رابطه آموختن زبان جدید با افزایش اعتماد به نفس

سلام دوستان ، میخواستم در مورد اینکه آیا آموختن یک زبان جدید با افزایش اعتماد به نفس رابطه مستقیم داره یا نه با هم صحبت کنیم و نظرات دوستان رو مطلع بشم . چون بنظر من رابطه مستقیم داره . میخواستم بدونم درسته یا من توهم زدم

12 پسندیده

به طور غیر مستقیم خیلی ارتباط داره، مثلا تو کلاسای زبان اونیکه از اشتباه ترس نداشته باشه، راحت تر صحبت می‌کنه، یا وقتی یه توریست می بینه میتونه باهاشون سرصحبتو باز کنه، ولی اونیمه اعتماد به نفس نداشته باشه مدام درجا میزنه ، آخر سرهم از انگلیسی زده میشه و میگه من هیچوقت یاد نمی‌گیرم

6 پسندیده

افزایش اعتماد به نفس در زبان خارجی­تان

وقتی بسیاری از ما شروع به صحبت زبانی جدید می­کنیم، به نظر می­رسد لغات جدید مورد علاقه­ مان um، er و uh هستند.

از همه­ چیز که بگذریم این­ها را همیشه می­گوییم، پس باید موارد دلخواهمان باشند، نه؟

هیجان انگیز و جالب است که شروع به یادگیری زبانی جدید کنیم، اما می­تواند کمی مأیوس کننده باشد وقتی پس از مدتی درس خواندن، متوجه می­شوید که از پر کننده هایی مثل um و uh بیشتر از لغات جدیدی که یاد گرفته­ اید استفاده می­کنید.

با اینحال در اغلب اوقات، کشمکش شما به خاطر این نیست که کلمه را بلد نیستید، بلکه به این خاطر است که به خودتان شک دارید.

وقتی هر مهارت جدیدی را یاد می­گیرید، به احتمال زیاد از استفاده­ ی واقعی آن­ها در ابتدا احساس ناراحتی می­کنید و ایرادی هم ندارد. طبیعی است در ابتدا از انجام کاری که می­کنید اطمینان نداشته باشید.

البته همان احساسات ناراحتی را وقتی زبانی جدید را میاموزید هم تجربه می­کنید.

مهم نیست که آن زبان جدید را در کلاس درس یا به تنهایی در خانه یاد می­گیرید. در هر صورت آن مکالمات اولیه با گویشوران بومی یا روان می­تواند اعصاب خورد کن باشد. شاید در جمله­های خود لکنت زبان داشته باشید و نگران باشید که استرس را در ژاپنی کجا قرار دهید، آیا پیشوند درستی را در آلمانی انتخاب کرده­اید یا خیر؟ یا آیا ایده ای که می­خواهید منتقل کنید به خاطر لهجه­ تان در هنگام صحبت به فرانسوی از بین می­رود؟

شروع کردن مکالمه با یک غریبه به اندازه­ی کافی برای بسیاری از مردم سخت است. اما انجام آن در زبانی دیگر؟ حرفش را هم نزنید!

حقیقت امر اینست که شما بدون استفاده از زبان در مکالمه، هرگز بر آن مسلط نخواهید شد، اما اگر دست از شک داشتن به خود بر ندارید، نمی­توانید از پس یک مکالمه بر بیایید (حتی اگر قادر به شروع کردن یکی باشید.) پس چگونه خود را بدون دودلی در زبانی خارجی به سمت صحبت کردن پیش برانید؟

آن بدن را به کار بیاندازید!

بیایید با زبان بدن شروع کنیم.

می­دانم که احتمالاً فکر می­کنید: «آخر زبان بدنم دیگر چه ربطی به صحبت کردن در زبانی دیگر دارد؟»

زبان بدن شدیداً به رفتار مربوط است. مطالعات نشان داده­اند که یکی شدیداً دیگری را تحت تأثیر قرار می­دهد. از اینرو کار کردن بر روی زبان بدن موجب تأثیر بر روی اعتماد به نفس شما در هنگام صحبت کردن به زبانی دیگر می­شود.

زبان بدن: تا وقتی موفق شوید به آن تظاهر کنید

وقتی اعتماد به نفس نداریم چکار کنیم؟ ما بسیار بیشتر از صورتمان از طریق زبان بدن­مان صحبت می­کنیم.

سر به زیر می­اندازیم، به نرمی صحبت می­کنیم، به اندازه­ی همیشگی فضا را مشغول نمی­کنیم و شروع به برقراری ارتباط چشمی می­کنیم. شاید حتی دست از لبخند زدن بکشید یا نگاهی ناراحت به چهره­ ی خود بدهید، که باعث می­شود همگی کمی احساس پریشانی کنند!

دفعه­ی بعدی که مکالمه­ای دارید به رفتار خود دقت کنید. آیا تماس چشمی را حفظ می­کنید؟ آیا بلند و به وضوح صحبت می­کنید؟ آیا صاف می­ایستید؟ این­ها تنها برخی کارهایی هستند که باید دفعه­ی بعدی که با نیت صحبت کردن در زبانی خارجی به طرف کسی می­روید، به آن­ها فکر کنید.

به حفظ تماس چشمی عادت کنید (مگر اینکه در فرهنگی که هستید مورد نکوهش باشد)، و مطمئن شوید که شروع به نا آرامی نمی­کنید و تلاش به تکان دادن زیاد بدن­تان نمی­کنید.

شما وقتی احساس می­کنید بر شرایطی تسلط ندارید، اقدام به چنین کارهایی می­کنید. همه­ی آن شبهاتی که نسبت به چیزهایی که می­گویید، دارید به تدریج شروع به ظاهر شدن می­کنند، همانطور که قبلاً گفتیم، گفتگو با مردم را به میزان زیادی سخت­تر می­کند.

