چگونه شریک مکالمه ای برای زبان انگلیسی بگیریم؟ + ویدئو

یکی از دغدغه های زبان آموز پیدا کردن شریک مکالمه ای برای زبان انگلیسیه

سلام. بدون شک برای تقویت مکالمه نیاز به شریک مکالمه ای وجود داره. چرا که سلاست زبانی از استفاده از زبان میاد. وقتی مکالمه کنید پروسه بخاطر آوردن جملات سریع تر و در نتیجه شما در زبان مربوطه سلیس تر خواهید شد. برای این موضوع خیلی از زبان آموزان همواره با این چالش رو به رو هستند که چطور یه نفر رو پیدا کنن؟

برای این موضوع خیلیا به سایتهای مختلفی مثل Italki.com میرن یا از اپ هایی مثل speaky استفاده می کنن که شاید بتونن یه نفر رو پیدا کنن. اما متاسفانه یا گاهاً پیدا نمی کنن یا اگر هم پیدا کنن به قدر کافی مکالمشون هدفمند نیست و به بیراهه میره.

از همه بد تر شیوه ی ارائه پیشنهاده. معمولا خیلی از زبان آموزان مستقیماً از طرف مقابل درخواست میکنن. اینکه پارتنر من میشی؟ یا بهم کمک میکنی مکالمه م رو بهتر کنم لحن درستی نداره و واسه همین افراد خارجی دلیلی برای مکالمه با شما نخواهند داشت.

در این ویدئو ما به بعد روانشناسی این موضوع خواهیم پرداخت. که به جای پارتنر مکالمه ای خارجی، به دنبال دوست خارجی بگردید. و این کار رو چطور انجام بدید.

موارد مورد بحث:

  1. علایق اونها علایق شماست ( به علایق اونها احترام بزارید و اجازه بدید از خودشون براتون بگن - اونا اول، شما دوم)
  2. بهشون ارزش بده ( دلیلی بهشون بده که بهت اهمیت بدن. اطلاعاتی خاصی داری که میتونه به دردشون بخوره؟ حتما بهشون از مهارتهات بگو و یه نیاز ایجاد کن - همون قضیه این خودکار رو به من بفروش فیلم گرگ وال استریت)
  3. پله به پله بله بگیر ( یعنی سعی کن ازش بله های کوچیک بگیری بعد درخواست بزرگی داشته باشی.)
  4. جایی برو که بهش تعلق داری ( در انجمن هایی عضو شو که به علایقت وصله. فیلم، موسیقی، کتاب، هر چیزی. چون اونجا افرادی رو پیدا خواهی کرد که می تونی باهاشون رفیق شی.)
  5. تشکر قلبی یادت نره ( اگه یه خارجی برات وقت میزاره، پس حتما ازش تشکر کن و بهش نشون بده که چقدر ارادتمند هستی. ممنون کافی نیست. بگو ممنونم برای…)

ویدئو

لینک این ویدئو در تلگرام
لینک این ویدئو در اینستاگرام

35 پسندیده

بسیار عالی بود آقای کشاورز :clap: :clap: :clap:
دقیقا من با رعایت همین موارد دوستانی پیدا کردم که الان سالهاست با هم در ارتباطیم :blush:

12 پسندیده

دقیقا منم قبلا از این‌ مهارتها تا حدوووودی استفاده کردم
خیلی عالیه میتونی بهترین دوستاتو حتی با این روش پیدا کنی

7 پسندیده

عالی بود و کاربردی و مفید

6 پسندیده

سلام
قلبا ممنون برای وقتی که میزارین و این مطالب رو فراهم میکنید :grin::rose::rose:
کتابی که معرفی شد چندین نکته کلیدی برای برقراری رابطه با مردم پیشنهاد میده که دونستشون بسیار مفیده،
ی بخشی از کتاب میگه برای اینکه بتونین کسی رو قانع کنید باید اون چیزی که از طرف میخواین رو تبدیل به نیاز کنید، پس برای مکالمه با ی پارتنر باید بدونید چه حرفی برای گفتن دارین که طرف مقابلتون اون رو به عنوان نیاز بدونه و درخواستتون رو بپذیره. مثلا خیلی از بومی زبان ها علاقه دارن از فرهنگ ایران بدونن، شما باید در زمینه تاریخ و فرهنگ کشورمون اطلاعات جذابی بتونین بیان کنید که اون فرد ترغیب به ادامه بشه و درش اشتیاق ایجاد بشه.

