نگاهی به کتاب Verbal Advantage و ویژگی های آن

سلام دوستان
امیدوارم حالتون خوب باشه.
در این تاپیک قصد دارم به کتاب لغت verbal advantage بپردازم. امیدوارم براتون مفید باشه.

89531

اين کتاب یک اثر تخصصی در زمینه ی لغات و به قلم واژه پژوه مشهور معاصر Charles Elster می باشد. کتاب به زبان انگلیسی و حاوی ده Level بوده که در هر level آن به پنجاه واژه پرداخته شده است و در مجموع کتاب حاوی 500 واژه و بررسی آنها می باشد. البته با احتساب مترادفات و … در کل حدود 3500 لغت در این کتاب معرفی شده اند، اما همانطور که گفته شد تعداد لغات اصلی همان 500 لغت است. هر level نسبت به level قبلی از واژگان پیشرفته تری برخوردار است.

با این که بنده هنوز با کتاب لغت و حفظ واژگان بدون context مخالفم، اما این کتاب ویژگیهایی داشت که منو نسبت به خوندنش ترغیب کرد. الآن هم تو level هشت این کتاب هستم و واقعا راضیم.
از ویژگیهای مثبت این کتاب زبان اصلی بودن اون هست. یادمه یکی از اساتید دانشگامون که به زبانهای انگلیسی، عربی، فرانسوی و آلمانی مسلط بود در یکجا توصیه کرده بود که حتما از دیکشنری زبان اصلی استفاده کنید و من الآن فایده ی این کارو در verbal advantage مشاهده میکنم. در این کتاب به کلمات مترادف و متضاد یک واژه به صورت بسیار جالبی پرداخته شده و توجه به ریشه ی واژگان هم از نکات قابل توجه آن است. برای خود بنده نگاه نویسنده به ریشه لغات و طرز بیان او در کتاب خیلی جذاب بود، گرچه بعضی اوقات کمی زیاده روی و در نتیجه کسل کننده میشه. در آخر هر level هم آزمونی برای مرور واژگان یادگرفته شده قرار داره.

این کتاب از سطح بالایی برخوردار بوده و سرشار از لغات سطح بالا و آکادمیک و یکی از منابع آزمون GRE است و مطالعه ی آن تنها به افرادی توصیه میشه که از دایره لغات نسبتا بالایی برخوردار هستند و هدفشان یادگیری لغات آکادمیک و پیشرفته است.

فلش کارتهای آماده ی این کتاب در سایت انکی موجود و در لینک زیر قابل دانلوده:

انکی

فایل صوتی کتاب رو هم از لینک زیر میتونید دانلود کنید:

فایل صوتی کتاب

موفق باشید. :pray::pray:

11 پسندیده

بررسی دو واژه ی کتاب به عنوان نمونه:

همچنين تصوير جلد کتاب:

9 پسندیده

استاد خوش منش؟

ممنونم از اطلاعاتتون :clap::clap::rose::rose:

3 پسندیده

سلام. بله

خواهش میکنم. :pray:

4 پسندیده

ممنون خسته نباشید⁦🙏🏻⁩⁦🙏🏻⁩

2 پسندیده

مچکرم از لطفتون :rose:

2 پسندیده

سلام خسته نباشید عالی بود
با آرزوی موفقیت روز افزون :ok_hand:

2 پسندیده

سلام و ادب
خیلی ممنونم :pray:

2 پسندیده