مشکل در انتخاب دوره آموزشی زبان انگلیسی سطح پیشرفته

سلام
دوستان من در آموزشگاه سفیر به مدت ۲ سال هست که در حال یادگیری زبان هستم. ۱ سالی هم هست که با نرم افزار زبانشناس کار می کنم. الان نمیدونم چه دوره ای رو بخونم. دوره VIP a.j هم خیلی راحته. به نظرتون کدوم رو شروع کنم الان برام مناسبه. کتاب هری پاترم خوندم.

2 پسندیده

سلام.
فقط میخوام نظر شخصی خودمو بگم. قصد ندارم چیزی رو قالب کنم
دوره‌ی VIP اصلا آسون بودنش مد نظر نیست. تمام این دوره‌هایی که توی اپ زبانشناس هست برا من مثل آب خوردنه و حتی بدون نگاه کردن به متن با یک دور پخش ۱۰۰ درصدشو متوجه میشم. اما چیزی که اینجا مطرحه اینه که با گذروندن این دوره‌ها شما به مرحله‌ای بالاتر ارتقا پیدا می‌کنید. حرف زدن و بیان مقصود، با گذشت زمان بهتر و بهتر و به زبان native نزدیکتر میشه. و سطح writing نیز همزمان پیشرفت چشمگیری می‌کنه. علاوه بر این‌ها، دوره‌ی VIP پر از جذابیته و هر دوره‌، یک ماجراجویی مستقله. من این دوره رو تازه شروع کردم و شیفته‌ش شدم. شیفته مطالب و روش یاددهی اون شدم. از تمام دوره‌های موجود، این دوره بیشتر از همه برا من جذاب بوده. برا هر دوره‌ هم زمان کافی میذارم. گاهی یک هفته و گاهی هم ده روز

اگه هیچکدوم از این دوره‌ها رو نمیخواید بخونید با کتابهای زیبوک شروع کنید. اون‌ها هم سخت‌ترند و هم لغات ناآشنای بیشتری دارند.

8 پسندیده

مرسی از جوابتون. ولی می دونین منظورم اینه که وقتی خوب نزدیکه ۹۰ تا ۹۵ درصد از لغت هاش رو می دونم بازم خوبه که روی این دوره ها کار کنم یا نه؟ می دونین وقتی من به پادکست های انگلیسی گوش میدم تقریبا متوجه میشم چی میگن یا وقتی اخبار گوش میدم. می ترسم اگه ادامه بدم VIP رو گوش بدم روی لیستنینگم تاثیر بزاره. از این لحاظ میگم که اون پادکست ها خیلی سریع هستن و از اصطلاحات مختلف استفاده می کنن ولی A.J خیلی آهسته و شمرده حرف میزنه. منم خیلی دوست دارم دوره VIP رو تا تهش بخونم ولی همش احساس می کنم به قدرت لیستنینگم لطمه میزنه. میگم شاید اگه ادامه بدم این رو گوش کنم یا بخونم موقع گوش دادن به اخبار چون خیلی سریع تره متوجه نشم. البته یه طرز فکره شخصیه و اصلا نمی دونم درسته یا نه. حالا به نظر شما اشکالی نداره ادامه بدم VIP رو بخونم.؟؟

2 پسندیده

البته گوش دادن به انگلیسی چه کند باشه چه سریع، من هیچ جا نشنیدم تاثیر منفی داشته باشه.
سرعت پخش رو هم میتونین تغییر بدین یه ذره تغییر می‌کنه، خیلی زیاد نیست.
همونطور که بالا هم گفتم دوره‌ی VIP بخاطر جذابیت و تنوعی که داره من گوش میدم و ازش هم لذت می‌برم. مخصوصا اون بخش‌هایی که با فیلم آموزش می‌ده. و بعضی قسمتاشم با جو وایس و کریستن داز کار میکنه که اونا هم در کار خودشون استادن و به جذابیت دوره افزودن.
به نظر من گوش بدین بهتره
من از آقا کامبیز @YoKambiz هم درخواست میکنم راهنمایی‌تون کنن. ایشون فک کنم دوره رو تموم کردن بهتر می‌تونن راهنمایی کنن

4 پسندیده

بله حتما ممنونم. مرسی از وقتی که گذاشتین.

2 پسندیده

و اینکه اصلا بحث بلد بودن لغات مطرح نیست. ای جی خودش میگه که با گوش دادن به این دوره‌ها یک بار و دو بار کافی نیست. چون قراره ما انگلیسی رو درونی کنیم و برا اینکار لازمه انقد گوش بدیم تا در ناخودآگاه ذهنمون ثبت بشه.
یکی از مواردی که میشه بهش اشاره کردن افعال جمع و ضمایر مونث و مذکر و زمانها هستند. بارها پیش اومده به زن اشاره شده ولی ما از ضمایر مذکر (he, him, his) استفاده میکنیم. یا فاعل جمعه ولی مفرد میاریم. یا فعل حال رو برا گذشته به کار میبریم. این مشکلات با گوش دادن زیاده که برطرف میشه.

