یادگیری زبان انگلیسی با بازی

راه های یادگیری زبان انگلیسی با بازی

فرض کنید لازم دارید کتاب‌های انگلیسی را بخوانید ولی یا حوصله ندارید یا دلتان می‌خواهد تفریح کنید و در برنامه‌ریزی روزانه‌تان ساعتی را برای خواندن انگلیسی مشخص کردید و باید به خواندن اختصاص دهید، ما به شما استفاده ازبازی‌های تحت وب‌سایت و یا بازی‌های موبایلی یا حتی بعضی از بازی‌های رومیزی (بورد) را پیشنهاد می‌دهیم. حال در بخش اول این مطلب ۵ راه یادگیری زبان انگلیسی با بازی را به شما معرفی می‌کنیم که در‌حین آموزش بازی کنید و با یک تیر دو نشان بزنید:

بازی word-shake

این بازی یکی از کنسولگری بریتانیا است که می‌توان برای یادگیری لغت جدید استفاده شود. این بازی هر بار ۱۶ حرف متفاوت به شما می‌دهد و شما باید در مدت ۳ دقیقه تعدادی کلمه که با این حروف ساخته شده‌است را پیدا کنید. این کلمات باید بین ۳ تا ۷ حرف باشند و حاوی کلمات خاص نمی‌شود.

لینک بازی

بازی crossword

بازی جدول کلمات متقاطع یکی از خاطره‌انگیزترین و آموزنده‌ترین بازی‌هاست که در طول عمر بارها بازی کرده‌ایم. این بازی یک بازی جهانیست و به تمام زبان‌های دنیا بازی می‌شود که انگلیسی هم یکی از آن‌هاست و به‌راحتی می‌توانید آن را پیدا کنید. حالا اگر این بازی حول گرامر و آموزش زبان انگلیسی باشد که چه بهتر. این بازی که در لینک زیر معرفی کردیم چند سطح دارد که در سطوح بالا کلمات تخصصی و کلمات وارد شده به انگلیسی را استفاده می‌کند.

لینک بازی

بازی free rice

این بازی همانند بازی‌های بالا برای آموزش لغات و حتی گرامر می‌باشد که در قالب سوالات چهارگزینه‌ای می‌تواند اطلاعات شما در مورد گزینه درست محک زده و به ازای انتخاب هر گزینه درست ۱۰ دانه برنج در بشقاب اضافه کند و در انتها اندازه برنج‌های جمع شده به گرسنه‌ها غذا برساند. بله، این وبسایت در حالت کلی، یک خیریه است که در عوض بازی کردن و نشان دادن تبلیغات به مردم گرسنه کمک می‌کند. البته بازی‌های این سایت فقط در زمینه زبان انگلیسی نیست و می‌توانید برای مثال سوالات ریاضی این وبسایت را هم پاسخ دهید و ضمن تفریح به مردم گرسنه کمک کنید.

لینک بازی

بازی‌های games to learn English

بازی‌های این سایت بیشتر برای زبان‌آموزان در سطح مبتدی نوشته شده که مایلند کمترین متن را در حین بازی ببینند ولی در عین حال انگلیسی را بیاموزند. همان‌طور که گفته شد برای افراد مبتدی ساخته شده و ظاهر بیشتر بچگانه دارد ولی هر ۱۸ بازی مفرح بوده و تفریح خوبی را برای همه به ارمغان می‌آورند.برای مثال یکی از این بازی‌ها که Bubble نام دارد، شما باید برای چیزی که در تصویر می‌بینید با کشیدن و انتخاب حباب‌ها جملات تعریف کننده آن را پیدا کنید.

لینک بازی

بازی‌های ESL games plus

این وبسایت را گروهی از اساتید زبان انگلیسی ساختند که قبل از وبسایت در سیستم آموزشی بازی‌محور به آموزش زبان انگلیسی می‌پرداختند. این وبسایت آموزشی بازی‌محور دارند که می‌توانید برای تمرین بیشتر از آن‌ها استفاده کنید.

