مطالعه آنلاین 31 گام برای یادگیری زبان

language_learning_tips
مطالعه آنلاین 31 گام برای یادگیری زبان
0.0 0

#11

گام هشتم: بر روی برگه یاداشت برداری کنید.

image

تحقیقات علمی ثابت کرده که نوشتن با استفاده از دست، باعث پیشرفت حافظه بلند مدت می شود. این مورد در مقایسه با تایپ کردن با کامپیوتر که در عصر دیجیتالی امروزه یک تمرین مرسوم، محسوب می شود، قرار دارد. دلیل این موضوع این است که عمل نوشتن، نیاز به فکر کردن ریزبینانه دارد. مغز با هر چیزی که دانش آموز به شکل متمرکز می نویسد، به فعالیت وا داشته می شود. تلاش برای نوشتن یاداشت ها با استفاده از دست، به مغز سیگنال هایی را ارسال می کند که نشان دهنده اهمیت به خاطر سپاری نوشته ها است.

اما برعکس این موضوع، در تایپ کردن با کامپیوتر رخ می دهد، زیرا قسمت هایی از مغز برای تایپ کردن ، بدون فعالیت باقی می ماند و این با سیستم حافظه جور در نمی آید. همین امر باعث می شود که روند یادگیری آرام تر شود. نوشتن با دست، زبان آموز را وادار می کند که اطلاعات را مورد بررسی قرار داده و بهتر متوجه شود. این فعالیت، سلول هایی در مغز را که مسئول بررسی اطلاعات ورودی به حافظه است را فعال می کند. کلمات نوشته شده، محرک شناخت اطلاعات مهم است که برای یادگیری یک زبان، بسیار حیاتی است. در نتیجه دانش آموز، اطلاعات را بهتر به خاطر می سپارد. و فرآیند یادگیری آنها، بسیار آسان تر و موثر تر واقع می شود.


آیا با فیلم ها می توان زبان انگلیسی یاد گرفت؟ با اشتباهات مرسوم در استفاده از فیلم ها آشنا شوید
#12

گام نهم: از فلش کارت ها استفاده کنید.

image

استفاده از فلش کارت ها، ابزاری بسیار ارزان و موثر، برای ثبت اطلاعات در ذهن شماست. مرور روزانه فلش کارت ها به شخص اجازه می دهد که سریعاً دروس را مرور کرده و کمی از اطلاعات آن را به خاطر بسپارد. وقتی شخص، بسته ای از فلش کارت ها را مورد مطالعه قرار می دهد، وارد پروسه ای به نام به خاطر آوری فعالانه می شود. این امر زمانی رخ می دهد که دانش آموز سعی می کند، جوابی که پشت فلش کارت یاداشت شده را به خاطر آورد. به خاطر آوری فعالانه، مغز را وادار می کند که اطلاعات را ذخیره و در صورت نیاز به یاد آورد. تکرار های مکرر فلش کارت ها به ماندگاری اطلاعات در حافظه بلند مدت نیز کمک می کند.

این موضوع در یادگیری زبان نیز به شدت کمک کننده است. چرا که یادگیری واژگان و گرامر تبدیل به موردی ذاتی خواهد شد. از این رو اطلاعات مورد نظر در ذهن دانش آموز در طولانی مدت ذخیره شده و شخص قادر خواهد بود تا با کمترین تلاش آنها را بازیابی کند. این امر موجب می شود که فرد با کمترین میزان مکث های عجیب، مکالمات طبیعی را داشته باشد. یک روش موثر که یک زبان آموز نیاز دارد تا در استفاده از فلش کارت ها به خاطر بسپارد، این است که: فلش کارت هایی که به تسلط آنها رسیده را حذف کند. این کار موجب صرفه جویی در زمان مرور فلش کارت هاست. زیرا به جای مرور یک به یک، به نقطه ضعف هایی که دانش آموز با آن سر و کار دارد می پردازد. فلش کارت ها روشی بسیار مناسب و موثر برای یادگیری اند.


