همکاری در تکمیل دوره انگلیسی بدون تلاش (سطح 3 و4 , روش جدید یادگیری ) جهت تولید فایل های متنی-قدم اول

Collaboration to complete the Effortless English course/New method (Levels 3 and 4) to create transcript files

با سلام خدمت همه ی زبان آموزان پرتلاش

در مورد خودم، الان درس چهارم سطح دوم این دوره هستمو پنج تا درس دیگه هنوز دارم برا رسیدن به سطح سوم.

با توجه به اینکه در سطح 3و 4 دوره ی New Method/Effortless English فایل متن انگلیسی صرفا برای درس اصلی موجوده و فایل های صوتی دیگه بخصوص vocab و POV هنوز از این نعمت! محرومند (و نمی دونم چرا Mr Aj ما رو از این نعمت محروم کرده…خسته شده بودن از دادن لقمه ی آماده…شایدم باور دارن توانایی ما رو, از این مرحله به بعد :revolving_hearts:)، می خواستم با همدیگه کمک کنیم تا این بخش از دوره هم تکمیل بشه.

برا شروع، نیاز داریم به یه سایت یا اپلیکیشنی که بتونه از پس تبدیل فایل صوتی به نوشتار تا حد زیادی بربیاد. بعد از اون، دیگه خودمون باید با چند بار گوش دادن به فایل صوتی، متن رو ویرایش و تکمیل کنیم.

  • q

منتظر حضور گرم تون در معرفی نرم افزار/سایت جهت تبیل صوت به متن و اعلام همکاری در ادامه ی این بخش از کار خواهیم بود.

در پناه ایزد بی همتا

6 پسندیده

سلام دوستم
والا ما آمادگی هر کمکی برای اپ زبانشناس رو داریم، منتهی من نرم افزاری ندیدم که فایل صوتی رو بدیم بهش و اون تایپ کنه و هر چی دیدم اینجوری بوده که میکروفون داره و ما صحبت می کنیم و اون باید تایپ کنه مثل اینا:

https://p30download.com/fa/entry/73200/

https://hadafdownload.com/software/speak-aloud-نرم-افزار-تبدیل-صدا-به-متن/

و قطعا چون تلفظ ما مثل یک بومی زبان نیس ممکنه به مشکل بخوریم، اما باز هم میگردم موردی یافت شد اطلاع میدم و حتما همکاری میکنم

4 پسندیده

سلام @afarkhani
متشکرم…دم تون همیشه گرم…حتما

اتفاقا درخواست معرفی اپ رو جداگونه دادم…یکی از بچه ها, لطف کردنو معرفی کردن یه سایتی رو…ولی هنوز چک نکردم.

البته, حتی اگه نرم افزار خوبی هم برا تبدیل مستقیم فایل صوتی به متن نباشه, با همون میکروفون هم میشه کار کرد.
فایل رو پلی می کنیمو می ذاریم کنار میکروفون…حل میشه.
ولی خب, فعلا ترجیح م همون اولیه…اگه نشد, باید بریم سراغ گزینه هایی مثل گزینه های شما

2 پسندیده

اون چیزی که دوستمون معرفی کردن رو من امتحان کردم اونم وروردی میکروفون داره، من چند ساله دنبال همچین نرم افزاری هستم که ویس اماده بدیم و به نوشتار تبدیل کنه اما متاسفانه نیافتم :expressionless::expressionless::expressionless:
باید راه دوم رو رفت

2 پسندیده

آخه گفته بودن یه نرم افزار جانبی هست که میشه به عنوان رابط/واسط استفاده کرد ازش…حتما چک می کنمو اطلاع می دم…بازم ممنونم

2 پسندیده

با سلام مجدد در رابطه با معرفی سرویس داکس مثله اینکه مشکل حل نشده و میبایست توضیحات تکمیلی رو قرار میدادم.
نرم افزاره شبیه سازی که وجود داره اسمش VBCABLE_Driver هست که میتونید از اینجا دانلودش کنید و توضیحات مربوط به کارکردنش رو هم از اینجا مطالعه بفرمایید.
من با همین روش پادکست های لوک رو البته اون قسمت هایی که نیازم بود رو تبدیل کردم .
و فکر نمیکنم روشی قوی تر از متدی که یوتیوب و گوگل دارن استفاده میکنن وجود داشته باشه و اونهم اینکه به رایگان قرار گرفته.
شما بعد از اینکه نرم افزار نصب کردید تو قسمت sound سیستمتون کلیک راست کرده و playback devices رو انتخاب میکنید که پنجره ای براتون باز میشه که روی گزینه cableinput ست میکنید. ودقیقا همین کارو برای پنل Recording انجام میدید .
بعد از اینکه کارتون تموم شد تنظیمات رو به حالت سابق برگردونید.