مورد دیگه اینکه تو ی بررسی که انجام شده مشخص شده که داخل ۵۰۰ تا تماس تلفنی ۳۹۰۰ بار از ضمیر من استفاده شده! چیزی که از این مورد برداشت میشه اینه که مردم به خودشون علاقه دارند و بعد به شما، پس بزارید اول اونا بگن بعد شما :grin:
ی نکته مهم دیگه اینکه اسم هر فرد قشنگ ترین آواییه که به ذهنش میسپاره پس سعی کنید پارتنرتون رو با اسم صدا کنید. اینم براشون جالبه.

تجربه ای که خودم داشتم این بود که با ی دختری که آلمانی بود صحبت میکردم اسمش برام سخت بود و وقتی صداش میکردم کلی ذوق میکرد از تلاشم :grin:
مورد آخرم اینکه برا اینکه پارتنر پیدا کنید باید داخل اولین دیدارتون ی خصلت واقعی درش پیدا کنید و ازش تعریف کنید با این کارتون همیشه این حس رو بهشون میدین که مهم هستن ( البته صداقت فراموش نشه :grin::v:)

14 پسندیده

سلام دوستان
کاملا با آقا کامبیز موافقم. شما در اینستاگرام خیلی راحت پیج هایی رو میتونید پیدا کنید که هیشه راجع به هر پستی که میذارن یکمی هم صحبت میکنند و توضیح میدهند. پس شما با ارائه کامنت میتونید ارتباط عالی به عنوان طرفدار پیدا کنید خیلی با احترام و دوستانه شروع به مکالمه خواهید کرد.
موفق باشید.

7 پسندیده

یک مورد دیگه کامنتهایی هست که دوستان افراد داخل پیج ها میذارن وقت بذارین اونا رو هم نگاه کنید خیلی کمک میکنه چیزای جدید یاد بگیرید دوستان.

6 پسندیده

این مورد چهارم که توی ویدئو توضیح دادی، واقعاً مصداق عالیش، همین تالار زبانشناس هست. اینجا اکثراً، دوستان انگیزه و علاقه بسیاری در زبان انگلیسی دارند و من در جمع دوستان، خیلی احساس مسرت می کنم. :sunflower::hibiscus::rose::heart::blue_heart::sparkling_heart::two_hearts:
آقای کشاورز، اونجاش که کلاه گیس گذاشته بودی و لاتی صحبت می کردی. :joy::joy::joy::ok_hand::ok_hand:

7 پسندیده

سلام آقا کامبیز
ویدیو عالی بود خداقوت :pray:
من پیج هایی در رابطه با کتابخوانی دنبال میکنم ولی هنوز استارت نزدم که کامنت کنم :grin:
پیج کتابخوانی خارجی ها خیلی عالین، در مورد خیلی چیزا نظر خودشون رو میگن، در مورد شخصیت های کتاب، در مورد خودشون و احساسشون، تجربه های خودشون در زندگی و… اینقدر خوبه که نوشته هارو فقط دوست دارم بخونم.
خیلی سپاس برای این ویدیو، طوری راه یادگیریِ زبان را به ما نشون میدید، که بهتر بتونیم با زبان دوست بشیم :rose::rose:

8 پسندیده

میشه چندتا پیج معرفی کنید؟

3 پسندیده

@shabnamlak1992

من دوتاش رو بهتون معرفی میکنم
با جستجو کردن میشه پیدا کرد یا با هشتگ bookwrom کلی پیج های خارجی براتون میاد


5 پسندیده

از کجا پیدا کردی؟ ؟؟؟؟؟؟؟!؟؟؟

2 پسندیده