پشنهاد توسعه نرم‌افزار (نظر سنجی اضافه شد)

حالا شاید یکی دوست نداشته باشه.اشکال داره انتخابی باشه؟

3 پسندیده

بسیار عالی اگر این موارد اضافه شود بسیار عالی خواهد بود
در قسمت معرفی درس اگر تخمین دایره لغت اضافه شود و سطح درس برای هر کاربر به صورت اختصاصی نمایش داده شود بهتر میتوان درس مورد نظر را انتخاب کرد

3 پسندیده

یه لایتنر دوم که بلند مدت باشه یعنی بعد اینکه در لایتنر اول پروسه یادگیری کلمات کامل شد به طور خودکار به لایتنر بلند مدت منتقل بشن و اگر از سیستمی همچون انکی استفاده بشه برای آن عالیه

8 پسندیده

راستی قابلیت مطالعه ی افقی (دهکده زبان و هرمس این قابلیت رو داره و خود من خیلی ازش استفاده میکردم) و همینطور فونت های زیاد و جذاب و قابلیت تغییر رنگ بک گراند کتاب و فونت رو هم اضافه کنید

4 پسندیده

پیشنهاد من اینه یسری سوال های استاندارد رو در اپلیکیشن ساپورت کنیم.

مثلا چهارگزینه ای، جای خالی، mix and match و…

12 پسندیده

با سلام خدمت دست اندرکاران عزیز زبانشناس.

با تشکر از شما دوستان که زحمت بسیاری میکشید. و جا داره خسته نباشید بگم بهتون.

پیشنهادات بسیاری داده شد که همشون میشه گفت بسیار با اهمیت هستند. به طور مثال: سیستم مطالعه متن بدون صوت و عبارات و…

اما من پیشنهادم رو متمرکز به لایتنر زبانشناس میکنم و ایده ای که در نظر دارم رو باهاتون در میون میزارم.

الگوریتم

برای بهبود مکانیزم لایتنر پیشنهاد من استفاده از الگوریتم SRS هستش که قبلا هم دربارش تو مقالات داخل تالار صحبت کردیم. الگوریم انکی بدون شک یکی از بهترین الگوریتم ها و پر بازده ترین هاست. ( حداقل برای من بسیار مفید بوده)

یکی از نقطه ضعف های لایتنر حال حاضر زبان سیستم مرور لغات هستش.

بطور مثال در مقایسه با انکی لایتنر زبانشناس به این صورته که وقتی یک لغت رو بلد نیستیم دو حالت می تونیم در نظر بگیریم:

  1. دکمه بعدی رو بزنیم که بره آخرین فلش کارت

  2. بزنیم نمیدانم که احتمالاً میره فردا میاد.

مورد اول خب مشکل اصلیش اینه که بره آخرین فلش کارت. یعنی فرض بگیرید من در روز 100 تا فلش کارت دارم. خب از شماره یک بره 100 که کل فراموش میکنم چی بوده. و سر آخر همون نمیدانم رو میزنم و مرور کافی نخواهم داشت.

مورد دوم هم که خب هنوز ممکنه من فلش کارت رو خوب یاد نگرفته باشم واسه همین میره فردا میاد که خب همون آش میشه و همون کاسه.

تو انکی این موضوع به این شکله که به شما یه سری آپشن میده. این آپشن ها در چند حالت میان.

حالت اول: اگه کارت جدید باشه.

کارت جدید شامل سه گزینه میشه.

  • اصلا بلد نیستم
  • هی کم و بیش بلدم
  • کامل بلدم.

وقتی بزنید اصلا بلد نیستم مثلا میره 5 تا کارت بعدی میاد که دوباره همونو بخونید. بلد نیستید؟ دوباره همون دکمه رو میزنید دوباره سه چهار تا کارت بعدی میاد که مرور کنید. اینقدر این پروسه رو انجام میدید تا فلش کارت رو یاد بگیرید و بزنید خب حالا برو فردا بیا.
اگه بزنید هی کم و بیش بلدم میره مثلا 10 15 تا فلش کارت دیگه میاد که مرور شه و بعد میپرسه خب الان برم فردا بیام؟ یا باز بلد نیستی؟ یا برم 4 روز دیگه بیام؟

کامل بلدم هم مستقیم میبره 4 روز دیگه میاد.

