سرنوشت یا شانس؟

درود دوستان گرامی. فارغ از سوالات گرامری و ترجمه داستان، چقدر به شانس یا سرنوشت اعتقاد دارید؟ اصلا شانس وجود داره؟ سرنوشت چطور؟ کجا و چگونه تعیین میشه؟ آیا قابل تغییر هستند؟! از جهان های موازی چقدر میدونین؟ و ازین قبیل سوالات…


این تاپیک مربوط به درس« داستان انگلیسی سرنوشت یا شانس » در نرم‌افزار «زبانشناس» است. دوره: « داستان های واقعی » فصل: « سرنوشت یا شانس؟ »

7 پسندیده

سلام آقای @mohsen130
من امروز صبح یه پست انگیزشی برای بچه های کنکوری تالار نوشتم. فکر کنم جواب مناسبی برای این سوال شما باشه:

https://talk.zabanshenas.com/t/topic/34461

3 پسندیده

سپاسگزارم بانو، با اینکه سالها پیش آردِ کنکور رو ریختمو الکشم آویختم اما میخونمش! :sweat_smile: :hibiscus:بیشتر هدفم این بود ببینم نظر دوستان راجع به موارد گفته شده چیه!

3 پسندیده

خوب، منم نظرم رو در مورد سرنوشت یا شانس تو این پستم نوشتم. :sunflower::hibiscus::tulip::rosette::blue_heart::green_heart:

4 پسندیده

سلام
فکر کنم اینجا جواب سوالتون پیدا بشه
همه هم به انگلیسی نظراتشون رو گفتن :grin:

6 پسندیده

به شانس اعتقادی ندارم
چون پشت همه اون موفقیت‌هایی که برچسب شانس از طرف دیگران میخوره، کلی زحمت و تلاش پنهان نهفتس.

10 پسندیده

میخوام از طرف خودم این جمله رو به حرفتون اضافه کنم(در واقع چون یک بخشی ازاونو قبول دارم)!، و اما در صورتیکه در مکان و زمانِ مناسب نباشد ممکن است آن راندمانِ متناسب با آن زحمت را نداشته باشد.حالا، اون مکان و زمان مناسب شاید بر حسب شانس دقیقا همان بشود که خواهد بود یعنی نتیجه ی مناسب، یا نه آنی نباشد که منتج به بازدهی بالا شود! مثال میگم، فرض کنید بیل گیتس شاگرد زرنگ درس خوان و… در سال 1850 دبیرستان میرفت و بجای آمریکا در دارالفنون امیرکبیر بود(حالت خیلی بد در نظر نگرفتم)، آیا تلاش و مطالعاتش منتج به ویندوز یا ویندوز نگیم، مثلا ترانزیستور میشد؟؟؟!!! جواب از شما

5 پسندیده

منم به شانس اعتقادی ندارم. اما به افکار و انرژی مثبت چرا اعتقاد دارم، البته نه صرفا افکار و انرژی به تنهایی بلکه در کنارش تلاش و کوشش باید باشه.

و به سرنوشتم هیچ اعتقادی ندارم.

اینم بحثش با بقیه فرق می‌کنه. به تاپیک جدا می‌طلبه.
هرچند بحث پیچیده‌ایه و درموردش شواهد و اطلاعاتی موجود نیست. حداقل برا ماها موجود نیست. اخیرا یه کتابی رو می‌خونم که در مورد جهان‌های موازیه. البته کاملا ادبیه و فانتزیه، مستندات علمی توش نیست.

4 پسندیده

پری خانم، جواب قبلی که برای خانم بیانی نوشتم رو بخونید لطفا.

4 پسندیده

بیل گیتس پدر و‌ مادرش شرایط رو براش فراهم کردند. در واقع اونو تو مدرسه‌ای ثبت نام کردند که یه دونه کامپیوتر داشت و بیل گیتس مدام سرش تو اون کامپیوتره بود :joy:
بعدها اولیا مدرسه به مدرسه یه پولی دادن که کامپیوترهای بهتری بخرن برا مدرسه.

4 پسندیده

من به یک اصلی معتقدم و اون زمان بندی دقیق خداونده. بارها خواسته ای رو در مدت زمانی داشتم که زمان مناسبش نبود و به من داده نشد. اما بعدها بهترش ایجاد شد.

بنظرم در بیاناتتون خلط مبحث وجود داره. شما باید بحث رسالت وجودی هر فرد رو هم باید در نظر بگیرید. اینکه بیل گیتس اگه ایران بود بیل گیتس نمیشد من پاسخی براش ندارم اما میدونم اگه قرار باشه اختراع و یا شکوفایی از شخص خاصی بنا بر رسالت وجودیش صورت بگیره، ابعاد جغرافیایی خللی بر این موضوع نخواهند داشت.

پ. ن: پشت این مباحث فلسفه های عمیقی نهفتس که قطعا جای بحثش اینجا نیست و نمیشه بی مطالعه راجبش نظر داد. برای همین در خصوص سایر سوالاتی که اون بالا مطرح کردین. ترجیحم سکوته :grin:

6 پسندیده

پیشنهاد می‌کنم درس “قاعده‌ی ده هزار ساعت” از مجوعه‌ی مگاداستان رو بخونید.

4 پسندیده

بله ظاهرا فرق میکنه اما بنده ارتباطی میبینم بینشون، که بعدا یه نوشته ای داشتم که پیداش کنم پست میکنم. درسته هیچ شواهدی نیست اما رد هم نشده!

3 پسندیده

:clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap:
:100: Agreed! :+1:

:blue_heart: P

4 پسندیده

نیکولا تسلا رو حتما میشناسید، همه چیز برای شکوفا شدن داشت اما جغرافیا و زمان و شخص مانع شد.شاید اگه مکان زمان بهتری بود کارهای بیشتری میکرد.اینکه دقیقا در زمان ادیسون و در مکان ادیسون بود تا ایشون مانع ایشون بشه شانس نیست؟! ایشون زحمت هم زیاد میکشید،اما مانعی بنام ادیسون وجود داشت.چرا باید دقیقا دراون زمان باشه؟

5 پسندیده

من نمیدونم تعریفتون از خدا چیه، اما همین خدا گاهی تبعیض هم قاعل میشه!!!

4 پسندیده

پدر مادرش میتونستن یه ایرانی یا یه هندی باشن! تصادفی بود که هم پدرمادرش اینی شدن که بودن و هم در مکان و زمانِ مناسب به دنیا اومد؟

4 پسندیده

:point_down:

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

4 پسندیده

البته اینم بگم بنده نه شانس رو رد میکنم نه قبول دارم! بیشتر سوال پرسیدم تا نظر دوستان رو بدونم.

4 پسندیده

ایشون براثر یه اشتباه شخصی و اعتماد به ادیسون همچین پایانی براش رقم خورد.

8 پسندیده