چهار اشتباه مدرسان زبان در درآمد زایی

سلام به دوستان عزیز

یه راه تقریباً مشابه بین تمامی مدرسان زبان اینه که مدرک رو بگیرن و برن تو موسسات تدریس کنن. چون این راه تابلو ترین راه ممکنه. واسه همین درآمدم تو این راه آنچنان بالا نیست. و خب خیلی از مدرسان زبان هم نمیدونن چطور درآمدشون رو افزایش بدن. واسه همین بالاجبار مجبور همین یه راه رو پیش بگیرن و باهاش بسازن.

بخاطر همین موضوع چهار تا از اشتباهات مدرسان زبان رو تو این ویدئو مورد بررسی قرار دادیم. از این به بعد سعی میشه هر از چند گاهی با شما عزیزان یه گپ دوستانه بزنیم. بخاطر همین موضوع # سه_شنبه_با_زبانشناس رو ایجاد کردیم تا روزهای سه شنبه یه گپ خودمونی با هم داشته باشیم.

تو این ویدئو به چهار اشتباه پرداخته میشه:

  1. آشنا نبودن با تکنولوژی

روز به روز زندگی داره به سمت ماشینی میره و اگه بخوای باهاش مقابله کنی سیل تو رو میبره. پس رک باشیم نمیشه با این در افتاد. باید باهاش بروز باشیم. واسه همین خیلی از مدرسان زبان باید با نرم افزارها، اینترنت و تکنولوژی آشنا باشن.

  1. بروز نبودن با روش های جدید

تدریس زبان مثل برنامه نویسی میمونه. اگه خودتو به قدر کافی خلاق نکنیو به روز نباشی حسابی عقب میوفته و محدود به دوره خودت میشی و حتی ممکنه بیکار بشی. واسه همین موضوع یکی از کارهایی که هر مدرس زبان باید انجام بده اینه که با روش های جدید یادگیری زبان آشنا بشه.

  1. خدمات رایگان

اینکه یه گام برای مشتری بیشتر برداری همیشه یه برد محسوب میشه. علاوه بر اون باید بتونی ایده ها و دانشت هم به دیگران نشون بدی. واسه این موضوع، داشتن یه بلاگ، صفحه، پادکست یا… میتونه انتخاب درستی باشه.

  1. با سیستم های درآمد زایی آشنا باشید

سیستم های زیادی وجود داره که میشه برای درآمد زایی ازشون استفاده کرد که من یکیش رو براتون تو این ویدئو شرح دادم. ایشالا در آینده بیشتر دربارشون صحبت می کنیم.

ویدئو

21 پسندیده

خیلی مفید و آموزنده بود آقا کامبیز :ok_hand::ok_hand:
ممنون از شما که اطلاعات و تجربه تون رو در اختیار ما قرار میدین :pray:
مشتاقانه منتظر ویدئوهای بعدی این مجموعه هستم :blush::tulip:

6 پسندیده

مثل همیشه عالی. ممنون از به اشتراک گذاری تجربیات تون. به پاس لطف شما، من هم دو نکته با شما به اشتراک می گذارم:

  1. اجازه بدید بازار قیمت کارتون رو تعیین کنه نه خودتون.
    یعنی چه؟ مثلا فرض کنیم شما روزی دو جلسه ی آموزشی از وقت تون رو می خواهید اختصاص دهید به کار. و فرض دیگر این که ارزش کار شما جلسه ای 100 تومنه. بهتره ابتدا شروع کنید به پر کردن این ساعات با تدریس رایگان. وقتی تمام ساعات پر شد و باز هم افرادی متقاضی بودند، ازشون می خواهید که مثلا جلسه ای 25 تومن پرداخت کنن تا ساعات کار دیگران رو به اونها اختصاص بدید. مسلما از قبل باید با افراد این مساله رو طی کرده باشید تا دلخوری ایجاد نشه. یعنی به افراد میگید که شما رایگان استفاده می کنید تا زمانی که مشتری 25 تومنی پیدا کنم. وقتی تمام جلسات تون 25 تومنی شد، و باز هم متقاضی داشتید، ازشون می خواهید 50 تومن بدن تا ساعات 25 تومنی رو کنسل کنید و وقت تون رو به اونا اختصاص بدید. و بعد از پر شدن ساعات تون با کلاس های 50 تومنی، میرید سراغ کلاس 75 تومنی و در نهایت پس پر شدن ساعات تون با کلاس های 75 تومنی، به افراد جدید پیشنهاد جلسه ی 100 تومن رو می دید. بعد متوقف میشید و طمع نکنید که گران فروشی کنید.

حالا اگر کسی اصلا سراغ مون نیومد چه؟
2. در مورد بوم کسب و کار مطالعه کنید.
دوره ی 1,2,3 بدرخش دکتر شهاب اناری هم می تونه کمک خوبی باشه. با مطالعه در مورد بوم کسب و کار شما متوجه خواهید شد که کلا چقدر با ساختن یک کسب و کار آشنا هستید؟ آیا اصلا مزیت رقابتی دارید یا نه؟ اگر دارید آیا تونسته اید به خوبی اونو به مخاطبان تون نشون بدید یا نه؟ آیا شرکای کلیدی تون رو می شناسید و ارتباط درستی با اونا دارید یا نه؟ آیا پلن درآمدزایی درستی دارید یا نه؟
کامبیز جان! اگر بتونید با مهارت خودتون یک آموزش برای بوم و کسب و کار درست کنید، شاید کمک خوبی باشه.

6 پسندیده