البته این مکانیزم به این شکله که در روز فقط وفقط 20 لغت جدید به شما میده که یاد بگیرید + لغات قبلی که مرورشون کنید. که میشه در حالت کاستوم دستکاریشم کرد.

یه حالت دیگه هم داره که حالت مروره

تو این حالت شما چهار گزینه دارید. که درصد سختی و آسونی لغت رو تعیین می کنید. اگه سخته میره دو روز دیگه میاد، اگه آسونه میره 4 روز دیگه میاد اگه خیلی آسونه میره 8 روز دیگه میاد و اگه بلد نیستید به کل میره 5 فلش کارت دیگه میاد تا مرور کنید و یاد بگیرید بره فردا بیاد. این بازه طی روز های بعد چند برابر میشه. یعنی بعد از چند بار انتخاب کردن hard که 2 روز بعد بوده میشه 4 روز یا 8 روز و…

که اون الگوریتمش هم تو سایت انکی هست که خب با توضیحات من مشخصاً چیزی نمیشه در آورد ازش. تو سایت انکی بهتر توضیح داده.


اضافه کردن دسته

این مورد رو خودتون بهش اشاره کردید. این به نظم لایتنر بسیار کمک میکنه. که آقا مثلا یکی فقط دوست داره یه چیز خاص رو مرور کنه همون انتخاب و مرور کنه و…

اینکه دستی هم میشه اضافه کرد هم چیز عالی ایه که حتماً پیشنهاد میشه.

اضافه کردن عکس و صوت و… هم که خودتون زحمت پیشنهادش رو کشیدید و حرفی درش نیست.


سیستم فروش لایتنر

پیشنهاد دیگه ای که دارم سیستم در آمد زایی از لایتنر ها هستش.

زندگی داره طوری پیش میره که خیلی از ماها فرصت اضافه کردن لایتنر و تایپ و … رو ممکنه نداشته باشیم. واسه همین مثلا میتونیم برای خودمون وقت بخریم و با اجازه بدیم یه نفر دیگه این کار رو برامون بکنه و در قبالش پول بدیم.

چندی پیش داشتم تو یکی از سایت های ایرانی چرخ میزدم که متوجه شدم این کار رو دارن در سایت انکیروید فارسی انجام میدن. مردم لایتنر میسازن و اون رو برای فروش داخل اون وبسایت میزارن تا سایر مردم بسته به نیازشون اون دسته لایتنر رو خریداری کنن و وبسایت هم به عنوان فروشنده یه کمیسیونی ازشون دریافت کنه.

چیزی که ما هم خوبه در اپلیکیشنمون انجام بدیم. به چند دلیل:

  1. ذخیره زمان برای عزیزانی که قصد دارند دایره لغاتشون در زمینه ای خاص بالا بره ولی فرصت ساخت فلش کارت ندارند.
  2. ایجاد ارتباطی نزدیک میان کاربر و دست اندر کاران زبانشناس با ایجاد یک بستر برای درآمدزایی کاربران.
  3. درآمد زایی و فایده های بسیار به عنوان فروشنده برای زبانشناس، برای کاربر به عنوان شخص زحمتکش و خریدار به عنوان استفاده کننده که میشه یه بازی چند سر برد.

و همین :grin:

اگه موافقت شد من تمام ایده هایی که میشه برای این لایتنر زد رو میگم.

29 پسندیده

عالیه :clap: :clap:
ممنون آقا کامبیز واقعا اگه بشه چی میشه :heart_eyes:
تو خود انکی لایتنرهای رایگان هم وجود داره قبلا دانلود کردم بعد پاک کردم چون هیچی دیکشنری که خودت می سازی نمیشه

8 پسندیده

اگه میشد دیکشنری اصطلاحات و افعال مرکب وارد بشه خیلی عالی میشد.

7 پسندیده

یک پیشنهاد دیگه این هست که قسمت پیغامها داخل اپلیکیشن خیلی بهتر بشه. مثلا بتونیم بعضی از مطالب داخل تالار رو هم اونجا برای افراد بفرستیم. علی الخصوص چالش ها که خیلی برای تقویت یادگیری زبان مناسب هستن اما کمتر دیده میشن.