#13

گام دهم: سرنخ های بصری را آماده کنید.

image

سرنخ های بصری راهی موثر برای بهبود ارتباط و پروسه یادگیری است. ارتباط میان واژگان و اشیا ملموس، فرایند حفظ کردن و به خاطرآوری را ساده می کند. برای مثال می توان تصاویر، ویدئوها، ساختار های گرافیکی و موارد مشابه را نام برد. یک تمرین بسیار ساده که هر زبان آموزی می تواند انجام دهد، این است که اشیاء داخل اتاق را به زبان مورد نظر شناسایی کند و یاد بگیرد. سپس می توانند بر روی هر شی برچسبی که کلمه ی مربوطه روی آن نوشته شده را بزنند.

این سرنخ های بصری به زبان آموز این امکان را می دهد که هر گاه آن شی را ببیند، واژه مورد نظر را به خاطر آورد. هر شی ء که به شکل موفقیت آمیز وارد حافظه شود، برچسب ضمیمه شده آن را می تواند بر دارد. این فعالیت کوچک می توانند روند یادگیری را بامزه و جالب کند. همچنین این فعالیت روشی بسیار موثر، برای تقویت مهارت زبان آموز، به منظور بخاطر آوری و حفظ لغات است. این مورد برای همه نوع یادگیرنده ها مفید است، به خصوص یادگیرنده های بصری.


#14

گام یازدهم: به دوران کودکی خود، بازگردید.

juegos_nios_verano_sunstar

گفته می شود که کودکان از بزرگسالان در یادگیری زبان، بهتر هستند. اما در حقیقت، این موضوع صادق نیست و هیچ تفاوتی بین آنها وجود ندارد. هیچ تحقیق و دلیل علمی برای اثبات این موضوع که مهارت یادگیری زبان با بالا رفتن سن کاهش میابد، وجود ندارد. این پندارِ نادرست، نباید کسی را از پتانسیل واقعی خود در یادگیری زبان، محدود سازد. با این تفاصیل، دلیلی پشت این آمار عجیب وجود دارد. آن دلیل، موقعیت (یا غرق شو یا شنا کردن یاد بگیر) برای کودکان است.

آنها با مغزی تهی از قابلیت ارتباط، متولد می شوند. این نیروی متقابلی است که یک شخص باید برای یادگیری زبان جدید داشته باشد. این عطش و کنجکاویِ درون یک کودک است که زبان آموز باید برای یادگیری یک زبان جدید، آن را شبیه سازی کند. با تطبیق این نگرش، یک زبان آموز می تواند، خود را غرق در تجربه یادگیری هر زبانی کند. این نحوه غوطه وری در زبان، برای هر زبان آموز که قصد سلیس شدن را دارد، بسیار حیاتی است.


#15

گام دوازدهم: اشتباهات خود را با آغوش باز بپذیرید.

image

هیچ فردی نباید از اشتباه کردن بترسد بلکه باید آنها را به آغوش بگیرد. همه ی افراد، در بخشی از زندگی خود دچار اشتباه شده اند و این موضوع کاملاً طبیعیست. قبول اشتباهات، نشان از این دارد که یادگیری در حال رخ دادن است. این موضوع به خصوص برای زبان آموزان صادق است. هر شخص قطعاً در پروسه یادگیری زبان، صد ها یا حتی هزاران اشتباه خواهد داشت. و این نشان دهنده آن است که آنها در حال تمرین و استفاده از زبان مورد نظر هستند. و این امر آنها را به سلاست زبان، نزدیک می سازد تا اینکه اطلاعات را به صورت غیر فعال به مغز خود وارد کنند.

