کاربرد ضمایر فاعلی برای حیوانات

In her nest she had five little eggs چرا از ضمیر its استفاده نشده its nest مگه ضمایر فاعلی برای انسانها استفاده نمیشه

4 پسندیده

سلام دوست عزیز، وقت بخیر :blush:

امروزه استفاده از He/She به جای It برای این به کار می‌ره که ارزش بیشتری واسه حیوانات در نظر گرفته بشه و خب صمیمیت بیشتری هم داره. و فکر نمی‌کنم دلیل گرامری خاصی براش باشه، صرفا همین ارزش و صمیمیت بیشتره.

9 پسندیده

سلام و عرض ادب و تبریک سال نو
برای ارزش و صمیمیت بیش از اندازه نیست که به حیوان He یا She تعلق میگیره. مثلاً اگه سگی نر باشه بهش He تعلق میگیره . برای حیوانات ماده هم همین طور. She تعلق میگیره و اینکه جمعی از حیوانات چه ماده و چه نر They تعلق میگیره وفقط زمانی که ما نمیدونیم حیوان نر هست یا ماده It میگیره.

6 پسندیده

سلام دوست عزیز، وقتتون بخیر :blush:

بله، البته که درسته و برای نر و یا ماده بودن از He یا She استفاده می‌کنیم، اما سوال دوستمون چیز دیگه‌ای هستش (یه مرحله بعد از نر و مادگی هستش :grin:).

اونم اینه که اگه قراره برای حیوانات It استفاده بشه پس چرا اینجا این مسئله رعایت نشده.

دلیلش هم اینه که امروزه روز برای ارزش بیشتر قائل شدن و صمیمیت بیشتر، و خب تفکیک حیوانات از اشیا دیگه کمتر از It استفاده می‌شه. شما هنوز هم می‌تونید برای حیوانات نر یا ماده‌ای که جنسیتشون رو می‌دونید هم از It استفاده کنید و کاملا هم درسته، اما اینکه امروزه کمتر این اتفاق می‌افته بخاطر همون قضیه‌ی ارزش‌گذاری هستش.

در حال حاضر بیشتر برای حیواناتی که جنسیتشون مشخص هستش He و یا She و برای اونایی که جنسیتشون مشخص نیست، درست مثل انسان‌ها از ضمیر خنثی They (مفرد) استفاده می‌شه و دیگه استفاده از It کم شده.

9 پسندیده

:joy:آخه They مفرد نداریم که!!!
منظورم از They جمعی از حیوانات بود که مثلاً میخوایم بگیم اون حیوونها کار به مؤنث و مذکرش نداریم خوب چون جمعند و نمیدونیم نر هستند و ماده. از They استفاده می‌کنیم
باااشه اشکالی نداره :joy::joy:

4 پسندیده

دوست عزیز،

کلمه‌ی They به صورت مفرد، یه ضمیر Gender neutral هستش :blush:

اگه اطلاعاتی در این مورد ندارید می‌تونید از این لینک راجع بهش بخونید (مراجع بشه به Singular they).

و خب برای تکرار و شفافیت بیشتر موضوع، It برای حیوانات کاملا درسته، اما He / She و حتی They (مفرد)، امروزه روز برای این به کار می‌ره که تمایز بین اشیا و حیوانات قائل بشیم و ضمایر حیوانات رو به ضمایر انسانی نزدیک‌تر کنیم. به خصوص برای حیوونات خونگی (Pets) این مساله کاملا عادی هستش.

و خب یک توصیه‌ی دوستانه، ترجیحا قبل تحقیق و مطالعه راجع به یک موضوع، قطعی چیزی رو پیشنهاد یا رد نکنید :grin::crossed_fingers:

7 پسندیده

چقدر جالب . نمیدونستم . ممنونم از این اطلاعات خوبتون :star_struck::balloon:
@matinrohany

4 پسندیده

My pleasure :grin::rose::pray:‎‎‎‎‎‎‎‎‎

4 پسندیده

سلام
برای تعدادی از اشیا باید از کدوم ضمیر مفعولی استفاده کنیم؟
ایا میشه از them برای چنتا شی استفاده کنیم؟