شما باید بر ضد همه­ ی آن ابراز احساسات فیزیکی ناشی از شک و شبه عمل کنید. پس نگران نباشید: با اعتماد به نفس به خواند ادامه دهید و ما شما را برای صحبت در زبانی خارجی کاملاً آماده خواهیم کرد!

نگران نباشید: بیشتر مردم عاشق لهجه هستند

مردم در کل از این بیشتر هراس دارند که موقع صحبت به یک زبان جدید به سخره گرفته شوند. تحمل این فکر را ندارند که گویشوران بومی به لهجه یا استفاده­ی اشتباه لغت آن­ها بخندند، حتی اگر پشت سر آن­ها این کار را انجام دهند.
موضوع این است که مردم در کل این کار را نمی­کنند. در واقع، لهجه می­تواند جذاب باشد! و مردمی که به شکلی پَست شما را به سخره می­گیرند اصلاً ارزش نگرانی را ندارند.
وقتی شما تلاش می­کنید تا به زبان آن­ها صحبت کنید، مردم سراسر جهان صرف نظر از این که تا چه حد در این کار بد هستید، کارتان را ستایش می­کنند. ارزش فقط تلاش کردن را دارد. شما لازم نیست از اینکه خنگ به نظر می­رسید هراس داشته باشید. و حتی اگر هم کمی گیج و خنگ به نظر رسیدید، فقط از آن لذت ببرید! با بقیه بخندید، و بدانید که وقتی شما در ابتدا شروع به صحبت می­کنید احتمال دارد که بعضی افراد شگفت­زده شوند و حتی کمی با دهان بسته خنده­ی عصبی کنند. معمولاً از روی قصد این کار را نمی­کنند.
وقتی چنین اتفاقی می افتد، شما نباید آن را مساله ای شخصی برداشت کنید… حتی اگر گاهی احساس کنید که گویی مسأله شخصی است.
حقیقت این است که وقتی چیزی غیر منتظره اتفاق می­افتد اغلب خنده­دار است، و مردم معمولاً انتظار ندارند تا زبان خود را با یک لهجه­ی غلیظ خارجی بشنوند. این به آن معنا نیست که مردم دارند به شما می­خندند، آن­ها فقط دارند به صدای برآمده از لغاتی که می­گویید، می­خندند.
پس با آن­ها بخندید! بیشتر صحبت کنید! اگر واقعاً خیلی بد باشد، تا وقتی که خالصانه تلاش کنید تا بیاموزید، بیشتر مردم با کمال میل به شما کمک می­کنند. شما تلاش می­کنید و مردم عاشق این هستند، به خصوص این روزها که وقتی چیزها خیلی سخت می­شوند، تغییر زبان به انگلیسی خیلی راحت است.
بدانید که به طور مسلم زمان­هایی خواهند بود که شما چیزی اشتباه را به روشی درست یا چیزی درست را به روشی اشتباه می­گویید. از این اتفاق­ها می افتد‌. اما شما هنوز در حال یادگیری هستید

7 پسندیده

سلام گلی جونم …از خودم برات مثال میززنم…من کلا در همه ی حالت ها استرس دارم… حتی تو یادگیری زبانم اینطور بودم… حتی میترسیدم کسی بفهمه ک من زبان میخونم و بیاد تحقیرم کنه:joy::joy::joy::joy:ولی الان که چن وقتیه میخونم اعتماد ب نفسم واقعا خوببب شده…حتی چن تا از ویسای زبانمم واسه دور و وریام پخش کردم…نمیدونم چی شد ولی خیلی از خودم مطمعنم که میتونم

3 پسندیده

عاشق این جمله شدم.خخخخخخخخ

3 پسندیده

خدا رو شکر عزیزم :palms_up_together::palms_up_together::palms_up_together: خیلی براتون خوشحالم :hugs::hugs::hugs: منتظر پیشرفتهای بعدیتون هستم :star_struck::star_struck::star_struck:
موفق باشید :pray::pray::pray:

2 پسندیده

ممنون… :blue_heart::blue_heart:

2 پسندیده

سلام @sama-golab
بنظرم رابطه مستقیم داره هرچه اعتماد بنفست بیشتر باشه بهتره چون میتونی صحبت کنی حتی اگر اشتباهم داشته باشی بازم صحبت میکنی ،چون مصممی ،خودتو باور داری ، حتی اگه اشتباهم کنی
ولی افرادیم هستن اعتماد بنفس ندارن میگن نمیتونم بلد نیستم اشتباه میگمو…

2 پسندیده

سلام فاطمه جون :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts: @fatemeh74

بله دقیقا حق با شماست ، من این تاپیک رو زمانی زدم که بعد از ۱۳ سال دوباره به زبان روی آوردم ،( فکر کنم حدود ۴ ماه پیش ) . روزهای اول مطالعه ام ، احساس میکردم ، وقتی زبان می خونم توی بقیه کارهای روزمره هم اعتماد بنفسم بالا رفته و یا حتی تو بعضی از کارهایی که قبلش می ترسیدم انجام بدم ، دارم خیلی موفق عمل میکنم ، میخواستم بدونم بقیه دوستان هم این تجربه رو دارن یا نه ؟؟؟:thinking::thinking::thinking:

2 پسندیده

منم این حرفو همون مکقع خاسم بگم دیشب تو درفت ها دیدمش زدم بیادد🤣

3 پسندیده

شما همیشه به من و همه اعضا تالار لطف داری بانو جان :pray::pray::pray:

2 پسندیده