20 پسندیده

سلام و سپاس از این همه انرژی و انگیزه ای که برای ارتقای اپ ارزشمند زبانشناس دارید.
من نظرم رو به ترتیب موارد مطرح شده در متن اصلی میدم. کاش آقای گلمیرزایی @golmirzaei شماره میزد به جای بولت.

۱. دیکشنری اول من کینگ دیکشنری است و دوم تحلیلگران. اولی ۴۰۰۰ تومان قیمتشه و دومی رایگانه. اگر میشد که بتونیم اضافه اش کنیم، به صورت شخصی یا توسط شما، عالی می شه. راه حل دیگه اینه که وقتی ما کلمه ای رو انتخاب می کنیم، کپی بشه در کلیپ بورد. به این ترتیب به صورت اتوماتیک کینگ کار می کنه و تحلیلگران هم با دو کلیک.

۲. هایلایت کردن افعال دو‌ کلمه ای خیلی مهمه، اما ممکنه در گام اول دردسر باشه براتون. کافیه امکان تغییر دستی در لایتنر رو به ما بدید. خودمون حلش می کنیم. الان هرمس این اجازه رو میده و من دیگه باهاش مشکلی ندارم. درسته که هایلایت نمی کنه دیگه، اما همین هم برای من یکی کافیه.

۳. بهبود عملکرد لایتنر خودش یه داستانیه. به نظر من راه حل ساده اینه که اپ شما، دقیقا مانند هرمس، خروجی اکسل بده. من یک تکنیک ساده می تونم معرفی کنم که این فایل اکسل، وارد لایتنر انکی بشه.

۴. پلی لیست به نظرم مهمه که اصلاح بشه. کار زیادی هم نداره در گام اول. فقط یه حق انتخاب به ما بده تمامه. یعنی ما بتونیم از لیست بلند بالای محتویات یک دسته، اونایی رو که می خواهیم علامت برنیم. راه حل ساده تر برای گام اول اینه که مثلا بگیم دروس اصلی بسته ی قدرت برای تمرین لیسنینگ. یا دروس دیدگاه بسته ی قدرت برای تمرین شدووینگ.

۵. نظری ندارم در مورد مطالع ی بدون‌ پخش.

۶. تا اونجا که من میدونم برای زبان کار کردن اول باید دید چند لغت میدونید. پیشنهاد من اینه که لینک تست لغتی که در تالار معرفی کرده ام بیاد جزو اپ. این لینک یک پژوهش تمام عیاره. این لینک دایره لغت اولیه ی ما رو تعیین می کنه. سپس محتویات انکی ادامه راه رو میره. دامنه ی لغات ما میشه، عددی که از این اپ به دست میاریم که خودمون به صورت دستی می تونیم به اپ بدیم به علاوه ی تعداد لغات خانه ی پنجم لایتنر زبانشناس. بقیه ی آمارهای زبانشناس به نظرم بیش از کافیه. more than enough

۷. امکانات پخش کننده خوبه که بهتر بشه. پیشنهاد من اینه که بشه با کلیک روی یک جمله به اون جمله رفت. الان یک تناقض پیش میاد: با کلیک روی کلمه باید بریم به معنی کلمه. میشه کلیک ممتد یک ثانیه ای برای رفتن به جمله باشه یا دابل کلیک. این مورد بارها توسط دوستان مختلف به من گفته شده. من همیشه بهشون میگم که با دکمه ی پرش تک جمله ای به سمتش برید. مسلما وقتی نمی گیره، اما کمی توی ذوق میزنه.

در نهایت تا همین جا هم اپ بی نظیریه و بدون هیچ تغییری هم قابل قبوله. هر چند همیشه جلو رفتن لذت بخشه.
دست تون طلا
شاد و پر انرژی باشید

15 پسندیده

با سلام و تشکر از زحمات شما
لطفا امکان جستجوی کلمه را در نرم افزار قرار دهید. همچنین امکان کپی کردن کلمه یا جمله را در متنها قرار دهید.