باید توجه داشت که ریشه اصلی یادگیری زبان، ارتباط داشتن است. این ریشه، باید آنقدر کافی باشد که اطلاعات حیاتی را نشان دهد، مخصوصاً اگر زبان آموز در سطح مبتدی قرار دارد. هیچ مانعی در تلاش برای عالی شدن وجود ندارد، ولی شخص باید به خاطر داشته باشد، که عالی شدن ضرورتی ندارد. موضوعی که اهمیت دارد، این است که فرد قادر به برقراری ارتباط به شکل کاملا موثر و قابل فهم باشد. حتی اگر شخص در فرایند یادگیری، هزاران اشتباه را تجربه کرده باشد.


#16

گام سیزدهم: یاد بگیرید چگونه بشنوید.

image

چگونه صحبت کردن تنها چیزی نیست که یک زبان آموز نیاز دارد بر روی آن متمرکز شود. بُعد دیگری که حائز اهمیت است، بُعد شنیداریست. با توسعه مهارت شنیداری، زبان آموزان می توانند الگو ها را در زبان شناسایی کنند. این امر موجب پیشرفت گرامر و ساختار جملات آنها در هنگام مکالمه است. تنها درک زبان و توانایی نوشتن به آن زبان کافی نیست. هر چقدر میزان تمرینات شنیداری زبان آموز بیشتر باشد، بهتر می تواند با زبان مورد نظر ارتباط برقرار کرده و در نتیجه بهتر الگو سازی کند.

با شنیدن مداوم و مستمر در زبان، ساختاری در ذهن ایجاد می شود تا شخص زبان جدید را آموزش ببیند. این امر می تواند در فهم زبان جدید، بسیار کمک کننده باشد. زیرا این بافت، می تواند با شنیدن به زبان مورد نظر پرورش یابد و رشد کند. این همان روشی است که کودکان زبان اول خود را به کمک آن آموزش می بینند. استفاده از زبان، همیشه گامی مهم برای رسیدن به سلاست زبانی است. ولی مهارت شنیداری، به روند آن سرعت می بخشد و در طولانی مدت به زبان آموز منفعت بسیاری را می رساند.


آیا با فیلم ها می توان زبان انگلیسی یاد گرفت؟ با اشتباهات مرسوم در استفاده از فیلم ها آشنا شوید
#17

گام چهاردهم: کتاب های کودکانه، مطالعه کنید

image

شاید کم اهمیت به نظر آید، اما خواندن کتاب های کودکانه به زبان جدید، روشی عالی برای تقویت مهارت خواندن انتقادی است. لغات و گرامر استفاده شده در این کتاب ها، اغلب واضح و ساده هستند. بنابراین این قبیل کتاب ها، درحالی که ساده اند ولی برای زبان آموز بسیار مفیدند. ترتیب این داستان ها به این صورت است که به زبان اموز اجازه می دهد تا از قالب متن، استفاده کند تا مفهوم لغات خاصی را حدس بزند. همچنین واژگان موجود در این کتاب ها به صورت گسترده در اکثر دیگر کتاب ها تکرار می شود که به ماندگاری در حافظه کمک بسیاری می کند.

خواندن مطالب کودکانه راهی عالی برای تقویت و رشد فهم در زبان مورد نظر است. این کتاب ها معمولا شامل مثال های استفاده شده از الگو های جملات ساده و ساختار های زمانی است. همانطور که در گذشته به آن اشاره کردیم، پایه یادگیری زبان، توانایی برقراری ارتباط است. زبان آموز با خواندن و فهمیدن کتاب های کودکان، قادر است که دقیقا این عمل را انجام دهد. از این رو، زبان آموز می تواند، در مسیر یادگیری زبان، کم کم به متون سخت تر برای تقویت مهارت خود مراجعه کند.


#18

گام پانزدهم: از هر رسانه خارجی که به آن علاقه دارید، استفاده کنید.

image

تماشای برنامه های تلویزیونی و دیدن فیلم ها به زبان مورد نظر، تمرین بسیار خوبی، برای تقویت مهارت شنیداریست. همچنین روزنامه ها، کتاب ها و مجلات، منابعی فوق العاده برای تقویت مهارت خواندنی هستند.

