تصور داستان با چشمان بسته

من همیشه کتاب داستانو از فیلم بیشتر دوست داشتم چون ناخوداگاه تک تک جمله ها و اتفافات تو ذهنم شکل میگیره
حتی کوچکترین داستانها
اگه ی جمله رو که میخونیم تصویر ذهنی ازش بسازیم درصد فراموشیش خیلی کمتر میشه

5 پسندیده

راست اش من وقتی می خوام تکرار کنم تصویرهای روایتگر های داستان داره از ذهنم رد میشه این حالت رو خیلی دوست دارم

4 پسندیده

حتی گاها خوابشان ام دیدم :grin::grin::grin::grin:

5 پسندیده

Very very Good
Excellent

3 پسندیده

این ایده زمانی به فکرم رسید که داشتم نیمچه داستان‌ها رو به روش فشرده شنوی مطالعه می‌کردم . به سطح مجموعه‌ها زیادی توجه نمی‌کنم ، به زمان توجه میکنم . یک داستان رو متوجه نمی‌شدم و سردرد گرفته بودم . چشمام رو بستم و بگذریم این ایده به ذهنم رسید و نمی‌گم فوق‌العادست که به تازگی مورد استفاده قرار دادم . از شما دوستان خواستم تجربه‌هاتون رو بگید . این ایده ، تکنیک رو ادامه میدم فعلاً در حالت آزمایشی است و مرحله به مرحله پیش میرم .

این تکنیک آدم رو به کاوش ، جستجو میکِشه .

همان‌طور که در بالا نوشتم در میان تکرار‌ها و استراتژی پنج‌گانه استفاده می‌کنم و یک دستگرمی یا گرم کردن برای استراتژی پنج‌گانه که خودم رو به چالش میکشم است .

4 پسندیده

نه همیشه چون بستگی به محتوا داره.
و در کل وقتی کتاب میخونم بیشتر تصویر سازی میکنم تا درس یک دوره

4 پسندیده

من اکثر داستان‌هایی که تا امروز خواندم کاملاً متوجه نمیشدم تا اینکه بعد از تکرارها خودم رو با استراتژی پنج‌گانه به چالش می‌کشیدم . اکنون در کنار و بعد از تکرار‌هایی که در داستان‌ها پیاده‌سازی میکنم با وجود این ایده یک دستگرمی یا گرم کردن قبل از استراتژی پنج‌گانه برای مسلط شدن بر داستان‌هاست .

3 پسندیده

من یک یا دو بار پیش آمد صدای گوینده رو با تصاویر ذهنی و… تصور کردم .

خواب کی رو ؟ تصویر‌های روایتگر ؟
گاهی اوقات فکر یا تصور می‌کنم اگر بر انگلیسی مسلط بشم چه جوری میشه خیلی ذوق میکنم .

حتی یک تاپیک در رابطه با موضوع مربوطه ایجاد کردم .

این تاپیک هم نزدیک به موضوع مربوطه است .

4 پسندیده

Excellent

بله بستگی به محتوا داره .
می‌دونی چی چون مطمئن نبودم نمی‌گفتم حالا باز هم میگم مردد هستم . من کتابخون نیستم و می‌خوام با زبانشناس کتابخون بشم و زبانشناس رو تا سالیان سال همراهم داشته باشم .
از این روش خوشم اومده و داستان‌هایی که قابل تصور هست زمان محدودی رو در کنار تکرارهام به تصور سازی می‌پردازم .

من زیادی موزیک گوش میکنم . چشم بسته هم ایده خوبیه و هر چیزی که هست رو فراموش میکنم و چشم بسته در دل موزیک میرم .

در رابطه با کتاب خوندن بگم که به موضوع مربوط نمیشه .
اول از هر چیزی بگم من اطلاعاتم خیلی پایینه چون کتاب نمی‌خواندم و با جامعه کاری نداشتم .
من خیلی چیز‌های خوبی درباره زندگی مطالعه کردم که با خواندن مقاله‌ها ، تاپیک‌ها و ویدیوهای انگیزشی زبانشناس شروع شد بعد رجوع به سایت‌هایی مثل ویکی‌پدیا که زندگیم رو دگرگون کرد و دیدم رو نسبت به زندگی تغییر داده . کاملاً توضیح نمیدم که طولانی نشه . یک گوشه‌ای از مطالعه‌ام رو گذاشتم .

گیتی یا جهان به انگلیسی Universe عبارت است از کل زمان و فضا و محتویات آن که شامل سیارات ، اقمار ، ریز سیارات ، ستارگان ، کهکشان‌ها و محتویات فضای میان کهکشانی و در واقع کل ماده و انرژی و هر آنچه به آن مربوط است ، می‌شود . اندازه‌گیری دقیق گیتی به علت پیوسته و رو به گسترش بودن آن از تمامی جهت‌ها ممکن نیست ، اما نظریه‌های متعددی درباره شکل‌گیری و تغییر و تکامل آن مطرح شده است .

تصویر میدان فوق عمیق هابل ، برخی از دورترین کهکشان‌هایی را نمایش می‌دهد که با فناور‌های امروزی قابل دیدن هستند . هر یک از میلیارد‌ها ستاره تشکیل شده‌اند . این تصویر بخش بسیار کوچکی از آسمان (اندازه ظاهری آن ۱.۷۹ برابر ماه کامل) را نشان می‌دهد .