6 پسندیده

به نظر من امکانات پخش مخصوصا برای تمرین تلفظ، زبانشناس خیلی ضعیف هست و من قبلا خدمت دوستان چند پیشنهاد دادم ولی متاسفانه کسی اهمیت نمیده.
برای تلفظ من در حال حاضر از فایل صوتی به همراه دیگر پلیر ها استفاده می کنم.

3 پسندیده

سلام اقای بهرامی عزیز
دقیقا من هم این درخواست رو قبلا گفتم به اقای گلمیرزایی عزیز،ولی هنوز به مرحله انجام نرسیده یا شاید نیاز نمیبینن اضافه کنن یا شاید نمیخوان کپی برداری بشه و یا …
اقای گلمیرزایی عزیز،لطفا اگه امکانش هست اضافه کنین،ممنون :tulip:

3 پسندیده

به نظر من لایتنر زبانشناس روش کار شده ولی هنوز هم نقطه ضعف هایی دارد. و به پای انکی نمی رسه. به نظر من زحمت کشیدن روی لایتنر داخلی زبانشناس مثل این می مونه که برق رو از اول مثل ادیسون بخواین خودتون اختراع کنین.
به نظر من اگه امکان فرستادن مستقیم به انکی وجود داشته باشه خیلی خوبه.

نرم افزار انکی یک نرم افزار حرفه ای هستش و کلی امکانات داره . حالا چه اصراری هستش حتما باید لایتنر داخلی خود زبانشناس باشه. هردو رو قرار بدین هرکسی با هر کدوم راحت تر هستش با اون کار کنه.

4 پسندیده

دکمه ذره بین رو بزنید میتونید جستجو کنید

علتش این بوده
۳۰٪ کاربرد عمومی براش نمیدیدم
۴۰٪ یک مکانزیم موازی که ویرایش هست براش بود
۳۰٪ پیاده سازیش میشد باز کردن long press که می‌ترسیدم شاید یک عده‌ای گیج بشن

لطفا پیشنهادهاتون رو مجدد کپی پیست کنید اینجا. یا لینک پستتون رو اینجا بذارید

ما هم نگفتیم قرار هست خودمون روش جدید ابداع کنیم. صحبت‌های آقا @YoKambiz در چندتا پست قبل رو مطالعه بفرمایید.

5 پسندیده

سلام اقای گلمیرزایی عزیز
بله،انلاین این امکان وجود دارد،ولی برای افلاین، خیر.

در مورد ۳۰ % گیج شدن کاربرا:این رو حق میدم،بله ممکنه کاربرا به مشکل بربخورند،چون با short press ،که میریم به بخش انتخاب لاینتر یا هایلایت یا میدانم، ولی long press برای من یا دیگر افراد حرفه ای(کسانی که تجربه زیاد از اینترنت و … دارند)تو حوزه ی یا کلا درمورد اندروید و رایانه، قابل حل شدنه.کلا الان بیشتر مردم ایران با اندروید سروکله می زنند و میدونن این قابلیت های ابتدایی رو(بچه ی فامیل ما(کلا بچه های دهه ی ۸۰ و ۹۰ )حتی بیشتر از من، از اندروید سر در میارند :grin:)شوخی.

دیگر فکر کنم چیزی نموند،حالا هرجور صلاح میدونین دیگه.افراد زیادی تو اینجا حرفه ای اند تو حوزه ی اندروید و اینترنت و … .

4 پسندیده

اگه این امکانات اضافه بشه که خیلی عالی میشه

3 پسندیده

به نظرم اگه مثل بعضی از پلیرها که گزینه A-B داره در پخش صوتی استفاده بشه عالیه مثلا از هر کجا که بخوایم علامتگذاری کنیم تا نقطه B برای تکرار پشت سر هم یه قسمت از درس

4 پسندیده

سلام
دوستان از پیشنهاد‌هاتون ممنونم.
در پست اول نظر سنجی قرار داده شد لطفا مشارکت کنید.

در بین نظرات «امکان کپی کردن متن در پخش‌کننده» و «قراردادن لغت در کلیپبورد پس انتخاب در متن» احتمالا در نسخه بعدی ارائه خواهد شد.

11 پسندیده