استفاده از رسانه خارجی به فرد اجازه می دهد تا از منابع لذت برده و روند یادگیری را جذاب کند. این امر موجب می شود تا زبان آموزان متوجه شوند که بومی زبان ها چگونه از زبان، در مکالمات و شرایط غیر رسمی استفاده می کنند. این امر به آنها آموزش می دهد که به روشی طبیعی تر، مکالمه کنند . استفاده از رسانه، به زبان آموز اجازه می دهد تا در شرایطی قرار گیرد که برای یادگیری زبان بسیار هیجان زده باقی بماند. آنها باید در نظر داشته باشند که هنگام تماشای تلویزیون و فیلم ها، زیرنویس زبان بومی خود را خاموش کنند.البته اگر از زیرنویس زبان مورد نظر، استفاده شود بسیار مفید خواهد بود.

لازم به ذکر است گرچه این موارد، روش های بسیار عالی برای یادگیری هر زبانی هستند اما هیچگاه نمی توانند به جای منابع اصلی یادگیری زبان، جایگزین شوند. این رسانه ها، بیشتر حکم مکمل را دارند.


#19

گام شانزدهم: به رادیو، گوش دهید.

image

یکی از مواردی که می تواند تمرین مناسبی برای مهارت شنیداری باشد، گوش دادن به شبکه های رادیویی زبان مورد نظر است. رادیو، اغلب موسیقی هایی را از سراسر کشور مورد نظر، پخش می کند که می تواند زبان آموز را غرق در فرهنگ کشور مورد نظر کند.

این موسیقی ها، واژگان و اصطلاحات زبانی را در قالب آوا و ریتم خاصی ارائه می دهند که به حافظه، کمک بسیاری می کند. از این رو زبان اموز می تواند، واژگان و نکات گرامری خوبی را دشت کند که کمک مناسبی برای آوا و لهجه مکالمه ای است.

همچنین گاهی، آگهی های بازرگانی در شبکه های رادیو پخش می شود که دانش آموز می تواند از آنها بهره تجاری ببرد. این آگهی ها عبارات و واژگان جدیدی را معرفی می کنند و درک شنیداری زبان آموز را به چالش می کشند. اما یک راه برای لذت بردن بیشتر از تبلیغات رادیو، این است که از آنها بازی بسازید. اکثر تبلیغات معرف شِی ای خاص هستند که در خانه یافت می شود. اگر یک شخص متوجه آگهی بازرگانی نشد، می تواند تلاش کند تا آن محصول را حدس بزند. بعد ها وقتی که آگهی آن محصول دوباره پخش شد، زبان آموز می تواند برند آن محصول را جستجو کرده و به دنبال واژه نا مفهوم بگردد. گوش دادن به رادیو بسیار جالب و آموزنده است. لذا برای درک شنیداری بهتر پیشنهاد می شود.


#20

گام هفدهم: عبارات کاربردی را آموزش ببینید.

image

یکی از موقعیت های خوب برای یادگیری هر زبان جدید، موقعیتی است که در آن احوال پرسی عمومی انجام میگیرد. زیرا این عبارات در مکالمات روزمره، استفاده می شوند، بنابراین زبان آموز قادر است آنها را بیشتر مورد تمرین قرار دهد. زبان آموز باید به جای حفظ کردن، تمرین کند ، چرا که برای عمیق خواندن حفظ کردن کافی نیست. این کلمات ساده، حرکتی رو به جلو در انجام مکالمات هستند و استفاده بسیار کاربردی ای دارند. مغز انسان، معمولا اقدامات با اهمیت را که تجربه اجتماعی خوبی داشته باشند، در حافظه، ذخیره می کند. زیرا آن وقایع با احساس رقم خورده اند از این رو بهتر به خاطر سپرده می شوند. اینگونه تمرینات، احساس خوبی را به زبان اموز می دهد که ارتباط عمیق تری را در مکالماتش برقرار کند. این ارتباطات می تواند با بومی زبانانی باشد که قادر هستند بازخورد بی وقفه بدهند. زبان آموز قادر است که گرامر، تلفظ، آوای کلامی را بطوری که به بهتر شدن او کمک کند، تصحیح کند. از این رو تمرین عبارات پر کاربرد مکالمه ای می تواند زبان آموز را چند گام جلو تر ببرد و آنها را در یادگیری زبان سرزنده تر کند. مخصوصاً وقتی یک زبان اموز در سطح مبتدی قرار دارد.


