کلا باید به مردم دلیل داد که بیان شما رو دنبال کنن. حالا این دلیل میتونه خنده باشه، میتونه دانش باشه و…
وقتی هیچی داده نشه دلیلی هم وجود نداره کسی، کسی رو دنبال کنه.
درسته.
یه مشکلی که امروزه هستش اینه که الان خیلی از شرکت ها از این موضوع سو استفاده کردن. نمونش حسابداری هستش که خرداد و تیر ماه کلی کار آموز میگیرن ( چون اظهار نامه مالیاتیه) با وعده های دروغی که استخدامتون میکنیم و…
کسی که واقعاً چیزی رو بخواد باید چند گامی فرا تر برداره.
چون ورژن کامپیوتر بود همون لحظه درست نکردم. الان دیگه حله
دقیقا احسنت
نمیخوام بگم مملکت نقشی نداره. ولی انصافا الان دیگه غر زدن و ناله کردن مد شده. همه یه گوشه میشینن فقط ناله میکنن.
یکم تکون نمیخورن.
من یه همکلاسی داشتم خانوم. ایشون همیشه پی ام میداد ناله میکرد از وضع شغل و… یه روز بهش گفتم خداییش به چی علاقه داری؟
گفت من به کارهای صدا علاقه دارم ( شیوه صحبت و صداش هم خوب بود)
بهش گفتم خب چرا با یه پادکست شروع نمیکنی؟ فکر میکنید جوابش چی بود؟
اگه شروع کنم چقدر در میارم؟
خب انصافا تو شروع نکردی داری بحث پول میکنی؟ آخه کی پادکست های تو رو شنیده؟
واسه همینه من رو این موضوع برند تاکید دارم. الان نمونش زبانشناس خودمون. میتونید از آقای ناصری بپرسید که قبل ایجاد کانال تلگرام و اینستاگرام چطور بوده همه چی؟
5 سال بدون پیج همه چی اوکی بوده اما بلافاصله با تبلیغات اینستاگرام و افتادن سر زبونها الان وضعیت زبانشناس خیلی فرق کرده.
اپلیکیشن عالی بوده، تالار و اعضا هم عالی ولی وقتی کسی خبری از اینا نداشته باشه که اهمیتی نداره.
حالا مردم دارن بیشتر اپلیکیشن رو میبینن پس در نتیجه سرعت پیشرفت زبانشناس داره هر لحظه بیشتر میشه.
احسنت دقیقاً همینه.
اکثر مردم مستقیماً به تدریس، مترجمی و استفاده از خود زبان فکر میکنن. در صورتی که خود انگلیسی در های زیادی رو جلوشون باز خواهد کرد.
مثلا من تو 5 روز تونستم فشرده خیلی از امکانات پایه افتر افکت رو یاد بگیرم. دلیلش؟ زبان انگلیسی و یوتیوب.
وقتی از زبان برای یادگیری چیزهای دیگه استفاده میشه از اون چیزهای دیگه میشه در آمد زایی کرد. این زبان برای برنامه نویسها، طراحها، دانشجو ها و… فرصتی ایجاد میکنه درآمدهای خوبی بدست بیارن.
البته سرمایه منظور باید هم مهارتی باشه هم پولی.
درباره اینکه اول صبر کنه هم موافق نیستم به شخصه. به نظر من یکی از کارهایی که باید یه شخص برای پیشرفت برندش انجام بده اینه که اون جاده ای که داخلش گام بر میداره رو برای مردم ترسیم و به نمایش بزاره.
مثلا تو همین تالار زبانشناس خیلی ها پروسه رشد زبانی من رو دیدن واسه همین میتونن بهتر به روشی که ما توصیه میکنیم اعتماد کنن.
گری وینرچاک هم به این موضوع اشاره کرده. اینکه اون ماجراجوییت رو با مردم به اشتراک بزاری. مثلا اگه قراره طراح بشی به جای اینکه صبر کنی تا همه چیت خوب شه، از همون ابتدا سعی کنی اون پروسه رشدت رو به مردم نشون بدی . چون اون میشه پورفولیوی تو. دیگه نیازی نیست بابت کارهایی که برای رشدت کردی توضیح بدی بلکه همه چی گواه همه چیه. کافیه مردم خودشون ببینن.