تجربه ی شما از دوره ی مگا داستان چیست؟

سلام وعرض ادب خدمت دوستان عزیز زبانشناس و تبریک سال نو

بعد از مدت ها دوره پاور انگلیسی رو تموم کردم هر چند بخاطر مشغله و همچنین از دست دادن گوشیم یخرده بیشتر طول کشید این دوره.ولی به هرصورت اون تداوم و پایداری نسبت به زبان آموزی رو سعی کردم حفظ کنم دو ماه سه ماه بیشتر مهم نیست.

نظری که در مورد دوره انگلیسی پاور میتونم بگم دوره خوبیه روی لیسنینگ تاثیر خوبی داره. واژگان بدردبخوری رو شامله ولی درکل دوره ایی نیست که در واقع بشه خیلی از فریزال ورب ها و اصطلاحات انگلیسی را درش یاد گرفت. برای مثال خودم بیش از نیمی از دوره انگلیسی پاور رو گذرونده بودم که شروع کردم پادکست های مختلف گوش دادن. اللخصوص پادکست های داخل اپلیکیشن مثل AEE و ESL که در کنار یادگرفتن و آشنا شدن با اصطلاحات و لغات جدید, لغاتی که از قبل میدونستم ولی به هر نحوی از یادم رفته بودن, به نوعی تو پادکست ها اون لغات بیشتر برام جا افتادن. پس برای دوستانی که قصد شروع این دوره را دارن حتما پیشنهاد میکنم در کنار این دوره از پادکستها, کتابهای سطح بندی و هر منبعی که مکالمات روزمره و غیر رسمی رو شامله استفاده کنن.

برای دوره بعدی قصد شروع مگا داستان هارو دارم.با تست چند اپیزود از این دوره, بنظرم دوره ی جالبی اومد برام. انگلیسی شیک و تر تمیزتری داره ویجورای گرامتیکاله. و هم از صدای ارون خوشم اومد.هر چند دوستان و اساتید تو تالار زیاد ندیدم این دوره رو به کسی پیشنهاد بدن بعد از اتمام دوره هایی مثل انگلیسی پاور.بیشتر دیدم دوستان دوره هایی که انگلیسی محاوره ایی هستن اونارو پیشنهاد میدن. مثل دوره ی انگلیسی واقعی. ولی بنظرم جدا از سلیقه, با وجود پادکست ها, و کسی مثل من که هر روز سریال, فیلم میبینه, یا یوتیوب وقت میگذورنه برای دیدن هر محتوایی که انگلیسی زبانه,در واقع میشه گفت که با انگلیسی محاوره ایی هم سر و کار داره.و هر روز میشنوه

دوستان هر کی تجربه ای دوره ی مگا داستان ها رو داره ممنون میشم از تجربه اش در رابطه با این دوره یا دیگر دوره ها که یا بر حسب سلیقه یاغیره که براش مفید بوده را اینجا بنویسه :cherry_blossom:

18 پسندیده

سلام حسین جان

اولا که صمیمانه تبریک میگم بابت پشت سر گذاشتن انگلیسی قدرت و امیدوارم همه ی چالش های پیش روی خودت رو در زندگیت، با همین عزم و اراده و پیروزمندانه پشت سر بگذاری :tulip:

و اما مگاداستان

به عنوان کسی که عاشق پکیج مگاداستان هست، دوست دارم نکاتی رو در مورد این پکیج بگم

انگلیسی شیک و تمیز
توصیف جالبی بود برای درس اصلی هر یک از پکیج های این دوره، یک متن عالی که محتوی لغات عالی و مکمل فوق العاده ست

گرامتیکال بودن
با توجه به وجود زمانهای مختلف برای هر پکیج ، این هم نکته ی بسیار خوبی هست

و اما نکات مثبت و مهم دیگه :

ایجاد تسلط در اسپیکینگ ، با وجود دروس مربوط به مکالمات فعالانه و همینطور موثر در جا افتادن ساختارهای گرامری

و انگلیسی محاوره ای
دروس مربوط به گفتگوی ارون و دن، یعنی یک محاوره ی بی نظیر. یا حداقل کم نظیر. سرشار از اصطلاحات و کل کل های جذاب روزمره که با درس تشریحی و تفسیری از ارون کامل و بی نقص میشه

در کل باید بگم یکی از نادرترین پکیج هاست که پوشش کاملی روی همه ی نکات و مهارت ها داره

17 پسندیده

مطالعه این دوره رو به شدت پیشنهاد میکنم. دوره ایه که میتونه انگلیسی شما رو حسابی تقویت کنه.