#21

گام هجدهم: صدای خود را ضبط کنید و به آن گوش دهید.

image

تصحیح ایرادات خود، برای سلیس صحبت کردن در زبان مورد نظر، امری بسیار حیاتی است، مخصوصاً اگر زبان آموز به صورت مستقل آموزش می بیند و فرصت شرکت در کلاس های گروهی را ندارد. فرد با شنیدن صدای خود، می تواند بر روی تولید صدا ها و آواهایی متمرکز شود که نیاز دارد در آنها پیشرفت و تصحیح شود. این روش برای شخصی که تمایل دارد زبان های آوایی همچون چینی مندریانی یا تایلندی را آموزش ببیند، بسیار مناسب است. زیرا این زبان ها بر روی عمق صداها، به منظور فهماندن معانی مختلف کلمات، متکی هستند.

بنابراین، تمرین و تصحیح اشتباهاتمان، برای بهتر صبحت کردن به زبان مورد نظر، بسیار لازم است. یک ترفند عالی برای تطبیق این روش با برنامه یک زبان آموز، تقلید بومی زبان هاست. یک زبان آموز میتواند صدا های ضبط شده بومی زبان ها را مورد استفاده قرار دهد تا قادر باشد صدا های ضبط شده خود را با آنها مقایسه کند. این روشی، بسیار موثر و در عین حال ارزان، برای تقویت مهارت مکالمه ای است.


#22

گام نوزدهم: با ندانستن، کنار بیایید.

image

زبان، تنها ابزاری برای ارتباط نیست، بلکه قلب فرهنگی یک کشور است. مطمئناً جزئیاتی وجود دارد که هر زبان آموز تا زمانی که سال ها در کشور مورد نظر زندگی نکند، موفق به درک آنها نخواهد شد و حتی ممکن است شخص، بعد از گذشت سالها، همچنان با آنها مشکل داشته باشد. نمونه آن، اصطلاحات خیابانی و کلماتیست که در مقصود و موارد خاصی، کاربرد دارند. یک زبان آموز برای ادامه یادگیری به روشی موثر، باید مشتاق به قبول این حقیقت باشد که کلمات و عباراتی وجود دارد که آنها به سادگی نمی توانند به مفهوم ان دست یابند.

عبارات، اصطلاحات خیابانی، اصطلاحات عمومی تنوع بسیاری دارند. این تنوع ها موجب دشواری در امر یادگیری شده و حتی ممکن است برای یک بومی زبان نیز، تسلط به آنها غیر ممکن باشد. همچنین تفاوت های خاصی در این واژگان و اصطلاحات وجود دارد که تنها بومی زبان هایی که در آن فرهنگ بزرگ شده اند، قادر به درک آن خواهند بود. این موضوع پیوست موضوع پیشین درباره انتخاب هدف درباره رسیدن به سلاست زبانیست، که سلیس شدن در زبان یک هدف اشتباه است. بنابراین حائز اهمیت است که بخاطر داشته باشید، این امر (سلاست زبان) به طور قطع، شدنی نیست. و هر زبان آموز باید در شرایط سخت پروسه یادگیری زبان، آن را در ذهن خود مرور کند.


