پیشنهاد اضافه کردن تاک شو و استند آپ ها به اپ زبانشناس به صورت صوتی

سلام

من یه درخواستی داشتم در مورد اضافه کردن تاک شو و استند آپ ها به اپ زبانشناس ، در واقع اکثر استند آپ ها فایل زیرنویس دارن و البته زیرنویس فارسی هم دارن بعضی ها شون و تاک شو ها هم همین طور .

چرا استند آپ یا تاک شو برای تقویت listening خوبه ؟

بنظرم استد آپ ها و تاک شو ها راه جذابی هستند برای یادگیری زبان یکی از دلایلش میشه به کاملآ واقعی بودن صحبت ها اشاره کرد منظورم اینه که اگه شما به صحبت های ای جی گوش بدید ای جی خیلی راحت و آروم و صاف صحبت میکنه و یه زبان آموز بعد یه مدت به راحتی متوجه صحبت های ای جی میشه اما وجود تاک شو ها یا استند آپ ها علاوه بر اینکه خیلی سرگرم کننده هستند شما رو آماه میکنند تا اکثر صحبت ها رو تو فیلم ها و… متوجه بشین.

نحوه انجام کار چطوریه ؟

برای مثال فرض کنیم تاک شو jimmy fallon
1 ساعت باشه میشه به 6 تا فایل ده دقیقه ای تبدیلش کرد و با متن و قالبیت هایلایت تو اپ زبانشناس گذاشت استندآپ هم به همین صورت هستش. برای همین من خودم داوطلب هستم که این کار رو کاملآ آماده کنم و دوستان فقط قرارش بدن داخل اپ زبانشناس.

نظرتون چیه ؟

13 پسندیده

ما از این به بعد انشالا منابع زیادی به همه اپلیکیشن ها اضافه میکنیم که البته به دلیل زیاد بودن کارها نیازمند کمک اعضای تالار هم هستیم. در رابطه با این مورد خاص. یکمقداری استند آپها و تاک شوها از این بابت که ممکنه به فرهنگ ما نخونن یکمقداری کار سخت میشه و نیازمند دقت و پالایش زیادی هست. وگرنه مشکل خاصی نمیبینم. استند آپها میتونه توی زوم اضافه بشه.

علاوه بر اینها یکی از دوستان پیشنهاد داده بود مثلا کارتون خانواده سیمپسون ها رو بذاریم. که به نظر خودم که تقریبا ۱۰ ۱۵ فصلشو دیدم خیلی مورد مناسبی میتونه باشه. و از لحاظ فرهنگی هم تا جایی که دیدم مورد آنچنانی نداره.

8 پسندیده

من حقیقتش خودمم از استند آپ ها بهره بردم و میتونید شیوه صحبت کردنمو ببینید که خیلی جاهاش تقلید از لوئی سی کی و دیو شپل هستش :joy::joy:

منم موافق استند آپ ها و تاک شو ها هستم. انشالا اگه آقا ناصری موافق باشن من خودم هم به بچه ها آموزش میدم چطور آماده کنن و هم کمک میکنم.

یه سری پادکست خفن دیگه هم تو اپ زبانشناس من پیشنهاد میدم.

مثلا معروفترین پادکست آمریکا، پادکست جو روگان هستش که به شدت پیشرفته و سخته.

برخیشون رو میشه تو اینترنت با متن پیدا کرد.

و صد البته پادکست ها خفن دیگه مثل رابرت کیوساکی برای علاقه مندان به هوش مالی.

و پادکستهای متوسط مثل ESL که بخصوصی برای یادگیری زبان هستند.

و…

فک کنم زبانشناس تم جدیدش به کل میشه کورس ها و پادکست ها

زوم میشه ویدئو

زیبوک هم میشه کتابها.

چه شود :grin:

10 پسندیده

سلام
منم یه مورد جالبی که توی یکی از آپ ها دیدم این بود که فیلمها وانیمیشنای 1 ساعتی رو به 9 پارت 7 دقیقه ای تبدیل کرده بود که به نظرم کارجالبی بود…

6 پسندیده

منم واقعا با این گزینه موافقم و اگه کمکی از دستم بربیاد انجام میدم
خیلی خوب میشه اگه انیمیشن هارو هم تیکه تیکه داشته باشیم

4 پسندیده

اینم خیلی خوبه چون من قبلآ با یه سری انیمیشن اینکار ها رو کردم خیلی خوب میشه بنظرم کلآ دنبال کردن این موارد تو اپ زبانشناس خیلی بهتره چون تایم های خوندنمون رو داریم و اینکه همه چی یه جا جمع میشه لغات و فایل های صوتی و…

6 پسندیده

من سعی میکنم یه سری تاک شو و استند آپ رو بررسی کنم و در صورتی که موردی نبود براتون بفرستم تا شما هم بررسی کنید
در خصوص اینکه گفتید این موارد تو اپ زوم قرار بگیره خوبه و من هم موافقم ، اما نکته ای که هست اینه که خوب ما احتمال زیاد یک بار یا دو بار نهایتآ فایل ویدیویی رو میبینیم بعدش دوست داریم فقط به فایل صوتی مثلآ استند آپ یا تاک شو گوش کنیم و متن رو دنبال کنیم دقیقآ مثل ای جی . پس بنظرم ما به فایل صوتی هم نیاز داریم قطعآ.

5 پسندیده

بله درست میفرمایید
بنظرم اگ همچین مواردی به زوم اضافه بشه واقعا فوق العاده میشه

5 پسندیده