بحث و گفتگو «انگلیسی قدرت یا داستان های واقعی؟»

میخواستم بپرسم توی انگلیسی قدرت روش سایه رو فقط برای مینی داستانها باید انجام بدیم یا برای درس اصلی‌ و واژگان هم انجام بشه؟
و سوال دوم اینکه اگه به جای گوش دادن یه هفته به هر داستان، هر روز به تعداد دفعات خیلی بیشتری همون داستان و فایل اصلی و واژگان رو تمرین کنم، آیا تا دو ماه به موفقیت قابل توجهی میرسم؟ چون دو ماه دیگه باید از ایران برم و استرس مکالمه دارم…

البته بیشتر مطالب سایت رو خوندم

ممنون میشم توی این دو مورد راهنمایی واضحی بفرمایید.

3 پسندیده

سلام اقا کامبیز.خسته نباشید.تاپیک مفید و خوبی زدید.ممنون.استفاده کردم.

4 پسندیده

خواهش می کنم :rose::rose:

3 پسندیده

عالی بود .ممنون از وقتی که واسه نوشتن این تاپیک کردید.منم با انگلیسی قدرت شروع کردم فقط چیزی که جای سواله اینه که واسه من هر درس سه تا بخشه(درس اصلی .واژگان.داستان کوتاه) بخش چهارم را چرا پس نمیبینم

5 پسندیده

سلام قسمت pov از درس 9به بعد اضافه میشه
@kati_g

5 پسندیده

2 نوشته با یک موضوع موجود ترکیب شدند: چت

سلام
من تا قبل شروع قدرت داستانای بچه گانه و کودکانه و واقعی رو سایه میکردم
اما الان فقط تمرکزمو گذاشتم واسه قدرت
و فقط اونوسایه میکنم
میخواستم بدونم بنظرتون اشکال داره اگه باقی درسای زبانشناسو این چندماهی که قراره قدرت رو سایه کنم فقط واسه لغات جدید و … بخونم ؟؟

4 پسندیده

به نظر من که خوبه. چون افزایش دایره ی لغات خودش یکی از اصلی ترین پارامترهای تسلط هست.