#23

گام بیستم: صد کلمه مرسوم از زبان مورد نظر را آموزش ببینید.

image

حجم عظیمی از کلمات در یک زبان وجود دارد. این تعداد لغات برای زبان آموز، بسیار دشوار و سخت و بعضاً مانع آنها برای ادامه مسیر می شود. بهترین راه شروع هر زبانی، انتخاب 100 کلمه و عبارت بسیار مرسوم در زبان مورد نظر است. این عبارات باید کاربردی بوده و اغلب در مکالمات روزمره مورد استفاده قرار گیرند.

اینگونه می توان مشخص کرد که کدام کلمات بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و نیاز است که لیستی از آنها تهیه شود. این کلمات پایه فهرست لغات شما خواهند بود. اگر با این کلمات جمله سازی شود، می تواند بسیار کمک کننده باشد. این روش به تشخیص اینکه چه چیزی برای یادگیری مهم تر است، بسیار مفید است. این امر به زبان آموز اجازه می دهد که زمان بیشتری را صرف کلمات و عبارات مفیدی کند که برای آنها حتما کاربرد دارد.


#24

گام بیست و یکم: با بومی زبانها در ارتباط باشید.

image

همانطور که در گذشته به آن اشاره شد، یادگیری هر زبانی، احتیاج به تمرین و ممارست دارد.

هر زبان آموز لازم است به جای حفظ کردن عبارات، زمانی را به مکالمه اختصاص دهد.

این امر، ارزش مکالمه با بومی زبانها را نشان می دهد. یک شخص نیاز ندارد تا به سفر های طولانی میان قاره ای بپردازد تا مکالمه با بومی زبان ها را تجربه کند. بلکه اینترنت مرکز عظیمی از وبسایت های مختلف است که به زبان اموز اجازه می دهد تا مکالمه و نوشتار خود را ارتقا بخشد. این برنامه ها معمولا رایگان هستند و ثبت نام در آنها بسیار ساده است.

پیدا کردن شریک مکالمه ای که به شما در تصحیح و آموزش کمک کند، بسیار راحت است. همچنین، اسکایپ نیز یک روش با ارزش برای مکالمه با بومی زبانهاست. این امر حائز اهمیت است که حداقل یک ساعت مکالمه با بومی زبان به اندازه صرف وقت، در یک کلاس یک روزه ارزش دارد. اگر یک زبان آموز در مکانی زندگی کند که بومی زبان ها در آنجا زندگی می کنند، خوب است که با آنها مکالمه داشته باشد. بیشتر مردم مشتاق به کمک هستند. این تجربه می تواند به زبان آموز کمک کند تا با حول محور زبان مورد نظر بهتر آشنا شود.


#25

گام بیست و دوم: یک ژورنال، به زبانی که مشغول یادگیری آن هستید، داشته باشید.

image

زبان آموزان می توانند، مهارت درک مطلب و نوشتاری خود را با داشتن یک ژورنال، پیشرفت دهند. زبان آموز باید سعی کند تا به زبان مورد نظر، مطالبی را حتی در حد جملات ساده بنویسد. این امر می تواند در آگاهی زبان آموز نسبت به وضعیتش کمک کننده باشد و به او انگیزه می دهد تا هر بار بهتر از دفعه قبل بنویسد. همچینین به زبان آموز کمک می کند که واژگان و مهارت گرامری خود را با شرح دادن مطالب ، بهتر کند. زیرا این کار باعث می شود تا زبان آموز برای شرح وقایع، با واژگان و عبارات جدید آشنا شود. و لازم به ذکر است که نوشتن نیز بهترین شیوه برای ماندگاری مطالب در حافظه است. از این رو زبان آموز با نوشتن، سریع تر آموزش می بیند.

از سوی دیگر، نوشتن یک ژورنال شخصی، همانند مکالمه است. زیرا به هنگام نوشتن مطالب، یکبار جملات در ذهن مرور می شود. بنابراین این روش، روشی کاربردی، در فرآیند یادگیری است.


