تقویت لیسنینگ و دامنه لغات

با سلام خدمت دوستان گرامی سوالی خدمتتون داشتم من الان دوره انگلیسی واقعی یاد بگیریم را شروع کردم و سه درسش خوندم به نظرتون این دوره برای لیسنینگ و دامنه لغات هم جواب میده یا نه جدای از این دوره باید دوره های دیگه را هم ادامه بدم؟ برای لیسنینگ پادکست all ears english را بعضی وقتها گوش میدم و برای دامنه لغات کارتون سیمپسون را بعضی وقتها می بینم منتها برنامه ام خیلی شلوغ شده و از دوره اصلی یه خورده جا موندم به نظرتون فقط خود دوره انگلیسی واقعی یاد بگیریم را ادامه بدم یا کنارش کمکی هم کار کنم؟

4 پسندیده

سلام
قطعا وقتی شما دارین به هر منبع نیتیو زبانی گوش میدین، درواقع دارین مهارت شنیداری تون رو تقویت میکنین. بویژه دوره ی انگلیسی واقعی که اصلا بر پایه ی مکالمات واقعی بنا شده. پس یقینا در مورد شنیداری کمک کننده هست. اما برای افزودن دامنه لغات، بستگی به معلومات حال حاضر خودتون داره و اینکه این دوره چقدر کلمه و اصطلاح جدید برای شما داشته باشه. که اونهم از آمارش پیداست. اگر احساس میکنین به مواجهه با لغات بیشتری نیاز دارین، و زمانش رو هم دارین، میتونین به گسترده خوانی بپردازین.
اما پیشنهاد من اینه که اگه این دوره رو به عنوان پکیج آموزشی تون در نظر گرفتین، این دوره و تمرینهاشو در اولویت اول بگذارین و در صورت داشتن وقت بیشتر، سایر منابع رو هم مطالعه کنین.

8 پسندیده