چرا تلفظ زبان انگلیسی برای ما ایرانی ها سخت است؟

تلفظ و لهجه‌ی انگلیسی و تمایل برای بهتر کردن آن مسئله‌ای مهم برای اکثر زبان‌آموزان است و بیشتر آن‌ها دنبال راهی برای بهبود تلفظ خود هستند تا هرچه بیشتر شبیه یک بومی‌زبان به‌نظر برسند. اگر دلیل تلفظ اشتباه را از من بپرسید میگویم سه اشتباه عمده بین زبان‌آموزان وجود دارند که باعث شده تلفظ و لهجه‌ی خوب نداشته باشند.

اگر حوصله‌ی خواندن متن را ندارید میتوانید ویدئوی زیر را تماشا کنید.

ویدئو

مورد اول: زبان‌آموزان به‌جای اینکه بشنوند، میخوانند.

اکثر زبان‌آموزان در موسسات زبان، در مدرسه، برای کنکور و… زبان را میخوانند. واضح است که از طریق خواندن تلفظ و لهجه‌ی شما ارتقا پیدا نمیکند. به یاد داشته باشید که برای بهتر شدن تلفظ و لهجه ابتدا باید خوب گوش دهید. دلیلش هم خیلی روشن است، شکل نوشتاری یا املای کلمات با تلفظشان خیلی متفاوت است.

مورد دوم: یادگیری تلفظ با فونتیک

این مورد تقریبا شبیه به مورد قبل است. خیلی‌ها به دنبال یادگیری تلفظ صرفا با فونتیک هستند. بلد بودن و استفاده از فونتیک خیلی کارآمد و عالی است اما یادگیری تلفظ فقط با فونتیک و بدون شنیدن روش درستی نیست و توصیه نمی‌شود!

پس در نتیجه همانطور که قبلا گفتم حتما باید طرز تلفظ یک واژه را از یک بومی‌زبان بشنوید و سعی کنید تقلید کنید.

مورد سوم: شرایط یادگیری هم مهم است، پس مقایسه نکن!

این مسئله که میزان پیشرفت و موقعیت انسان به تلاشش بستگی دارد کاملا درست است اما برخی از زبان‌آموزان از جنبه‌های مختلف مانند سن، محل زندگی، زبان مادری و … واقعا شرایط بهتری دارند و این باعث میشود مسیر برایشان هموارتر باشد یا زمان رسیدن به هدف کوتاه‌تر شود. به همین دلیل بهتر است خودتان را با هیچ‌کس مقایسه نکنید. بدون عجله و شتاب و قدم به قدم پیش بروید، سعی کنید خوب گوش بدهید و تمرین تلفظ کنید.

شما کدوم یکی از این اشتباهات رو داشتید؟

لینک دانلود این ویدئو

22 پسندیده

چون ما بومی نیسیم :upside_down_face::wink:
خیلی کلیپ خوب و جامع و کاملی ساختید :clap::clap::ok_hand::ok_hand: و همه‌ی حرفاتون خیلی درسته :+1::+1: ممنون که با کلیپاتون به ما راه و چاه آموزش زبان را یاد می‌دید :blush: با تشکر از شما :pray::pray:

4 پسندیده

رویا خانم مگه چاه هم داریم تو زبان :grinning:
راه داریم و همه خدا را شکر تو راهیم البته اول راهیم خودمو میگم سوء تفاهم نشه دوستان و شما که استادید :rose:

2 پسندیده

بله آقامصطفی :face_with_hand_over_mouth: روش غلط یادگیری میشه چاه :relieved:

3 پسندیده

مرسی از پاسخ گرمتون :heart::rose::heart::rose::heart:

1 پسندیده