#26

گام بیست و سوم: لهجه خود را تقویت کنید.

image

در یادگیری هر زبانی، یادگیری لهجه زبان مورد نظر خصوصاً در زبان های آوایی، به اندازه یادگیری گرامر و واژگان همان زبان، اهمیت دارد. زیرا یک تلفظ غلط می تواند پیام جمله را تغییر دهد. با اینکه سخت گیری در بهبود لهجه، اهمیت بالایی ندارد ولی بخشی از روند یادگیری است که باید در ذهن مرور شود. به هر حال ریشه اصلی زبان ارتباط داشتن است. اما یک لهجه بد می تواند مانعی برای ایجاد ارتباط شود. جدا از روش های اشاره شده، زبان آموز میتواند شیوه بیان کلماتش را توسط یک بومی زبان مورد ارزیابی قرار دهد.

در ارتباط های حضوری با بومی زبانان، فرد می تواند محل قرار گرفتن زبان یا شکل تغییر دهان را هنگام مکالمه مشاهده کند. این موضوع به شدت برای زبان هایی مثل کره ای مفید است. محل قرارگیری زبان، الهام بخش کارکتر هایی در الفبای کره ای است، که به هنگول معروف هستند. زبان اموز می تواند از آواهای مختلف که بومی زبانان در شرایط مختلف مانند عصبانیت، شادی، ملاقات های دوستانه استفاده می کنند، یاداشت برداری کند. این اقدامات می تواند کمک خوبی برای تضمین مکالمه طبیعی تا جایی که ممکن است، باشد.


#27

گام بیست و چهارم: یادگیری زبان را به فعالیت شاد تبدیل کنید.

image

بسیاری از زبان اموزان از یادگیری زبان، منصرف می شوند زیرا روند یادگیری برایشان دیگر جذاب و الهام بخش نیست. از این رو برای پروسه های طولانی یادگیری بسیار ضروری است که روند را جذاب نگه داریم. به جای اینکه در کلاس بنشینیم یا یک کتاب بخوانیم، راه های مختلف کامپیوتری و نرم افزار های جذابی برای امتحان کردن وجود دارند. این نرم افزار ها به حفظ بهتر لغات و تلفظ بهتر کمک بسیاری می کنند. همچنین بازی های بسیار جالبی وجود دارد که زبان آموز را وارد چالش می کند تا دروس را بهتر آموزش ببینند. اگر فرد، تنها بر روی مطالعه سنگین یا صرفا بر روی کتاب های درسی متمرکز شود، بدیهی است که با کمبود انگیزه و انرژی مواجه خواهد شد.

بسیار اهمیت دارد که فرآیند یادگیری زبان را به تجربه ای فرح بخش و عالی تبدیل کنیم. پیدا کردن شریک مکالمه ای، شرکت در گروه های زبانی یا سفر برای تمرین زبان و… به زبان آموز تضمین می دهد تا از ادامه مسیر منصرف نشود. امتحان نکردن روش های جدید، در هنگامی که عادت های یادگیری زبان، بسیار قدیمی شده اند، یک اشتباه بزرگ است. مخصوصاً اگر شخص راه طولانی ای را برای رسیدن به این سطح آمده باشد.

پ.ن: پیشنهاد ما استفاده از اپلیکیشن های زبانشناس، زوم و زیبوک است. این اپلیکیشن ها، روند یادگیری را با منابع و امکانات کامل خود به فرآیندی شاد و موثر تبدیل می کنند.


#28

گام بیست و پنجم: افراد هم سلیقه پیدا کنید.

image

پیدا کردن افراد هم سلیقه که اهدافشان در یادگیری زبان، مشترک است، بسیار اهمیت دارد. کمبود انگیزه، دشمن شماره یک موفقیت است. داشتن یک همراه در مسیری مشترک برای رسیدن به سلاست زبانی، احتمال کمبود انگیزه را کاهش می دهد. زیرا نیاز است تا زبان آموز محیطی را تجربه کند که موجب رشد انگیزه و دانش زبانی وی شود. در گروه های زبانی همه افراد می توانند انرژی خود را بالا برده و در نتیجه برای یادگیری بیشتر،گرایش داشته باشند. همچنین این افراد می توانند، ترفند های مناسبی را به زبان آموز انتقال دهند که در یادگیری زبان سودمند باشد.