5 پسندیده

خواهش میکنم.
این دوره حتما شگفت‌زده‌تون می‌کنه
یکی از پشیمانی‌های من اینه که چرا این دوره رو زودتر شروع نکردم.

موفق باشید :blossom:

2 پسندیده

بله واقعا من خودمم زیاد از این مشکلات دارم موقع حرف زدن. باید تلاشم رو بیشتر کنم. بازم ممنونم از جوابتون.

2 پسندیده

دقیقا زمانی یه مطلبی رو 90 درصد متوجه میشی باید بیشتر روش تمرکز کنی.
(Find every little distinction )
قبلنا اقای AJ یه دوره داشت. فک کنم دوره زبان انگلیسی تجاری، نمیدونم الان هستش یا نه؟! اونم خوبه.
چیزهای قشنگ روزانه، structure فوق العاده قدرتمندی داره.
قالب بندی بسیار زیبا.
اگه مشکل لغت نداری(چیزهای قشنگ روزانه) فوق العاده ترین مجموعه هست
البته بعد از مگا داستان پیشنهاد میشه

2 پسندیده

پس فکرکنم همین VIP با چیزهای قشنگ روزانه رو کار کنم بسه. هرروز یکی ۲ ساعت براش وقت میزارم. مرسی از جوابت.

2 پسندیده

منم ۱۰۰٪ با این موافقم. چند تاشونو گوش دادم عالی‌ان. حیف کمبود زمان دارم وگرنه همه‌ی دوره‌ها عالی‌ان خدایی. هم محتواشون عالیه هم اینکه انگلیسیه. برا کسی که از انگلیسی لذت میبره همه‌ی این دوره‌ها موهبته.

اونم هست. من نخوندم اینو. نمیدونم چطوریه

2 پسندیده

کاملا موافقم. اگر هدف گسترش سریع دایره ی لغات در کمترین زمان ممکنه گسترده خوانی بهترین گزینه ست. من خودم به عینه دیدم که معجزه میکنه.

3 پسندیده

خوبی نرم افزار زبانشناس اینه که همه جور قابلیتی داره، اگه فکر می کنید سرعت Aj کمه، می تونید سرعت پلی شدن رو حتی تا 1.8 برابر تغییر بدید. فایل های Aj محتوای کاملی داره، به خصوص مینی استوری ها که برای بهبود اسپیکینگ عالی هستند و هدف مسلط شدن به صد درصد مطالبش هست.

در مورد مهارت لیستنینگ ، اگر شما لیستنیگتون قوی هست، به فایل های با سرعت مختلف گوش بدید، همون طور که پری خانوم هم گفتند کتاب های صوتی خوبی توی اپلیکیشین هست که می تونید ازش استفاده کنید. مگا داستان ها هم جالب هستند.

یکی از راه های تقویت مهارت لیستنینگ گوش کردن به فایل های متنوع و عادت نکردن به یک صدا یا سرعت خاص هست.

اگر به طور دائمی به فایل های با سرعت بالا گوش بدید، البته به شرطی که بارها روی متن و لغاتش کار کنید و مطمئن بشید که 100 درصد فایل رو متوجه میشید، می بینید که لیستنینگتون بعد از یک مدت بهتر شده و گفتگوهای عادی رو راحت تر متوجه میشید ( به 90 درصد راضی نشید، چون این همون کامفورت زونه شما هست و احتمالا اگه سراغ یادگرفتن انگلیسی اومدید اشکال همون ده درصه )

توی این ویدئو استیو کافمن توضیح داده که چه طوری گوش کردن به فایل های که در اون افراد نیتیو صحبت می کنند و سرعتشون بالا هست، میتونه باعث تقویت مهارت گوش کردنتون بشه. و چطوری باید روی این فایل ها کار کنید.

4 پسندیده

سلام دوست عزیز.

برای انتخاب دوره شما باید نیاز هاتون رو در نظر بگیرید و دقیقاً ببینید بسته به نیازتون چی باید بخونید.

مثلا فرض میگیریم شما هدفتون اینه فیلم هارو متوجه شید. خب میاید فیلم میبینید میبینید نمیتونید بفهمید. پس مشکلتون چیه؟ مهارت شنیداری. پس باید منابعی انتخاب کنید که مهارت شنیداریتون رو تقویت کنه.

و…

اینکه بگیم من 90 درصد لغات یک درس رو بلدم دلیل بر این نمیشه که اون درس باید خونده نشه.

هر درس ممکنه شامل فاکتور های بسیاری باشه.

  1. سرعت
  2. لغت
  3. لغات خاص
  4. فرهنگ

باید ببینید از این فاکتور ها چقدرشو بلدید. اگه لغات رو 90 درصد می فهمید بپرسید که سرعتش چطوره؟ اگه سرعتش خیلی آسونه بپرسید از این درصد لغات آیا افعال عبارتی یا اصطلاح هم داخلش دیده میشه؟

دلیل این که میگم لغات خاص اینه که ما ذهنمون وقتی وقتی کلمه ای رو میشنوه ممکنه فک کنه بلده اون رو رد کنه. مثلا یه سری افعال عبارتی هستند ذهن ممکنه حتی حدسشونم نزنه و رد کنه. مثلا شما کلمه pick رو بلدید و کلمه out هم بلدید. اینا جدا یه مفهوم دارن با هم Pick out یه مفهوم دیگه.