لینک بازی

امیدواریم از این ۵ راه برای یادگیری زبان انگلیسی با بازی استفاده کنید و کمی از یکنواختی در یادگیری خارج شوید. :rose::rose::rose::rose::rose:

26 پسندیده

من الان این تاپیکو دیدم ممنون بابت اشتراک گزاری میترا جان :rose::rose::rose::rose:

1 پسندیده

عالی بود میترا جان من خیلی دنبال بازی میگردم واسه تقویت انگلیسی اگه بازی میشناسی که قابل دانلود شدن باشه هم ممنون میشم معرفی کنی بهم :tulip::heart:

4 پسندیده

سلام عزیزدلم :bouquet::rose::rose::rose:
وقتتون بخیروشادی :bouquet::rose::rose::rose:
عیدتون مبارک :bouquet::rose::bouquet::rose::revolving_hearts::heart::revolving_hearts::heart:
ابتدا شرمنده که دیر جوابتون رو میدم ببخشید :bouquet::rose::bouquet::rose::rose::rose:
بعد هم به روی چشم حتمابازیها روبراتون ارسال میکنم :bouquet::rose::bouquet::rose::rose::rose:
ودراخر هم بخاطر حسن توجه تون هزاران هزار سبد گلهای رز تقدیم نگاه پرمهرت عزیزم :bouquet::rose::bouquet::rose::rose::rose:

3 پسندیده

فدات عزیزدلم ممنون بخاطر نگاه پرمحبت :bouquet::rose::bouquet::rose::revolving_hearts::heart::revolving_hearts::heart:

2 پسندیده

مرسی عزیزم عید تو هم مبارک :heart::star_struck::star_struck::tulip::tulip:
دشمنت شرمنده چشمتم بی بلا گلم لطف میکنی :heart_eyes::heart_eyes::heart::star_struck::tulip:

1 پسندیده

سلام
مرسی میترا خانوم بابت این مقاله ی مفید :rose: :+1:
از عکس بازی ها هم میتونید زیر هر معرفی استفاده کنید که برای بازدید کننده ی تاپیک جذاب تر بشه :relaxed:

2 پسندیده

سلام
ممنون از نگاه پرتوجه شما:bouquet::rose::bouquet::rose::bouquet::rose:
ممنون از راهنماییتون حتمااز پیشنهاد و راهنماییتون استفاده میکنم:bouquet::rose::bouquet::rose::bouquet::rose:
۱دنیاتشکر:bouquet::rose::bouquet::rose::bouquet::rose::rose::rose:

2 پسندیده

‏«بازی آموزشی زبان انگلیسی آیونا» را در بازار اندروید ببین:
http://cafebazaar.ir/app/?id=com.GameAiona&ref=share

بازی های آموزش انگلیسی اپلیکیشن آیونا:

1- بازی پازل کلمات: یا به عبارت بهتر بازی لغات انگلیسی. در این بازی پازلی از کلمات انگلیسی و معنی آنها به صورت به هم ریخته برای شما نشان داده می شود و شما باید لغت و معنی آن را از بین کلمات پیدا کنید. هدف از این بازی تقویت لغات انگلیسی می باشد.

2- بازی چهار گزینه ای: در این بازی نکات گرامری و معنی لغات و … به صورت سوال چهار گزینه ای از شما پرسیده می شود و شما باید باتوجه به معلومات خود یکی از چهار گزینه را انتخاب کنید. هدف از این بازی افزایش مهارت گرامری کاربر است.

3- بازی گوش دادن: هدف از این بازی تقویت گوش دادن و شنیدن جملات انگلیسی و آشنایی با آنها و همچنین تقویت دایره لغات انگلیسی می باشد. در این بازی متنی حاوی 8 تا 14 جمله بسته به سطح سوالات ارائه می شود و سپس جمله از متن پخش شده و شما باید آن جمله را در متن پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید. تمام امکانات موجود در قسمت متون آموزشی در این بازی نیز وجود دارد.

4- بازی جمله سازی: در این بازی جمله به صورت فارسی برای شما ارائه می شود و شما بایستی معادل انگلیسی آن را از طریق کلمات اتگلیسی ارائه شده بسازید.آشنایی با نحوه جمله سازی در زبان انگلیسی هدف اصلی این بخش است.

