عدم موفقیت در انجام مراحل مذکور

سلام
قرار بود بنده در داستان های بچگانه 6 مرحله را اجرا کنم.

  1. درک مطلب
  2. گوش دادن به صوت و درک مطلب بدون متن
  3. تکرار فراز به فراز صوت همراه با متن
    4 . انجام مرحله 3 بدون نگاه به متن
  4. تکرار همزمان کل صوت همراه با متن
  5. تکرار همزمان صوت بدون متن
    الان تو فصل دوم هستم و دارم آخرین درس این فصل رو نگاه میکنم اما به عقب که برمیگردم میبینم نمیتونم این مراحل رو اجرا کنم و دلیلش فراموش کردن درس نیست بلکه قبلا این مراحل را به خوبی انجام ندادم :frowning_face:
    بعد من احساس میکنم اگر دایره لغاتم را در کنار این مراحل و در بخش بچگانه بالا ببرم، در آینده میتونه واسم مفید باشه. منظورم اینه که هم این مراحل رو رو داستان های بچگانه انجام بدم و هم برم سراغ درس های دیگه یا اپلیکیشن های دیگه واسه بالا بردن سطح لغات.
    خب حالا درباره این دو موضوع چه پیشنهادی دارید؟
    برگردم عقب سعی کنم از اول شروع کنم؟
    دیگه بیشتر سعی میکنم آخه یکی از دلایلی که درس ها و مراحل رو پریدم این بود که ترسیدم اینجوری عقب بمونم. چون واسه یه درس چند روز باید زمان میزاشتم تا میتونستم همه ی این 6 مرحله رو انجام بدم درحالی که با رفتن به مراحل بعدی میتونستم لغات و جملات جدید یاد بگیرم
8 پسندیده

نظر منو اگه بخوای هیچ وقت هیچ وقت به یک منبع در یادگیری زبان اکتفا نکن

5 پسندیده

سلام

اگه مطمئنید که مطالب پیشین رو یاد نگرفتید، به عقب برگردید و هر درس رو از نو شروع کنید. اما این بار فقط گوش بدید بهش. به متن نگاه نکنید. اگه معنی لغات، عبارات و جملات رو متوجه شدید، یعنی شما اون درس رو یاد گرفتید. محض اطمینان یه روز رو بهش اختصاص بدید و سعی کنید تو این یه روز، هم بهش گوش بدید، هم عبارت‌ها و جملات مهم و پرکاربرد رو با راوی تکرار کنید و هم چند دور از روی درس روخوانی کنید.

موفق باشید

13 پسندیده

سلام
اول از همه اینو بگم که شما این اپ رو نباید یک منبع در نظر بگیرید
اینجا پر از منابع مختلف هست برای یادگیری و تالار هم پر از مقاله و تجربه های مفید هست که بهتره در کنار مطالعه زبانتون یه تایمی اختصاص بدین و اون ها رو مطالعه کنید مطمئن باشید خیلی براتون مفید و کاربردیه.
دوم اینکه بعضی از دوستان که الان سطح بالایی تو زبان دارن انقدر وسواس در اجرای همه این مراحلی که گفتید ندارن واقعا لازم نیست در این حد خودتون رو اذیت کنید و فکر کنید چون مرحله 5رو در یکی از درس ها نتونستید درست انجام بدید پس یادگیریتون ناقصه
من نظرات دوستانی رو خوندم که گفتن اصلا این مرحله رو اجرا نکردن و الانم سطحشون عالیه
هر چند اجرا کردنش خیلی مفیده ولی منظورم اینه که وسواس بیش از حد نداشته باشید.
یه نکته دیگه اینکه این لغات و جملات در درس های دیگه بازم براتون تکرار میشه و فکر نکنید اگه در این درس به تسلط صد در صد نرسیدید دیگه هیچ وقت یادشون نمیگیرید.
موفق باشید :rose:

15 پسندیده

اگر برخی از لغات و عبارات و جملات رو متوجه نشدم اون وقت کدام مراحل رو اجرا کنم و تا چه حدی پیش برم؟

9 پسندیده

بستگی داره چه عبارات و لغاتی باشه و چه میزان از درس رو متوجه نشید. فراموش کردن دو سه تا لغت یا قاطی کردن ضمایری مثل his, her, she, he و… کاملا طبیعیه. اینا تو درس‌های بعدی مدام تکرار میشن. اگه درس رو نود درصد متوجه شدید برید درس بعدی.

همون آزمونی هم که بالا توضیح دادم خیلی خوبه. من خودم اونو انجام میدم معمولا. باید از وسواستون کم کنید تا بتونید درس‌های بعدی رو بخونید چون با خوندن مطالب جدیده که پیشرفت می‌کنید.

13 پسندیده

سلام روزتون بخیر
ببخشید من خیلی وسواس هستم
اگر من مرحله 5 رو نتونم عین گوینده تکرار کنم میتونم برم درس های بعدی؟ یا اینکه مراحل قبل رو 80 یا 90 درصد بتونم عملی کنم نه 100 درصد؟:relaxed:
کافیست؟
همچنین یک کاری هست که تو پنج مرحله نیست. اینکه خودم متن رو بخونم بدون گوینده. یعنی املاء کردن متن. این رو تو کدوم مرحله بزارم؟

5 پسندیده

شما خیلی وسواس دارید. اینقدم وسواس دیگه خوب نیست. همون ۸۰، ۹۰ درصد کافیه.

اینو توی هر مرحله‌ای می‌تونید انجام بدید. چرا که خطاهاتون بیشتر به چشم میاد. هر بار که می‌خونید برمیگردید گوش می‌دید و خطاها رو رفع می‌کنید. چون این خطاها کلمات سخت هستند و با این رویکرد می‌تونید کلمات سخت رو به راحتی یاد بگیرید.
پس هر بار بعد از شنیدن می‌تونید این کار رو انجام بدید. بعدها که به آخر رسیدید و خواستید روخوانی کنید، می‌بینید که تمام متن رو به خوبی میخونید.

10 پسندیده