یک پیشنهاد برای سازماندهی ایده ها، برنامه ها، منابع و

سلام دوستان.

خوشحالم از اینکه فرصتی هست برای معرفی کردن یک ابزار جالب در مورد سازماندهی کردن امورات شخصی.

این ابزار عالی و بسیار جذاب اسمش OneNote هستش که از مؤلفه های Microsoft Office بحساب میاد.

هر چقدر خلاقانه تر از این ابزار استفاده کنین بیشتر میتونه کاراتون رو آسون بکنه و در واقع کاملاً در اختیار شماست و امکانات زیادی رو در اختیارتون قرار میده.

ازونجا که جو انگلیسیه توی این محیط، بنابراین منم می خوام یه کاربرد خیلی خوب از اون رو که مرتبط باشه با یادگیری زبان انگلیسی، براتون توضیح بدم.

قبل از اینکه شروع کنم بدونید که محیط کاربری این برنامه بسیار ساده و دوست داشتنیه و با کمی کارکردن توی محیطش بهش مسلط میشین.

من از محیط این برنامه برای کار روی مجموعه Effortless English و سازماندهی برنامه مطالعاتی خودم، بهره بردم و اینجا می خوام نمونه کارم رو به صورت بصری و طی مراحلی نمایش بدم.

  1. بعد از نصب برنامه و ایجاد یک فایل جدید (دفترچه یا کلاسور)، شما می تونید به هر اندازه که بخواین در این محیط Section Group ایجاد کنید. در تصویر زیر 7 تا Section Group ایجاد شده که نام آنها 1 و 2و 3و …و 7 می باشد که در واقع هر Section Group برای یکی از دوره های مجموعه Effortless English در نظر گرفته شده است.

Untitled
2. در هر Section Group می توانید به تعدادی که مورد نیاز است Section ایجاد کنید. مثلاً برای دوره اولِ Effotless English چون دارای 4 سطح است 4 تا Section به نامهای L1 تا L4 در نظر گرفته شده است.

Untitled

  1. در هر section به تعداد مورد نیاز می توان page ساخت. مثلاً چون سطح اول (L1) از دوره اول مجموعه Effortless English دارای 7 مجموعه درس (Lesson Set) هستش پس در این جا نیازمند 7 تا page خواهیم بود.

Untitled

  1. حالا فرض کنیم در درس اول از سطح اول در مجموعه اول هستیم با عنوان Day of the Dead.
    در این صفحه (page) مطالب را می تونین به هر صورتی که بخواین قرار بدین. روشی که من انتخاب کردم رو می خوام براتون نمایش بدم. برای این کار، من محتوای این صفحه از وان نوت رو به صورت PDF تبدیل کردم و لینکشو براتون گذاشتم. در مورد این محتوا چن تا مطلب رو می خوام توضیح بدم.
    Effortless English-1-L1- Day of the Dead.pdf (615.6 کیلوبایت)

    4.1. دستور کار استفاده از مجموعه برای هر درس در صفحه مربوطه قرار داده شده است.
    4.2. مواد لازم برای مطالعه شامل فایل های صوتی یا PDF یا هر نوع فایل دیگر در مکان مربوطه قرار گرفته است.
    4.3. در هر بند از روش مطالعه، یک جدول درج شده که آمار مطالعات را نگهداری می کند که این آمار شامل تاریخ و ساعت مطالعه آن مطلب است.
    4.4. اگر چه روش ای جی هوگ برای مطالعه این مجموعه دروس شامل 6 مرحله است من چن مرحله دیگر را نیز افزوده ام که لازم می دانستم به آن اشاره کنم.
    4.5. در مرحله 9 نیز برای هرکدام از زیرمرحله ها جدولی قرار داده شده که شما می توانید فایل های مربوط به صدای ضبط شده خود را آنجا قرار دهید.

در آخر لازم به ذکر است که شما می توانید هر نوع فایلی را در وان نوت اضافه (Insert)، نگهداری (store) و استفاده (open or run) کنید.

توضیح این مطلب تا همینجا کافی است. امید است که مفید واقع شود.

بدرود.

10 پسندیده

چقدرم عالی.
البته یکم برای من گیج کننده است.

2 پسندیده

اگه برنامه رو نصب کنید به خوبی متوجه میشید.

1 پسندیده

اتفاقا به محض اینکه مطلبو خوندم بازش کردم ولی این صفحاتی که بالا بودو نتونستم باز کنم

1 پسندیده

بعد از نصب برنامه و ایجاد یک فایل جدید (دفترچه یا کلاسور)، شما می تونید به هر اندازه که بخواین در این محیط Section Group ایجاد کنید.

2 پسندیده

آقا درست شد. یه چیزایی ازش فهمیدم.ممنون

2 پسندیده

توضیحات مربوط به تاپیک سازماندهی ایده ها و … کامل شد.

2 پسندیده

سلام. ممنون .حتما می خونمشون و البته سوالامو می پرسم.

2 پسندیده