تلفظ hour و our چه میشود؟

سلام توی داستانها صدای گوینده رو گوش میدم hour و our رو مثل هم تلفظ میکنه حتی تو دیکشنری هم که میزنم دوتاشون مثل هم تلفظ میشن یعنی این دو کلمه توی تلفظ هیچ فرقی با هم ندارن؟ تلفظ our و تلفظ hour به چه شکل هستند؟

3 پسندیده

تلفظ our میشه اَور
Hour : اَوِر
فونتیک هاشو سرچ کنید تفاوت دارند.

4 پسندیده

دو کلمه‌ی our و hour هر دو مثل هم تلفظ می‌شوند. حرف h که در ابتدای کلمه‌ی hour می‌بینید، در این کلمه یک حرف بی‌صدا است. در ادامه در مورد این دو کلمه و تلفظ آن‌ها بیشتر بخوانید.

تلفظ دو کلمه‌ our و hour از جمله چالش‌های زبان‌آموزان است. برای اینکه بتوانید منظور دیگران را درست متوجه شوید و خودتان هم صحیح صحبت کنید، لازم است که به ریزه‌کاری‌های تلفظ کلمات دقت کنید. تغییر در بعضی تلفظ‌ها می‌تواند معنای کلمات را تغییر دهد. در ادامه این دو کلمه را جداگانه بررسی می‌کنیم.

کلمه‌ی hour

این کلمه به معنای ساعت است. اگر در دیکشنری‌ها دنبال علائم فونتیک برای تلفظ این کلمه بگردید متوجه می‌شوید که به صورت زیر نوشته شده است:

/ˈaʊə(r)/

حرف h در این کلمه، بدون صدا است. این حرف در بعضی از کلمات دیگر انگلیسی هم به‌صورت بی‌صدا می‌آید یعنی هیچ صدایی ندارد و کلمه را باید طوری تلفظ کنید که انگار این حرف را ندارد. مثل کلمه‌ی ( honest (ˈɑnəst که در آن h تلفظ نمی‌شود.

کلمه‌ی hour به شکل زیر تلفظ می‌شود:

کلمه‌ی our

این کلمه ضمیر ملکی برای فاعل we است. یعنی مال ما. اگر این کلمه را هم در دیکشنری پیدا کنید و علائم فونتیک آن را بررسی کنید به این صورت نوشته شده است:

/aʊə(r)/

کلمه‌ی our به شکل زیر تلفظ می‌شود:

همان‌طور که می‌بینید این کلمه با کلمه‌ی hour هیچ تفاوتی ندارد و هر دو به یک شکل تلفظ می‌شوند.

در واقع این کلمه درست همان کلمه‌ی hour است که h آن را حذف کرده باشند. وقتی h در کلمه‌ای بدون صدا باشد، از نظر تلفظ، درست مثل این است که چنین حرفی در کلمه استفاده نشده باشد.