11 پسندیده

خیلی ممنون استاد عزیز

4 پسندیده

سلام
من حدود یه سالی میشه که با متد ای جی شروع به زبان خوندن کردم
قبلشم کلاس رفته بودم چندی ترم ولی مشکل اصلی من این بود که تلفظ بیشتر کلمات رو از قبل اشتباه یاد گرفته بودم از قبل منظورم از دوران دانشگاه و دبیرستان.خب دوران ما کمتر از دیکشنری صوتی استفاده میشد یا بهتر بگم که کلا تکنولوژی به شکل امروز نبود و فکر کنم بیشتر هم دوره ای های من همین مشکل داشته باشن مخصوصا اونایی که تو مدرسه سلف استدی از طریق ویژوآل متد زبان می خوندن.
خلاصه تو این یه سال ای جی تا حد زیادی این مشکل منو برطرف کرد.
البته تو این یه سال من مدام از درسهای ای جی استفاده کردم و تو بعضی موقع ها ساعت بیشتری میخوندم و بعضی روزا همون یک ساعت و به درسا گوش میدادم ولی با این حال واقعا تاثیر خیلی خوبی رو سطح زبان من داشت جوری که برای کلاسای آمادگی آیلتس ثبت نام کردم دوستم که یه سال سفیر کلاس رفته بود نمره تعیین سطحش سه شد ولی نمره من که با ای جی خونده بودم 4.5 شد.
با توجه به تجربیاتی که تا اینجا به دست آوردم پیشنهادم به دوستانی که تازه شروع به خوندن کردن اینه که اگه سطح زبانشون در حد دبیرستان با بسته نیو متد ای جی شروع کنن بعد که ده درس از اون پکیج رو خوندن شروع به خوندن بسته قدرت کنن.
ولی کسایی که سطح زبانشون متوسط ویدیو درس اول قدرت ببین اگه براشون قابل فهم بود از بسته قدرت شروع کنن.
من خودم خیلی بر اساس روز خوندن جلو نمیرم وقتی به این نتیجه رسیدم که مسلط شدم میرم درس بعدی معمولا هم حداقل دو هفته گیر میکنم رو هر درس .
باتوجه به اینکه بسته ای جی مکالمه محور اگه قصد آمادگی برای آیلتس رو دارین پیشنهاد میکنم که گرامرتونو از طریق بسته زیر تقویت کنید چون برای نوشتن رایتینگ با مشکل روبرو میشین مخصوصا اگه بیسی از گرامرو از قبل نداشته باشین بسته فوق العاده ایه.
http://www.irlanguage.com/691/دانلود-مجموعه-کامل-آموزش-گرامر-زبان-انگلیسی-Betty-Azar-English-Grammar/
مخصوصا قسمت مدیاش عالیه و خیلی جذاب
دانلود آموزش گرامر Betty Azar نرم افزار اینتراکتیو (243 مگابایت)
برای تقویت ریدینگم مطالعه مجله زیر پیشنهاد میدم عالیه اصلا
http://www.irlanguage.com/100/دانلود-رایگان-مجله-آموزش-زبان-انگلیسی-Hot-English/
برای رایتینگم ویدیوهای رایان و سایمون رو دانلود کنید ببینید عالیه البته بیشتر این راهنماییا برای کسانی که میخوان سلف استدی برای آیلتس آماده شن.البته به نظرم حتما رایتینگتون با یه استاد خوب چک کنید که اشتباهاتونو اصلاح کنه

24 پسندیده

از بین فیلمهای آمریکایی که من دیدم،این چندتا خیلی روون و واضح صحبت میکنن.:point_down:
everything everything 2017
rough night 2017
baywatch 2017
the love witch 2016
pitch perfect 2015
Her 2013
revolutionary Road 2008
chocolat 2000

15 پسندیده

بسیار بسیار عالی و کامل

4 پسندیده

خیلی عالی بود. من جواب خیلی از سوالامو گرفتم. فقط یه سوال. انگلیسی قدرت رو چطوری میخونید؟ کلمه هایی که نمیدونید هایلایت میکنید و بعد متنو ترجمه میکنید خودتون؟ از کجا میدونید صحیحه؟ من الان نمیدونم چطوری باید شروع به خوندنش کنم