نکاتی که من به نظرم خوبه:

داستان های جذابی داره. این داستان ها میتونه خودش باعث تقویت حافظه و زبان بشه.

استفاده دقیق از واژگان و دقت در چنیش جملات: تو این دوره همه چی منظم چیده شده و قبل از ضبط همشون متن شدن. پس یعنی این دوره از لحاظ گرامری بسیار مفیده. از لحاظ محاوره ای هم اون بخش مکالمش خیلی عالیه.

در کل دوره ی خیلی عالی ای هستش. مخصوصاً واسه دوستانی که دوست دارند گرامر یاد بگیرن و در آینده تو آزمون ها شرکت کنن.

حالا Pros رو گفتیم cons هم بگیم

یکی از دلایلی که خودم به شخصه نتونستم بهره ببرم زیاد از این دوره وجود آیتم های خیلی زیادش بود. اگه کسی می تونه استفاده کنه، پس چه عالی حتما انجام بده.

یکی دیگه اینکه یکم ریتم داخلش خشک و کنده به نسبت دوره ی انگلیسی واقعی را یاد بگیر. دلیلش اینه از متن خونده میشه. که اینم بر میگرده به مطالعه کننده. اگه خوبه واستون که چه عالی حتما بخونید.

خلاصه اگه کسی از من بپرسه اینو بخونم حتما میگم آره. هر کسی بسته به علاقه و هدفش میتونه این دوره رو مطالعه کنه.

12 پسندیده

سلام
به نظرم پیشنهادی که من میتونم بدم اینه که مجبور نیستید همه ی آیتم هاشو بخونید. من به شخصه داستان اصلیشو فقط گوش میدادم. چون فقط دنبال لغات بودم. البته اون کار هم چندان درست نبود. داستانهاش خیلی جالبه و عموما واقعی هستش. منتها بعضیش شاید کمی خسته کننده بشه که البته داستانی رو میتونید انتخاب کنید که دوست دارید. هر داستانش تقریبا سه داستان مجزا رو روایت میکنه. مثل وی آی پی هستش که انتخاب داستان هاش سلیقه ای هست و به مخاطب بستگی داره.
این از اون دوره هایی هستش که ارزش فشرده شنوی رو داره البته به جز گرامرهاش که نیازی نیست یه هفته وقت بذارید.
در کل بره کسایی که آزمون میخان بدن و بیشتر دنبال انگلیسی رسمی هستن فوق العادس. لغات کم یاب و نادر جالبی توش هستش. قسمت گفت و گوش هم که واقعا عالیه.
در کل یه داستانش رو یه هفته وقت بذارید امتحانی ایشالا که مناسب سطحتون باشه و ازش لذت ببرید.

5 پسندیده

سلام خدمت دوستان
دوره های deep English برای راه انداختن اسپیکینگ عالی هستند. به نظر من دوره های ای جی بیشتر به درد لیسنینگ می خوره. دوره داستان های واقعی از پکیج deep English را من یکبار تموم کردم حالا دارم مرورش می کنم. مگا داستان در ادامه همین دوره است. به دلیل حجم بالای پرسش و پاسخ و تکرار چندین مرتبه اونها روی باز کردن اسپیکینگ تاثیر فوق العاده داره.

7 پسندیده

سلام آقای محمودی؛ اولا تبریک، شما یکی از افرادی هستید من به شخصه شاهد پیشرفت به همراه تلاش مستمرشان بودم و این باعث مسرت و شعف هست. انشالله همینطور بتوانید به همه ی اهدافتان برسید‌. اتفاقا بابت این موضوع من هم از آقای ناصری بزرگوار درخواست کردم که برای تجربه ی دوره های مختلف تاپیک ارائه بشه، انشالله فرصت آزاد فراهم شد با برنامه ریزی خاص و هدفمند که قابل استفاده برای همه ی کاربران به عنوان نقشه ی مسیر تاپیک رو آماده میکنم.

