عادت به لهجه ای‌جی

من کم کم به درس‌های آخر انگلیسی قدرت نزدیک میشم، قبل از شروع این دوره و کلا استفاده از زبانشناس، هدفم بهبود توانایی لیسنینگم بوده و بهبودم را حس می‌کنم به طوری که در موقع گوش دادن به درس جدید معمولا به متن رجوع نمیکنم.

اما من یه گلام در درونم دارم که بهم میگه تو فقط به لهجه‌ی ای‌جی هوگ عادت کردی و لیسنینگت اونقدر هم بهتر نشده، این حس گلام گونه‌ام وقتی شبکه پرس‌تی‌وی می‌بینم یا سایر دوره ها را چک می‌کنم تقویت میشه

5 پسندیده

سلام
منم وسطای قدرت به این نتیجه رسیدم و سعی کردم منابع متنوعتری برای تقویت لیسنیینگم استفاده کنم و از اونموقع تقریبا هر روز یه ویدئو از این کانال میبینم
royalmind
بنطر من هم برای تقویت لیسنینگ بهتره که منابع دیگه هم در کنار ای جی استفاده بشه

6 پسندیده

سلام
دقیقا درسته
منم همین حسو دارم
اما حالا که از نصف کمتر از بسته قدرت واسم مونده و تقققریبا آخراشه
دیدن انیمیشن و پادکستهای پادبین رو جدی تر تو برنامم قرار دادم
که مطمئنم کمکم میکنن
و البته امیدوارم :sweat_smile:

3 پسندیده

پس حس بدبینانه‌ی من نیست و واقعیت همینه، امیدوارم بقیه‌ی دوستان هم بیان و راهکار بدن

3 پسندیده

راستش من تا بحال بهش فکر نکرده بودم تا اینکه شما اشاره کردید, من این حسو ندارم کلا لیسنینگم خییییلی بهتر شده و هر فردی هم صحبت کنه میفهمم.
خلاصه تجربه من این بود. :sunglasses::hugs:

3 پسندیده

من تمام عمرم به ای جی گوش دادم تقریباً

البته گاهاً پیش میومد که به سایرین هم گوش بدم. ولی به جرات میشه گفت 80 85 درصد ای جی بوده.

مگر کتاب داستان

البته دلیل اینکه حرفای ای جی رو میفهمید این نیست که به صدای ای جی عادت کردید. بلکه ای جی خیلی خوب و واضح حرف میزنه چون لحن صحبتش اون شکلیه.

در صورتی که ممکنه حرفای اشخاص دیگه در همون قالب رو نشه بفهمیم چون لحن اونا نا واضح هستش

برای این مورد پیشنهاد میشه از ویدئو ها یا فایل هایی استفاده شه که متن هم دارن. بهشون به قدر کافی گوش بدید ( حداقل 3 یا بیشتر)

یک بار گوش دادن فایده ای نداره. شما یه بار گوش میدید کلیات رو می فهمید. دومین بار با متن گوش میدید و اون فاصله ای که متوجه نشدید رو پوشش میدید و بار آخر سعی میکنید مواردی که شنیدید رو تکرار کنید ( چون هر چیزی رو که قادر باشید بگید اون رو بهتر میشنوید.)

بیشتر هم گوش بدید دیگه چه بهتر.

8 پسندیده