چقدر خوبه که انقد وقت میذارید این همه جمع بندی های عالی برا مطالب میذارید

4 پسندیده

سلام به همه عضو های زبان شناس. امیدوارم مطلبی که میگم برای همه راه گشا و مفید باشه البته بعد از این که راهنمایی لازم برای این موضوعی که ایجاد کرده ام رو کسانی که وارد هستند بدهند.
من سریع تعریف میکنم استعداد چیست و بعد موضوع اصلی رو مطرح میکنم. حداقل تعریف : استعداد یعنی سریع یاد گرفتن چیزی و هر چقدر زمان یادگیری کمتر استعداد در آن بیشتر
در مورد این که هر کسی تو هر زمینه ای استعداد داره شکی نیست.میدانیم در یک موضوع مشخص مثلا زبان انگلیسی کسانی هستندکه هم زبان انگلیسی را دوست دارند و هم استعدادش رو دارند ولی اگر بخواهیم همه این کسانی که استعداد برای یادگیری زبان انگلیسی دارند رو مقایسه بکنیم با طیفی از درجه استعداد ها مواجه میشیم . یک مثال میگم: من در حفظ کردن سریع شماره تلفن عالیم یعنی اینکه شماره تلفن رو در عرض ۱۰ثانیه حفظ میشم و اگر هم ۱ ساعت بعد دوباره آن شماره تلفن را از من بپرسند من به یاد دارم
ولی دوستم ۲ دقیقه طول میکشد تا شماره تلفن رو حفظ بشه و به ترتیب دوست دیگرم ۱ ساعت و در نهایت آخرین نفر مجبور هست یاد داشت کنه چون ممکنه هر لحظه یادش بره. نکته ای که در مثال بالا وجود دارد این هست که همه میتوانند شماره تلفن حفظ کنند و هرکسی نسبت به نفر بعدش استعدادش کمی بالاتر هست ( مثلا آقای x ده ثانیه حفظ میکند و اقایy یک دقیقه) .
در زبا انگلیسی هم همین طور هست و مخصوصا در زبان شناس به وضوح این موضع قابل لمس هست دقیقا در درس انگلیسی قدرت ، وقتی که مثلا آقای فلانی در عرض یک هفته یک درس از انگلیسی قدرت رو به اتمام میرسونه ( از تمرین تلفظ بگیر تو پنج استراتژی تقویت مکالمه ) مو به مو . ولی من یک ماه طول میکشه که همان درس انگلیسی قدرت رو تمام کنم. درسته که در آخر موفقیت ارزش دارد ولی زمان ارزشش خیلی بیشتر از موفقیتی است که میخواد در طولانی مدت حاصل بشود. به نظر من اگر کسی مثل من درس انگلیسی قدرت روزانه ۲ الی ۳ ساعت مطالعه میکنه و بیش از دوهفته زمان میبره تا یک درسش رو تموم کنه بهتره بره به جای انگلیسس قدرت در داستان های واقعی که کوتاه تر هستند رو با همان روش سایه دنبال کنه که مسلما خیلی خیلی خیلی زودتر به انچه که میخواد میرسه ولی انگلیسی قدرت رو اگر کسی بخواد هر درسش رو ده روزه به نحو احسن انجام بده باید استعدادش بالا باشه مگر نه وقتش رو الکی تلف کرده حتی اگر در انتها موفق بشه ولی چه سودی دارد چون بعد ار گذشت ۲ سال تازه سطح متوسط مکالمه زبان رو تموم کردی و در کنارش نه فیلمی دیدی ، نه گسترده خوانی در زبان انگلیسی داشتی و نه خوب در زبان غرق شدی.

12 پسندیده

خیلی خیلی ممنونم آقای کامبیز عزیز :hugs: کامل و عالی نوشتید.:sunglasses:

3 پسندیده

مرسی آقا منصور عزیز. مخلصیم :rose::rose::rose:

4 پسندیده

آقا کامبیز عزیز باید این نرخ رو ادیت کنی!

الان (امروز 4شنبه 30 آبان 1397) دلار 13200 شده و میشه حدودا 1.306.800 تومن !!!

8 پسندیده

سلام
الان اپلیکیشن زبان شناس سطح بندی شده
من دوره مقدماتی رو تقریبا تمومم
میتونم طبق همین دسته بندی اپلیکیشن ادامه بدم؟
ینی بعد از اتمام دوره مقدماتی متوسطه رو شرو کنم؟ به همون ترتیب دسته بندی؟

با شروع دوره متوسطه میتونم خوندن کتابای زیبوک رو هم شرو کنم؟

3 پسندیده

پیشنهاد من امتحان کردنه. یعنی شما امتحان کنید ببینید کدوم براتون مناسبه و اون رو مورد استفاده قرار بدید. ممکنه برخی دوره ها براتون خیلی ساده باشن و وقتتون رو هدر بدن

5 پسندیده

سلام من اینجا رو با راهنمایی یکی از دوستان پیدا کردم میخواستم بپرسم توی انگلیسی قدرت روش سایه رو فقط برای مینی داستانها باید انجام بدیم یا برای درس اصلی‌ و واژگان هم انجام بشه؟
و من نمیدونم چطوری باید بخونمش اگه میشه راهنمایی بفرمایید

2 پسندیده