همچنین ماده تاریک و انرژی تاریک شگفت‌زده‌ام کرد .
انرژی تاریک مقبولترین فرضیه برای توضیح دادن مشاهدات اخیر است که می‌گویند جهان با آهنگ رو به افزایشی (با شتاب) منبسط می‌شود . در مدل استاندارد کیهان شناسی بنابر هم‌ارزی جرم انرژی ، جهان شامل حدود 26,8% ماده تاریک ، 68,3% انرژی تاریک (در مجموع95,1%) و 4,9% ماده معمولی است .
بازهم بر اساس هم‌ارزی جرم انرژی ، چگالی انرژی تاریک بسیار کم است .
در منظومه شمسی ، تقریباً فقط شش تن انرژی تاریک درون شعاع مدار پلوتو یافت می‌شود . با این حال ، انرژی تاریک بیشتر جرم انرژی جهان را تشکیل می‌دهد ، زیرا به‌طور یکنواخت در فضا پخش شده است .

امیدوارم مفید باشد و لذت برده باشید .

3 پسندیده

من که اکثر درس های زبانشناس رو فقط به صوت گوش می دم. ولی کتاب های بخش زیبوک رو نه. همزمان با صوت، متنش رو هم نگاه می کنم.

من تو انگلیسی خیلی تصوراتم قوی می شه. حالا چه وقتی که به صوت تنها گوش می دم و چه وقتی که به صوت و متن کتاب های زیبوک، همزمان توجه می کنم.
اکثر موقع ها هم هنگام کتابخوانی، انگار دارم فیلم می بینم.
من حتی خواب انگلیسی “جملات انگلیسی” هم می بینم! :joy::joy::joy: دقیقاً باید یکی منو از زیبوک بکشه بیرون! :joy::joy::joy: @fatemeh74

بلههههههه :clap::clap::clap::joy::joy::joy::joy:

4 پسندیده

By the way,the reason of having a powerful imagination is I’m a writer :wink:

5 پسندیده

ماشالله الهه جون :joy::joy::joy::joy::clap:

4 پسندیده

وا لله بوخودا!!! :joy::joy::joy::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::green_heart::green_heart::blue_heart::blue_heart::yellow_heart::yellow_heart::purple_heart::sparkling_heart::two_hearts:

3 پسندیده

خیلی لذت بخش میشه کتابی که دوست داشته باشی رو گوش کنی .
مخصوصاً گسترده شنوی که هنوز برای من پیش نیامده .

بارها شده چشمام رو بستم و متن جمله رو تصور کردم . به تک تک لغات نگاه و بررسی کردم .

:clap:t2:

:joy:

5 پسندیده

از اونجایی که منم در دوران مدرسه کل کتابهای هری پاتر رو خونده بودم و خیلی دوسشون داشتم الانم شروع کردم شبا قبل از خواب داستانهای انگلیسیشو از طریق زبان شناس گوش میدم و انقدر غرقشون میشم که نمیدونم کی خوابم میبره که بقیه ماجرا رو هم تو خواب میبینم😁

5 پسندیده

من و برادرم عاشق هری پاتر بودیم و بار ها فیلم های هری پاتر رو دیدیم
مخصوصا هری پاتر ۴

6 پسندیده

مجموعه فیلم‌های هری‌پاتر رو زمانی که تماشا کردم یک احساس عجیب و فوق‌العاده رو به من انتقال داد .
ولی میدونید چی از آن سریال میخواستم در زندگی من هم باشه ؟ رفیق‌هایی که هرگز پشت هم رو خالی نکردند با وجود دوری‌هایی که براشون اتفاق افتاد باز هم فکر و ذکرشان به همدیگر بود .
من خیلی از این جور فیلم‌ها و سریال‌ها در همه زمینه‌ها یاد گرفتم و اگر امکانش باشه تغییری در خودم انجام میدم ، اضافه می‌کنم و استفاده می‌کنم .

5 پسندیده

بله خوای همین داستان به صورت غیر ار ادی .اینم بگم برای رسیدن هدف باید تصویری سازی ذهنی کرد :sunglasses:

3 پسندیده

به کارهای کوچکم که انجام دادم فکر می‌کردم . می‌دیدم برای انجام آن کار‌ یک تصویر ذهنی از نقطه‌های مسیر داشتم و نقطه به نقطه پیش می‌رفتم . قابل ذکر است مسیر کوتاه ، نقطه‌ها کم که این باعث شده هدف کوچکی داشته باشم .

1 پسندیده

بله درست می فرمایین برای کارهای بزرگ باید تبدیل کارهای خیلی کوچک که پیوستگی اونا میشه تحقق هدف اصلی ،مثل خودم روز اول که زبان شناس نصب کردم روی تنظیمات حداق مطالعه روی ۱۰ دقیقه گذاشتم بعد گذشت ده روز که الان نصب اش کردم رساندم به ۱ساعت ۱۷ ،هنوز هم کافی نیست و بیشتر باشه ولی این گوش دادن ها به داستان و کار بت زبان برای من به حدی جالبه که فکر کنم اگه زبان انگلیسی سوار بر اون بشم میرم سراغ یادگیری یه زبان دیگه ولی با همین روش

2 پسندیده