چالش "let's talk" برای Mastering دوره‌ی انگلیسی قدرت

سلام وقت بخیر دوستان سید حسن هستم تقریبا دو سال پیش انگلیسی قدرت رو تا درس 10 خوندم ولی ادامه ندادم الان یک‌ ماهی هست با قدرت مضاعف دوباره شروع کردم ولی برای بازدهی بیشتر و یادگیری سریعتر و بهتر معتقدم نباید فقط خوند و گوش داد و حتما باید مهارتهای خروجی مثل صحبت کردن و نوشتن هم انجام داد، از این رو این چالش رو مطرح کردم تا هر کس دوست داره واقعا تو دوره‌ی انگلیسی قدرت Master بشه تو این چالش شرکت کنه.
چالش به این صورت هست که قصد داریم با کمک خدا تمام دروس انگلیسی قدرت رو به شرح زیر ارائه بدیم:

  1. خلاصه و چکیده‌ایی از main story یا همون درس اصلی:
    صحبتهای AJ همگی آموزنده هستند و مطمئنا توی زندگی به کار همه‌ی ما میان، ما نباید فقط اونهارو گوش بدیم بلکه باید تو زندگیمون به کار ببریم، شاید با سی بار گوش دادن مهارت شنیداری مون رو تقویت میکنیم و واقعا هم همینطور هست ولی بیشتر تمرکز روی تلفظ، تون صدا و طرز ادای کلمات هست تا خود محتوا، به نظرم اگر یکبار با تمرکز به محتوا گوش بدیم میتونیم چکیده مطلب رو به صورت کامل درک کنیم و وقتی درک کردیم ناخودآگاه به کار میبریم. بنابراین پس از چندین بار گوش دادن وقتی میخوایم به درس بعد بریم یک بار درس اصلی را با تمرکز کامل بر محتوا گوش میدیم و نت برداری میکنیم و بعد خلاصه درس رو ضبط میکنیم و پست میزاریم.
  2. بیان mini story: این کار باعث میشه خودمونو محک بزنیم تا ببینیم گرامر درس را به طور کامل یاد گرفتیم یا نه، باید داستان رو با همان زمانی که AJ تعریف کرده بیان کنیم تا تسلط ما بر mini story مشخص بشه.
  3. داستان سازی: با استفاده از کلمات جدید درس اصلی و mini story یه داستان کوچک حتی یه دقیقه‌ایی بسازیم. با اینکار میتونید قدرت مهارت speaking خودتونو بسنجید و همچنین قوه‌ی تخیل خودتونو به کار بندازید. برای اینه که کلمات جدید رو فقط گوش نداده باشیم بلکه به کار هم برده باشیم و کارایی کلمات بیاد دستمون. وقتی یه کلمه‌ی جدید رو چند بار به کار ببریم اون کلمه تو ذهنمون نهادینه میشه.

این چالش به چه درد میخوره؟
بنده انواع کلاس‌ها زبان رو رفته‌ام و انواع کتابهارو کار کردم ولی هیچ دوره‌ایی بیشتر از انگلیسی قدرت زبان انگلیسی منو متحول نکرد، به نظر من نباید راحت از این دوره گذشت و ناقص این دوره رو سپری کرد. این چالش برای کسانی هست که نمیخوان انگلیسی قدرت رو فقط یاد بگیرند بلکه میخوان Master بشن. این چالش به خودتون ثابت میکنه که Master شدید یا نه، اگر نه به درس بعد نرید و ایراداتتون رو بگیرید، اگر نمیتونید چکیده درس اصلی رو بگید یعنی کامل بر اون درس مسلط نیستید و نیاز به تمرین بیشتر هست، در مورد mini story هم همینطور و اما داستان سازی اوج Mastering شماست و با داستان سازی میفهمید که به تسلط کامل بر درس و کلمات جدید رسیدید و میتونید با خیال راحت به درس بعد برید.