5- بازی حدس کلمات: در این بازی توضیحی فارسی درباره یک لغت انگلیسی و حروف آن لغت به صورت به هم ریخته برای شما نشان داده می شود و شما باید آن کلمه انگلیسی را از بین حروف داده شده پیدا کنید. هدف از این بازی تقویت لغات انگلیسی می باشد.

9 پسندیده

** Hangman**

این بازی سرگرم‌کننده است و به همین دلیل بازی کردن با آن انگیزه یادگیری را زیاد می‌کند. بازی Hangman باعث می‌شود کلمات جدید یاد بگیرید و املای درست کلمات را بفهمید. هر چقدر دانش شما از زبان انگلیسی و کلمات بیشتر باشد، شانس شما برای بردن در این بازی بیشتر است. مثلا اگر پیشوندها (مثل -un-، multi یا -super) یا پسوندها (مثل tion، -ish- یا able-) را بلد باشید، احتمال اینکه کلمه مورد نظر را حدس بزنید بیشتر است.

انگلیسی زبان‌ها معمولا این بازی را برای چالش و سرگرمی بیشتر انجام می‌دهند، اما کسی که در حال یادگیری زبان انگلیسی است، باید به واحدهای معنایی یک کلمه (یا واژک) توجه کند.

واژک (Morpheme) می‌تواند یک کلمه (Happy) یا قسمتی از یک کلمه (پیشوند un یا پسوند ness) باشد. کلمه شادی (unhappiness) سه واژک دارد: پیشوند un + کلمه اصلی happy + پسوند ness

یاد گرفتن و به خاطر سپردن واحدهای متفاوت معنایی برای یادگیری زبان خیلی مفید است، چون همه این‌ها می‌توانند برای ساختن کلمات دیگر هم استفاده شوند.

7 پسندیده

یک بازی ایرانی هم هست خیلی جذابه باید از حروفی که داده کلمه بسازید فارسی شو هم نشون میده باید اونو بسازید. اسمش درخت انگلیسی است. میتونید از بازار دانلود کنید
‏«درخت انگلیسی» را در بازار اندروید ببین:

7 پسندیده

چه جالب
تشکر :raised_back_of_hand::raised_back_of_hand::raised_back_of_hand:

2 پسندیده

سلام میترا جون من این تاپیکو الان دیدم ممنون :dizzy::dizzy::tulip:

1 پسندیده

سلام به روی ماهت فرشته ی مهربونی :sunflower::hibiscus::rose::cherry_blossom::bouquet::tulip::blossom::blossom::tulip:فدات عزیزم :crown::crown::crown::crown::revolving_hearts::revolving_hearts::revolving_hearts::heart::heart::heart::hibiscus::rose::rose::bouquet::bouquet::bouquet::tulip::tulip::tulip::blossom::blossom::blossom::sunflower::sunflower::sunflower::hibiscus::hibiscus::hibiscus::rose::rose::bouquet::bouquet::bouquet::cherry_blossom::cherry_blossom::cherry_blossom::tulip::tulip::blossom::blossom::blossom:

1 پسندیده

سلام وقتتون بخیروشادکامی :sunflower::hibiscus::rose::cherry_blossom::bouquet::tulip::blossom::tulip::sunflower::hibiscus::rose:ارادت :sunflower::hibiscus::rose::cherry_blossom::bouquet::tulip::blossom::blossom::tulip::tulip::sunflower::hibiscus::hibiscus::rose::rose:

3 پسندیده

اگر بازی هایی ساده مثل هنگمن هم به اپ اضافه بشن جالبه واسه رفع خستگی خوبه
نمی دونم جاش بود اینجا بگم یا نه
اما گفتم :sweat_smile:

3 پسندیده

واییی نه، اون وقت من یکی که دیگه اصلا کتاب نمیخونم، همش بازی میکنم😊

3 پسندیده

آره اما یک وقتایی بعد از یکی دو فصل کتاب دلت می خواد یک لحظه فکرت آزاد بشه
منظورم بازی های سنگین و سرگرم کننده نبود
البته بعید هم هست دوستان توسعه دهنده به نظر من اهمیتی بدن
برنامه های بلند مدت و جدی تری برای اپ دارند

4 پسندیده