8 پسندیده

سلام
خیلی خلاصه میگم
خیلی عالیه
چالشی و موثر هم هست

البته یکم طولانیه (یک ساعت و نیم) و یکم خشک (چون از روی متن میخونه)
اما قسمت مکالمه و واژگان مکالمه ش بدون استفاده از متنه

4 پسندیده

ممنون از شما آقا احسان عزیز
نظرتون جالب بود. در مورد متن عالی ودارا بودن لغات عالی و مکمل کاملا درست میفرمایید. این دوره برام لغات جدید 3600 تاست. در مقابل دوره ایی مثل انگلیسی واقعی که 411 تاست. هر چند ملاک یادگیری در انگلیسی مخصوصا مکالمه و روان شدن در مکالمه دارا بودن دایره ای لغات بسیار حجیم نیست. ولی موردی که هست اینه شاید نتونیم از همه لغاتی که یاد گرفتیم بتونیم در مکالمه یا نوشتار استفاده کنیم و یخرده زمانبره. اما وقتی در جایی اون لغات را میشنویم یا میخونیم معنی اون رو درک میکنیم. نکته ی دیگه که میخوام این دوره رو شروع کنم یخرده سخت بودن این دورست که یجورایی میتونه چالش انگیز باشه. مثلا در دوره ی وی آی پی آقای هوگ سطحش نسبت به پاور خیلی هم سخت نیست شاید یه لول بالاتر باشه. این دوره هم خوبه واقعا ولی دورس خیلی زیادی داره و معلوم نیست که آقای هوگ بر چه حسابی اون همه درسو در دوره وی آی پی گذاشتن. احتمالن نظرشون اینه که کسی که این دوره رو انتخاب میکنه تا ابد این دوره رو بخونه وخب مسلما این میتونه خسته کننده باشه.

ممنون آقا کامبیز نظرتون عالی بود. در مورد خشک و کنده بودن ریتم داخشل حق با شماست که اونم بر مگیرده به سلیقه افراد. من خودم نظرم اینه که زیادهم درگیر شدن روی منابعی که محتوای محاوره ای و یجورایی بی نظمی داره شاید خوب نباشه. البته واسه کسایی که زیاد کتاب میخونن یا گوش میدن شاید اصلا مهم نباشه.

مرسی از نظرتون آقا مصطفی
پس شما میفرمایید که در واقع دروس این دوره به ترتیب نیست و بسته به سلیقه خودمون میتونم هر داستانی رو خواستیم انتخاب کنیم واسه مطالعه. نکته ی جالبی بود

مرسی از شما. آره با سطحش که مشکلی ندارم فعل حال هر درس میانگین برام 90 درصد لغات سبزه یخرده میخوام چالش انگیز باشه برام. وی آی پی دیدم انگار که همون انگلیسی پاوره.

مرسی از نظرتون. دوره داستان های واقعی رو همون اوایل منم شروع کردم و تمومش کردم. دوره ی جالبی بود داستان هاش عالی هستن.مگا داستان ها هم دیدم منوال همینه ولی سطحشو باید نسبت به داستان های واقعی بتوان 3 کنیم :)) بخاطر اینکه سطحم خیلی پایین بود ودایره لغات پایینی داشتم از جهت اینکه بتونم مکالمه کنم یا اینکه مثلا با اون دوره داستان رو بازگویی کنم نتونستم. ولی در کل دوره ی مفیدی بود برام. و بعد از اون انگلیسی پاور رو شروع کردم همراه با پادکست های آقای هوگ کتاب گویاش هم تموم کردم.مجموعه پادکست اون پیرمرد بریتانیی که دائم غر میزنه اونو هم تموم کردم یکی از بهترین پادکست ها که تا بحال شنیدم. پادکست VOA یا همون صدای آمریکا چند بار گوش دادم بعد برام خسته کننده شد بیخیالش شدم. خلاصه اینکه الان میتونم یجورایی مکالمه کنم یا شروع به مکالمه کنم یخرده هم تنبلی میکنم واسه این کار. ولی باید خودمو در موقعیتش قرار بدم که حداقل روزی نیم ساعت هم مکالمه کنم.

سلام خانم نیکنام. مرسی از نظرتون
آره شما شاهدین که من از صفر شروع کردم :)) هیچ پیش زمینه ی قبلی رو نداشتم. و واقعا از این خرسندم که تونستم تا این حد پیشرفت کنم در انگلیسی. یادمه من به آقای کامبیز مسیج دادم که من نمیتونم این دوره پاور انگلیسی رو بخونم یجورایی سخته برام زیاد متوجه نمیشم و ایشون گفتن که اون دوره نیو متد رو تا آخرش پیش برین آخراش سرعت درس یخرده زیاد میشه و میتونه براتون چالش برانگیز باشه بعد دوره ی پاور رو شروع کنین :))

مرسی از نظرتون جناب پودینه :two_hearts:

9 پسندیده