زبان را یاد نگیرید بلکه آن را فرا بگیرید

اولین نکته ای که در روش طبیعی باید به آن توجه کنید این است که بدانید بین “یادگیری زبان” و “فراگیری زبان” تفاوت وجود دارد. واین تفاوت باید در فعالیت های مربوط به هرکدام اعمال شود.
یادگیری شامل آموزش آگاهانه است.یادگیری زمانی است که شما کاربرد کلمات و کلمات را حفظ می کنید،زمانی که انواع صرف فعل را یادمی گیرید،زمانی که شما نگران این هستید زمانی که به کار برده شده است درست است یانه.همه ی این ها مربوط به فعالیت های یادگیری است.یادگیری یک زبان به معنای مطالعه یک زبان و فرم های زبان شناسی اش(گرامر،معناشناسی،آواشناسی) می باشد و این که چگونه عناصر مختلف زبانی را باهم ترکیب کنید. بیشتر فعالیت های یادگیری در کلاس درس اتفاق می افتد. به طور قطع شما می توانید این فعالیت ها را به طور مستقل مدیریت کنید.

یادگیری زبان برای شما نمرات خوبی به ارمغان خواهد آورد.اما این لزوما به تسلط در زبان منجر نخواهد شد.
از طرف دیگر”فراگیری”،شامل فعالیت های مختلفی است که دربیشتر قسمت ها،تعاملی و همه جانبه هستند.به این معنی که این فعالیت ها به شما فرصت های زیادی برای گوش دادن،مشاهده و تجربه استفاده زبان را می دهد.وحتی بهتر از این ها،این فعالیت ها به شما فرصت های زیادی برای استفاده زبان به منظور برقراری ارتباط می دهد.

برای مثال شما دریک خانواده ارمنی زندگی می کنید. شما هر روز مجبورید به نحوه ی صحبت کردن آن ها گوش کنید.شما آنچه را که مادر خانواده هنگام بیدار کردن بچه ها هنگام صبح فریاد می زند یا چیزی را که وقتی می خواهد بچه ها را برای شام صدا کند می شنوید. شما هر روز خودتان را در معرض زبان می بینید.شما به راحتی زبان را فرا خواهید گرفت.شما به راحتی می توانید از کلماتی که فرا گرفته اید در بافت های مختلف استفاده کنید.شما اصطلاحاتشان را استفاده می کنید و شاید صفت ها و فعل ها وغیره وغیره.

این اجتناب پذیر است.پذیرش طبیعی مغزتان آن را تضمین خواهد کرد.
قرارگیری در معرض زبان مسئله مهمی است زمانی که شما بخواهید زبان را فرابگیرید نه اینکه آن را یاد بگیرید.بنابرین به عنوان یک زبان آموز(یا بهتر بگوییم فراگیر)شما باید خودتان را در مسیری از زبان قرار دهید که سرشار از زمینه های قابل فهم و رفتار و عمل باشد. فیلم ببینید، به پادکست ها وآهنگ ها گوش دهید.کتاب های کودکان را بخوانید و با گویشوران نیتیو صحبت کنید.شما لازم نیست همه چیز را متوجه شوید.شما باید ببینید و بشنوید و احساس کنید که زبان مقصدتان توسط گویشوران بومی چگونه استفاده می شود.
شما همچنین می توانید گزینه های زبانی ابزاریتان وحساب های مختلف رسانه های اجتماعی را تغییر دهید به طوری که آن ها زبان مقصد انتخابیتان را نشان دهند.شما همچنین می توانید خانه یتان را به قطبی برای یادگیری زبان تبدیل کنید.شما می توانید اسم وسیله های مختلفی که هر روز استفاده می کنید به زبان مقصدتان بر روی آن ها برچسب بزنید.

32 پسندیده

عالی در مورد وسیله های که تو خونه باهاشون سر و کار داریم رو اصلا فکرشو نمی کردم از این به بعد تمرین میکنم که وسیله های توی خونه رو به انگلیسی بگم

3 پسندیده

اگر به مسافرت نریم چطور میتونیم آیا سایتی هست که بتونیم با نیتیو ها صحبت کنیم

3 پسندیده

بله سایت italki…هست که می تونید ازش استفاده کنید

3 پسندیده

این چند روزه انگیزم برای ادامه کم شده بود. مرسی از مطالبتون. واقعا انگیزه گرفتم.:slightly_smiling_face:

3 پسندیده

خیلی نکات جالبی داشت واقعا بنظم خوبه با این روش عمل کنیم مخصوصا چیزایی که طوی خونه و طول روز باهاشون سرکار داریم

2 پسندیده

امیدورم در فراگیری زبان موفق باشید.

4 پسندیده