یک فنجان کتاب/ خلاصه ای از نکات کاربردی کتاب خودت باش دختر 📚 Girl, Wash your face

سلام به همه کتابخونای عزیز :heartbeat: :heartbeat:
حالتون خوبه؟؟
عیدتون مبارک :smiling_face_with_three_hearts: :smiling_face_with_three_hearts: :bouquet: :bouquet: :bouquet: :cherry_blossom: :cherry_blossom: :rose: :rose: :rose: :tulip: :tulip: :blossom: :blossom: :blossom: :sunflower: :sunflower: :sunflower:

به مناسبت این عید کتاب خودت باش دختر انتخاب کردیم که تو این تاپیک قصد داریم مطالب مفیدی رو که تو هر فصل از این کتاب بهش برمیخوریم رو زیر این تاپیک یادداشت کنیم تا هم خودمون کتاب رو بهتر متوجه بشیم و هم کسانی که فرصت نمیکنن کتابو بخونن استفاده کنن

نکته 1: این پست دانشنامه است و همه میتونن توش مشارکت داشته باشن.

نکته 2: لطفا زیر نام هر فصل جملات، qoute ها، نکات و هر چیزی که فکر میکنید جالبه رو خودتون اضافه کنید.

نکته 3: مطالب میتونه به هر دو زبان فارسی و انگلیسی باشه و محدودیتی وجود نداره.

نکته 4: لطفا از کامنت های متفرقه بپرهیزید که تاپیک مرتب بمونه (فقط نکات رو بیان کنید)

ممنون از مشارکتتون :heart: :rose:

11 پسندیده

مقدمه …

به عنوان کتاب دقیق تر میشیم “خودت باش دختر
قبل از شروع بحث بگم مخاطب این کتاب نه فقط خانوم ها بلکه آقایون هم هستند اما چون نویسنده خانومه کتاب به این صورت نام گذاری شده
چیزی که منو به تفکر در مورد این عنوان برای کتاب انداخت اینه که همه ما در حال حاضر خودمون نیستیم، واضح تر بخوام بگم نقابی بر چهره داریم که زاییده ی تمام افکاری هست که از رسانه های اجتماعی، رادیو، تلویزیون، اخبار، اطرافیان، نزدیکان و خانواده دریافت کردیم.ازتون میخوام جمله قبل رو چند مرتبه بخونید تا منظورمو قشنگ درک کنید.

خداوند در آیه شریفه ۲۹ سوره حجر خداوند می فرماید:

«وَ نَفَخْتُ فِیهِ مِن رُّوحِى؛ از روح خود در آن دمیدم.»

این آیه به ما میگه عظمت روح انسانی به اندازه ای است كه این روح در صعودش توانائی و استعداد رسیدن به بالاترین كمال را دارد و می تواند به عظمتی دست پیدا كند كه هیچ مخلوقی یارای رسیدن به آن مرتبه را نداشته باشد.

یک لحظه فکر کنید، چطور ممکنه انسان با این عظمت، فقر و بی پولی رو بچشه، تو روابطش شکست بخوره، تو کارش ورشکست بشه و … ؟؟
میخوام بگم دوست من باور کن تو مسئول تمام اتفاقاتی هستی که برایت رقم می خورد.
اما چطور؟ تو با پذیرش تمام دروغ هایی که جامعه، رسانه، خانواده و دوستانت به تو نسبت داده اند ، چهره کنونی ات را شکل دادی. یادت باشد ما با تکرار تمام این دروغ ها در ذهنمان، به قدری به آنها پرو بال داده ایم که اکنون به باوری سخت و قدرتمند تبدیل شده اند.

حواست باشد، تو خودت کنترل زندگی ات را در دست داری، تو فقط یکبار شانس زندگی کردن داری، پس خودت را دست کم نگیر و نگذار دیگران هم تو را دست کم بگیرند.

باور کنید که خداوند همه ما را بی قید و شرط دوست دارد. باور کنید خداوند بدی برای بنده اش نمیخواهد. همونطور که در آیه 11 سوره رعد میفرماید :

انَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّي يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ

خداوند سرنوشت هیچ قوم( و ملّتی) را تغییر نمی دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند!

یک مثال تو مقدمه کتاب زده شده که اگه یک کرم ابریشم به همین قدر خوب بودن بسنده کنه و تصمیم بگیره همین شکلی بمونه من و شما هیچ وقت زیبایی بعد از خروجش از پیله رو نمیبینیم.

میخواد بگه دوست من تو خیلی بیشتر از اون چیزی که شکل گرفتی، هستی. بزار واضح تر بهت بگم تو خیلی برتر از اینی که میبینی هستی، اگه بتونی تمام دروغ هایی که طی این سال های زندگی به ذهنت دادن رو پیدا کنی و تغییرشون بدی مطمئن باش به اون روحی میرسی که قدرت رسیدن به بسیاری از توانایی ها رو در حد کمال داره

8 پسندیده

سلام عید شماهم و همه عزیزان این نرم افزار مبارک طاعات و عباداتتون مورد قبول حق

5 پسندیده