هنگامی که فرد، اهداف خود را با دیگری به اشتراک می گذارد، احساس بهتری خواهد داشت. زیرا در این صورت، شخص به ندرت می تواند از هدف یادگیری زبان، شانه خالی کند. مخصوصا اگر راه طولانی ای را سپری کرده باشند. بسیار خوب است که ذهن های کنجکاو و مثبتی در اطراف هر زبان آموز وجود داشته باشد، تا موجب شود، وی احساس تنهایی نکرده ، بلکه با دیدن افرادی که هم هدف با او در مسیر ادامه می دهند، انگیزه دریافت کند.


#29

گام بیست وششم: یک دیکشنری به همراه داشته باشید.

image

یکی از ابزار های مهم برای یادگیری زبان، استفاده از دیکشنری چه به صورت الکترونیکی و چه به صورت کتابچه، است. البته با اینکه ضروری نیست که زبان آموز بر روی آن متکی باشد، اما استفاده از آن برای بررسی لغات نا آشنا مفید است. زیرا در هنگام خواندن منبع جدید، همیشه لغات نا آشنایی وجود دارد که فهم آن برای زبان آموز مشکل است.

از این رو داشتن یک دیکشنری مناسب به زبان آموز کمک می کند تا متن را عمیق تر متوجه شود. همچنین تهیه یک دفترچه یاداشت واژگان در کنار دیکشنری، می تواند برای زبان آموز مفید باشد.

با نوشتن واژگان جدید، می توان آنها را با ماندگاری بیشتری در ذهن نگاه داشت. زبان آموز می تواند این لغات را مرور کرده و بررسی کند کدامیک را به خاطر سپرده تا حداکثر پتانسیل حافظه را فعال کند. از سوی دیگر، مکالمه با دوستان یا نوشتن مطالب در یک ژورنال روزانه، به زبان مورد نظر، هم می تواند به زبان آموز کمک کند تا کلمات جدیدی را بیاموزد. حتی دیکشنری می تواند تنوع کلماتی که زبان آموز قصد دارد از آنها برای شرح بهتر موضوعش، استفاده کند را افزایش دهد.


#30

گام بیست و هفتم: مشتاق به سوال کردن باشید.

image

عبارت “چگونه بگویم_____؟” یکی از مفید ترین عبارات پرسشی، برای زبان آموزان است. بسیار اهمیت دارد که بر روی مهارت خودمان متکی باشیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم. اما کیفیت اشتیاق و کنجکاوی زبان اموز، برای پرسیدن سوالات هم، لازمه ای برای کسب موفقیت است. هر شخص باید قبول کند که نمی تواند همه چیز را بداند. و ندانستن یعنی اینکه آنها هنوز فرصتی دارند تا یاد بگیرند و رشد کنند. داشتن احساس کنجکاوی کودکانه و مشتاق بودن برای یادگیری، سرعت روند یادگیری را 10 برابر افزایش می دهد.

این موضوع به زبان آموز این امکان را می دهد که احساس درگیری بیشتر با زبان داشته باشد. با پرسیدن سوالات و مشتاق بودن برای دانستن موضوعات، یک زبان آموز می تواند دیدگاه های عمیقی پیدا کند. آنها می توانند یک دیدگاه جدید داشته باشند که هیچوقت تا به حال تجربه نکرده اند. سوال پرسیدن به زبان آموز این امکان را می دهد که موضوعات جدید را قدر بدانند و ذهن خود را آزاد کنند. سوالات به یک شخص اجازه می دهد که از مرز چیز هایی که حس می کند، می دانند خارج شده و به دانایی کامل برسد.