1

2

.

5 پسندیده

با سلام و وقت به خیر
ممنونم از معرفی, توضیحات اولیه و مطالب تکمیلی تون @mehranjam

بررسی کردم گوگل داک رو…فقط نمی دونم چرا وسطای فایل یهو پیغام آفلاین شدن رو دادو قطع شد. بالاخره بعد از دو سه بار امتحان کردن، تونستم متن کامل وویس رو ازش بگیرم. محدودیت زمان فایل صوتی که نداره؟

در پاسخ به @hnaseri

فایل مربوط به main درس kiss از سطح اول نیومتد/افرتلس رو چک کردم با گوگل داک

و در نهایت، مقایسه ی خروجی ها


به جز پانکچویشن ها، به نظرم می تونه گزینه ی خوبی باشه

2 پسندیده

سلام مجدد .
خیلی خوشحالم که تونستید نتیجه بگیرید وقطعا میتونه سودمند باشه و این رو هم در نظر داشته باشید این سیستم همیشه در حال آپدیت هست و قطعا به جایی خواهد رسید که این مشکلات رو هم نداشته باشه.
به عنوان مثال تو چند روز گذشته سیستم گوگل داکس باگرمرلی (Grammarly) ادغام شدن و شما با نصب اکستنشنه گرامرلی روی گوگل کروم خودتون میتونید از این سیستم بسیااااار قدرتمند هم بهره ببرید و تنها با چند کلیلک مشکلات احتمالی چه تو گرامر و چه تو رایتینگ گوینده یا نویسنده رو اصلاح کنید ( البته تا جایی که نسخه free اون اجازه میده )
شما بعد از چندین بار استفاده از گوگل داکس قطعا روی این سرویس مسلط خواهید شد.

ددر رابطه با محدودیت زمانی فکر نمیکنم داشته باشه من جایی تو گوگل ندیدم که به همچین موردی اشاره کرده باشه ولی بهتر اینه که سیستمتون به حالت استند بای نره وفعال باشه.

خب این یه سیستم آنلاینه و لازمه اون ارتباط شما با سرور اصلی هست احتمال زیاد ارتباطتون قطع بوده در اون لحظه ونتونسته محتوای صوتی رو دریافت کنه.

نکته آخر و جالب تر اینکه این سیستم زبان های متعددی از جمله فارسی رو پشتیبانی میکنه دیگه نیاز نیست تایپ کنید :grinning: البته ی مقدار تنبلمون میکنه . برای نتیجه بهتر روی زبان گوینده ست کنید یعنی اگه لهجه بریتیش هست بهتره که روی همون ست بشه.

2 پسندیده

بازم ممنونم.
اتفاقا اکستنشن گرامرلی رو دارم…البته, برا این مورد, تو wordبررسیش کردم با گرامرلی, ولی خروجی خوبی نداشت.

2 پسندیده

آقا مهران دستتون درد نکنه بابت توضیحات … ولی من برنامه grammarly رو ندارم ولی نتونستم توضیحات شما رو بفهمم .میتونین لطف کنین توضیحات بیشتر بگین که من بتونم اجرا کنم ؟ ممنونم

1 پسندیده

خواهش میکنم بزرگوار @zaara1

در رابطه با گرامرلی اینکه اون هم یه سرویسه آنلاینه با این تفاوت که تمرکز اصلی اون روی گرامر متن هست و فکر میکنم قدرتمندترین در نوع خودش در دنیا باشه معمولا از این سیستم برای نامه نگاری ها و یا کارای مشابه که نیاز به دقت بیشتری روی گرامر داره استفاده میشه شما باید اکستنشن اون رو روی مرورگر کروم خودتون نصب و فعال کنید واز سرویس اون استفاده کنید ( اکستنشن مثه اپ روی گوشی میمونه با این تفاوت که روی مرورگر نصب میشه وامکاناتی رو به اون اضافه میکنه ) البته این سرویس تا حدودی رایگان هست و برای استفاده کامل نیاز به نسخه پرو داره.

2 پسندیده

مرسی بابت توضیحتون … باعث زحمت شد

3 پسندیده