اگه دایره لغاتتون در این زمینه هم بالاست پس بپرسید خب از این مطلبی که این آقا داره میگه چقدر بلدم؟ آیا مطلبش چیزی یادم میده یا نه؟

اگه همه این موارد رو بلد بودید پس دیگه هیچی

همونطور که عرض کردم باید دید نیاز شما در چه حالتی بیشتره و بر حسب اون منبع انتخاب کنید. همین وی آی پی شامل چند سری آیتمه. یه سری ای جی مینی استوری میگه و پی او وی. یه سری ای جی کتاب و فیلم بر میداره درس میده… یه سری هم ای جی با برو بچه های انگلیسی واقعی یه سری درس آماده میکنه. همه اینا یه هدف خاص رو دنبال میکنن. پس نمیشه همه دروس وی آی پی رو در یک کتگوری گذاشت و به کل ازشون گذشت.

اگه خیلی حس میکنید دایره لغاتتون خوبه و در سطوح پیشرفته هستید پیشنهاد میکنم دوره انگلیسی واقعی رو یاد بگیر رو امتحان کنید که اطلاعات اصطلاحاتی و اسلنگیتون رو افزایش بدید.

از سمت دیگه یه سری پادکست هست مثل چیزهای قشنگ روزانه که اونم خوبه.

باز هم تاکید میکنم باید منبع بسته به نیازتون پیدا و مطالعه شه.

7 پسندیده

ممنونم از جوابتون خیلی کامل بود. واقعا بزرگترین مشکل من الان اسپیکینگه. چون نمرات امتحانام همیشه بالای ۹۰ میشه و روی برگه خیلی خوبم ولی موقع حرف زدن نمی تونم از لغت هایی که بلدم استفاده کنم. وقتی کتاب می خونم یا به پادکست های مختلف گوش میدم کاملا متوجه میشم ولی موقع حرف زدن از لغت های ساده و فعل های معمولی استفاده می کنم. نمی تونم از passive form یا conditional ها خوب استفاده کنم. این ترم هم که یه گرامر جدید یاد گرفتیم به اسم subjunctive کلا معلوم نیست چیه. یکم گیج شدم فکر کنم کلا گرامر رو باید تعطیل کنم فقط با روش a.j کار کنم. ۲ ۳ سال گرامر می خونم هنوز مسلط نشدم.

2 پسندیده

من تجربه‌ی سالها خوندن زبان دارم، و اینو با اطمینان میگم که به اندازه‌ی شش ماه که با زبانشناس کار کردم بازدهی نداشته برام. شما مجبور نیستید پول کلاس هم بدید. با استفاده از این اپ می‌تونید اسپیکینگتونو به حد بالایی برسونید و ضمنا گرامرهای الکی کشنده رو هم نخونید که طی فرایند یادگیری خودبخود یاد گرفته میشن (البته به صورت عمیق) و در مواردی که به استفاده‌شون نیاز دارید، بدون هیچ مشکلی پیداشون میکنید.

2 پسندیده

دیگه ترم آخرم. مدرک advanced میگیرم. بعدش کلا فقط می خوام با برنامه a.j برم جلو شاید اسپیکینگم بهتر بشه. چون خیلی ها گفتن روش a.j جواب میده. توکل به خدا.

2 پسندیده

مبارک باشه.

ما شاهدان زنده‌ی این ادعاییم :grimacing:

توی لتس‌تالک‌های اینجا هم شرکت کنید. بهترین کمک ممکن به اسپیکینگ

1 پسندیده

چجوری باید شرکت کنم؟؟

1 پسندیده

لتس‌تالک‌ها یا متعلق به خودتونه. مثلا یه موضوع انتخاب می‌کنین درموردش حرف می‌زنید. صداتونو ضبط می‌کنید اینجا آپلود می‌کنید. و اعضا نقاط قوت و ضعف رو میگن و در طی این مسیر شما هر بار لتس‌تاکتون نسبت به بار قبل تغییر می‌کنه و نکته‌ی مهمش اینه که عادت می‌کنید به صحبت کردن و غول اسپیکینگ رو شکست می‌دین.
یا لتس‌تاک‌های بقیه‌س شما گوش میدین، نظر میدین (نوشتار یا گفتار)، یاد میگیرن…

یا توی چالش لتس‌تاک شرکت می‌کنید. معمولا یکی از اعضای مربی، یه موضوع رو ارائه میدن بقیه درموردش حرف بزنن.

چالش‌های رایتینگ هم به همین صورته

البته لازمه به طور مرتب به تالار مراجعه بشه که این موارد رو از دست ندین و به موقع شرکت کنین

2 پسندیده