ولیییییی همین فرمون برم B1 کامل بسته میشه امسال(البته که اسکیل هام الان از B2 کم نداره طبق تست ها و نظر چت جی پی تی عزیزم ولیییی خوب منبع اصلیم American English File هست که هنوز کتاب 3 هستم و طبق سطح بندی ها AEF3 میشه سطح B1)
دارم کلاس ttc هم میرم و خیلی بخاطر اینکه تو کلاس نسبت به کسایی که کتاب های بالاتر و ترم های بالاترن بیشتر متوجه میشم خوشحالم(با تشکر از لهجه های سخت و لغات سطح بالای دوستان هندی و عرب در هلوتاک الان حتی بریتیش و اسکاتیش هم تاحدودی میفهمم)
بله، یکی از اصلی ترین هدفام برای ادامه دادن زبان همین تدریسشه.
امیدوارم زودتر شرایط اوکی شه من بتونم کلاسامو تموم کنم و مدرکمو بگیرم.
دل تو دلم نیست زودتر تدریسو شروع کنمممم ولی مشکل اینجاست اصلا تو خودم نمیبینم بتونم کلاس کیدز مدیریت کنم،بیشتر هم به جای کلاس جنرال دوست دارم کلاس یک مهارت داشته باشم،مثلا اسپیکینگ،اما از اونجایی که اولین سابقه تدریسم میشه و توی اموزشگاه(حضوری) میخوام شروع کنم فکر نکنم کلاس اسپیکینگ بدن بهم
به به چه عالیییی تدریس واقعا کاره باحالو جالبیه منکه خیلی عاشقشم، تدریس زبان میشه گفت یکی از بهترین تصمیمات زندگیم بودع
ایشالا که مدرک TTC تو بگیری ولی دلتو گرم این مدرک نکن این مدرک TTC رو فقط همون آموزشگاهی که داخلش دوره رو میگذرونی قبول داره، الانا دیگه تقریبا هر آموزشگاهی متد خاص خودشو داره و مدرک TTC خودشونو قبول دارن، البته اگه مدرک تو از سفیر بگیری درصد معتبریش توی آموزشگاه های دیگم بالایه.
بیا باهم تلاش کنیم که DELTA یا CELTA یا TEFL یا TESOL بگیریم نظرت چیه اینا دیگه خوبن معتبرن حتی در سطح جهانی.
این حست کاملا طبیعیه منم همینجوری بودم نگران نباش فقط چند جلسه ی اول سخته به بعدش برات عین آب خوردن میشه البته اگه علاقه داشته باشی و راهو درست رفته باشی. کلاس کیدز اگه یکمی از دستت خارج بشه بخصوص توی جلسات اول دیگه تا آخرش انقد اذیتت میکنن بچه های کوچیک ک نگو پس اگه تجربه ی منو میخوای کلاس کیدز رو زیادی صمیمی نشو باهاشون و نزار اصلا بهت دست بزنن درسته کوچیکن ولی خب اگه خیلی بات صمیمی بشن دیگه کنترل شون خیلی سخت میشه، ی حد وسطی هست که با تجربه میاد نمیدونم چطوری توضیحش بدم نه خیلی جدی باش باهاشون نه خیلی دیگه صمیمی
رسیدن ب این لول یکمی تجربه و مهارت میخواد، مهارتش حالا آسونتر ب دست میاد ولی تجربه هم مهمه توی آموزشگاه ما استادمون اینطور کلاسارو داره به ما فعلا میگه زوده خیلی زوده برای فقط ی مهارت کلاس داشتن. من میرم میشینم کلاس شون وقتی فقط مکالمه کار میکنن خیلیم لذت میبرم خیلی خفنه
اره متاسفانه,کاش ttc هم مثل بقیه ازمون ها یک شرایط تست ثابت و نمره و ارزیابی دقیق داشت.
ولی خب چه میشه کرد برای شروع همین هم خوبه ایشالا قدم بعدی مدارک بین المللی و معتبرتر
من طی کردم از اول با سوپروایزر اموزشگاه فقط کلاس ادالت بده بهم، هر کتابی ولی ادالت
اره درسته ولی خب یکی از هدفامه و حتما تیکش میزنمممم نه فورا ولی حتما
من هنوز دمو اصلیم رو ندادم
ولی خب زیاد خوشم نمیاد کل محوریت کلاسم بر اساس متدها باشه
به نظرم اینطوری تمرکزت به جای اموزش میره روی اجرای برنامه اموزشیت
به نظرم بهتره متد هارو در ابعاد کوچکتر توی روش خودم پیاده کنم
و خیلییییی به جو کلاس و اخلاقیات زبان اموزا بستگی داره چطور استادی پلن بریزی،یه کلاس ممکنه زمان طولانی تری وارم اپ بطلبه از اونطرف یه کلاس دیگه راحت و بدون مقدمه چینی زیاد میتونی وارد محتوا اصلی شی.
عه چه جالب ! معمولا ب مدرس هایی ک تازه شروع میکنن اصلا کلاس بزرگسال نمیدن حتما شدید ب مدرس نیاز دارن یا در شما استعداد خوبی دیدن. کلاس بزرگسال گرفتن توی آموزشگاه ما ۷ خان رستمه حداقل باید ۲ سال تجربه ی تدریس توی اموزشگاه رو داشته باشی. و سطح زبانت حتما مابین c1 و c2 باشه، و سری کتاب های english time, magic time, top Notch رو کامل همه شونو درس داده باشی.
هر کلاسی در هر سطحی ک داشته باشی بازم ب ی لسن پلن کلی نیاز پیدا میکنی، حالا لسن پلن هام بسته ب کلاس و سطح زبان آموزان قابل مانووره، ولی در کل داشتنش خوبه خیلی کمک کنندست، شاید استاد ما اینطوری عادتمون داده نمیدونم
موافقم، تدریس زبان کاریه که نمیشه یه برنامه ثابت و همیشگی رو برای هر کلاسی پیش برد. هر کلاس پر از تفاوت های جزئی و بزرگه. مثلا من ی کلاس دارم شاگردام همسن خودمم انقد خوش میگذره کلاس ک اصلا دوس ندارم تموم شه وجه اشتراک مون خیلی شبیه همه
اره لسن پلن مهمه ولی من هنوز اول راهمه خیلی راحت نیستم باهاش،مخصوصا اینکه تو زندگیمم بیشتر بداهه پردازم یکم پایبندی به یک برنامه برام سخته،بیشتر نتیجه گرام حالا با هر مسیری به اون نتیجه ای که میخوام برسم فرقی نداره
نمیدونم،شاید باید سعی کنم عادتمو عوض کنم
وای کیدز خیلی سخته
ارزو صبررررر دارم براتون
البته شاید منم که کلاسای کیدز رو خیلی چالش بزرگی میبینم،باید رو خودم کار کنم