قانون ساده: خیلی خودتونو برای ضبط صدا اماده نکنید اینجا میخوایم subconscious رو محک بزنیم چون به قول AJ شما باید انگلیسی رو subconsciously یاد بگیرید پس مطالب رو ننویسید، روخونی نکنید فقط نت برداری کنید اونم برای اینکه حین ضبط کردن یه نگاه یه لحظه‌ای به نت بندازید نه اینکه از رو بخونید. به نظر من یه دفعه‌ای یا به قول بروبچ ییهویی صداتونو ضبط کنید و پست بزارید اینجوری بهتر میتونید به اشتباهاتتون پی ببرید.

در ضمن: چالشهای با این موضوع رو‌ بررسی کردم ولی چالش جامع و کاملی در مورد انگلیسی قدرت پیدا نکردم، هدف من چالشی بود که خلاصه درس اصلی و mini story و داستان سازی داشته باشه برای تمام دروس انگلیسی قدرت.اگر چالش تکراری هست لطفا مدیران محترم منهدمش کنن:sweat_smile:
یاعلی

16 پسندیده

اولین خلاصه رو هم خودم میزارم:grin:
خلاصه درس اصلی مقدمه
بعد از نت برداری شروع به ضبط صدا کردم و خیلی معطل نکردم تا خودمو محک بزنم
این‌اولین ضبط صدای من هست غلط و تپق زیاد داره به بزرگیتون ببخشید

14 پسندیده

:clap: دقیقا این جمله رو تایید و تضمین می کنم چرا که در زندگی شخصی و اهداف بنده هم تحول اساسی ایجاد کرده خدا رو شکر

شاید این طور باشه، دوستان تالار برای دوره ی قدرت دو دسته هستند که قدیمی ها بر بازگویی درس اصلی همت گماشتن و لتس تاک می دادند و مینی استوری ها به نحوی در چالش pov ساپورت می شد. و دسته دوم دوستان جدید که با ارائه لتس تاک داستان ها در تالار از حضورشان بهره مند هستیم.

با قدرت از این چالش حمایت می کنم و همه ی دوستان رو دعوت به چالش می کنم.

:slightly_smiling_face:

10 پسندیده

mini story درس مقدمه
بریم برای داستان سازی

13 پسندیده

you are perfect keep going on!

6 پسندیده

بالاخره داستانو ساختم
باور‌کنید تا دلو به دریا نزنید موفق نمیشید
نصف داستانو نوشتم و شروع کردم به ضبط، بقیه ش هرچی به ذهنم اومد گفتم چون میخواستم انجامش بدم میدونستم نوشتن و تصحیح و اینکارا یعنی تعلل
پس دل رو به دریا باید زد و یاعلی گفت
دوستان ممنون میشم اگر غلط‌ گرامری داشتم اونارو گوشزد کنید.
با قدرت پیش به سوی درس دوم

12 پسندیده

سلام سلام
چه صدای خوبی دارین شما :ok_hand::ok_hand:
افرین بهتون

:+1::+1::+1:

ایرادای گرامریتون به مرور برطرف میشه
ولی تا اونجایی که من متوجه شدم زمانی که میخان نقل قولی از کسی در گذشته بگن این طور میگنش
He said" how can i
به جای how could i
البته اولش داشتین درست میگفتین بعد تغییرش دادین :grin:
خلاصه که ماشالا :clap::clap:

8 پسندیده

ممنون از لطفتون
اولش subconsciously گفتم بعدش consciously
بازم ممنونم

7 پسندیده

سلام، چه خبر؟؟؟ کجایی پس؟ پس ادامه چالش چی شد؟

4 پسندیده

سلام روز بخیر من هر درس mini story رو هر بار واسه خودم خلاصه میکنم میفرستم واسه دوستم اینجا بلد نیستم ویس بذارم و اینکه یکم حس میکنم واسم سخت باشه درس اصلی رو خلاصه بگم البته تا حالا نگفتم

5 پسندیده

منظورتون اینه بدون تمرین باید خلاصه گف ؟ من نمینویسم زیاد ولی سعی میکنم بعد چن بار خوندن درس خلاصه کنم
Lessen summary

5 پسندیده

سلام کسی رو میشناسین تو سطح بالاتر از B1 که باهاش مکالمه کنم؟ شده روزی ده مین یا یه ربع

4 پسندیده