۱۵ سال تجربه من از زبان انگلیسی

درود بر همگی

در این پست، اول از تجربیات خودم میگم بعد یکی دوتا راهکار که زبانتون بهتر بشه. البته خیلیا که این پست رو می‌خونن، خیلی تجربیات و سطح زبانشون از من بالاتره. پس اگر دوست داشتن می‌تونن اگه اشتباهی در راهکارهای من هست با بقیه دوستان به اشتراک بذارن تا همگی استفاده کنیم.

دقیقا ۱۵-۱۶ سال پیش که من یه نوجوان بودم تصمیم گرفتم زبانم رو قوی کنم. از اونجایی که علاقه زیادی هم به بازی‌های کامپیوتری داشتم، از همونا شروع کردم. ترجیحم بر این بود که بازی‌های داستانی و کشاورزی رو در اولویتم بذارم و از اونجایی که Skip کردن دیالوگ‌ها دست خود پلیر بود، تک تک کلمات و جملات رو ترجمه می‌کردم. یه وقت فکر نکنید اون موقع‌ها از اینترنت و گوگل ترنسلیت و اینا خبری بودااا! نه، من همیشه سه جلد دیکشنری کنارم بود و برای هرکلمه کلی ورق می‌زدم.

اینکارو من به مدت ۱۵ سال بیشتر اوقات انجام دادم. البته بیشتر در بازی‌ها و کمتر در فیلم و سریال (بستگی به علاقتون داره) چون در بازی‌ها خصوصا اونایی که تصمیمات شما تعیین کننده پایان بازیه مثل سری Telltale، شما رو بیشتر قلقلک میده که تصمیمات مختلف رو امتحان کنید.

بگذریم. تو این همه سال، بارها کلاس زبان هم رفتم اما هر کدوم رو بیشتر از دو سه ترم ادامه ندادم چون بیشتر اوقات می‌دیدم دانشجوها یه خط در میون کلاس میان یا تمرکزی در کلاس نیست و گاهی اوقات هم که می‌خواستیم وارد ترم بعد بشیم دانشجو کم می شد و کلاس تشکیل نمی‌شد. کلاس‌های آنلاین زمان کرونا رو هم که نگو، آش شله قلمکاری بود واسه خودش. یه روز من تنها می‌شدم با استاد و بقیه نمیومدن، یه روز دیگه نت یه نفر همش قطع و وصل میشد و یه روزم باید صدای گوشخراش مایک یه نفر رو تحمل می‌کردیم و از گوشمون خون می‌چکید :smile: هیچوقتم نفهمیدم که چرا وقتی کسی پول میده بابت یه چیز، اینقدر راحت می‌تونه بپیچونه و نره سر کلاس یا هر چی، دقیقا مثل اونایی که غذا سفارش میدن و حالا واسه کلاسش یا هر چی نصفه نیمه رهاش می‌کنن.

تمام اینا رو گفتم که به اینجا نزدیک‌تر بشم. الان ۱۰ سال هست که به عنوان تولید کننده محتوای ویدیویی تجربه کاری دارم و در دو سال اخیر بخاطر کم توجهی و تغییرات فرهنگی در کشور، رو آوردم به محتوای انگلیسی در بستر یوتیوب و به صورت کاملا مستقل محتوا میسازم. اما یه مشکل اساسی هست که فکر می‌کنم تنها یک راه حل داره و اونو به شما هم پیشنهاد می‌کنم.

مشکل اینه که من در محیط انگلیسی زبان قرار نگرفتم و هر قدر هم کلمات زیاد، Idiom و Slang هم در سرم باشه، در بیشتر اوقات استفاده خوب و به موقعی ازشون نمی‌کنم. گاها یه جمله رو یه ربع ضبط می‌کنم تا اونی بشه که به دلم بشینه و به طبع در ادیت هم زمان بیشتری ازم می‌گیره. همه اینا هم بخاطر نبود مکالمه زیاد به انگلیسیه‌. خیلیا میگن سعی کنید با خودتون جلوی آینه صحبت کنید اما بنظر من نشدنیه چون بجز یه سری تعریف و تمجید و صفت قابل استفاده موضوع زیادی به ذهن آدم نمیاد یا کارهای روزمره گاها صحبت در موردشون یا خیلی جملات ساده است یا خیلی گیج کننده یا سخت میشه چون انگلیسی زبان مادریمون نیست.

حالا من بعد از کشیدن یه نقشه بزرگ روی یه تخته و وصل کردن تصاویر و نوشته‌ها به هم با ماژیک قرمز، به این نتیجه رسیدم که هر کسی باید خودش رو فقط در محیط انگلیسی زبان قرار بده. اگه قادر به خارج رفتن هستید دریغ نکنید، اگه نیستید مثل من دنبال پارنتری باشید که بتونید به صورت حتما تصویری (تاکید دارم روی این) یا حضوری در شهرتون، به انگلیسی صحبت کنید (صوتی و وویس واتس‌آپ پیشرفتش به مراتب کمتره). اگر هم پارتنر جنس مخالف پیدا کردید که چه بهتر اما با این ذهنیت که قراره اتفاق خوب و خاصی در آینده بیوفته جلو نرید چون می‌شه تمام ذهن و فکرتون و تمرکز اصلیتون که یادگیری زبانه رو ازتون صلب می‌کنه. خلاصه دوتا ذهن بهتر از یدونه است و به واسطه فیس تو فیس شدن شما، رقابتی که این وسط ایجاد می‌شه باعث باز شدن ذهنتون و تلاش بیشتر شما برای بهتر شدن زبانتون میشه. ضمنا می‌تونید باهم Goal ها یا اهدافی رو تعیین کنید و سعی کنید اونقدر Supportive هم باشید که جفتتون به اون اهداف تعیین شده برسید‌.

این بود چیزی که من بهش رسیدم.

راستی تا یادم نرفته اینم بگم چون خیلی در اینستاگرام زیاد شده و از نظر من بدترین ظلم به اوناییه که می‌خوان زبان یاد بگیرن؛ اونم اینه که اگه سطح شما متوسط هست، بهتره جداً از یادگیری فارسی به انگلیسی یا بالعکس خودداری کنید چون تو حافظه بلند مدت شما ذخیره نمیشه. انگلیسی رو فقط انگلیسی یاد بگیرید. اگه از اپ زبانشناس استفاده می‌کنید، لایتنر برای شما انواع دیکشنری‌های انگلیسی یه انگلیسی رو میاره، سعی کنید با دیدن مثال‌های انگلیسی معنی کلمه رو دریابید و اگه بعد از کلی تلاش بازم متوجه نشدین اونوقت یه نگاه ریز به معنی فارسی ایرادی نداره اما مشروط بر اینکه سعی کنید بیشتر اون کلمه رو تا چند روز استفاده کنید تا کاملا تو ذهنتون جا باز کنه.

همین دیگه، خیلی ممنونم که وقتتون رو گذاشتید و این تجربیات رو خوندید.

  • اگر دنبال پارتنر می‌گردید لطفا در تاپیک مربوط به خودش اقدام کنید. همونی که احتمالا یکی از مدیران در پست بعدی براتون به اشتراک می‌ذاره.

  • اگر تجربیاتی دارید که از من بهتره یا اگر در تجربیات و راهکار من نقصی می‌بینید، آزادانه بیانش کنید. دوست دارم یک تاپیک خوب و فرندلی داشته باشیم.

  • اگر کسی هم از دوستان تهرانی دوست داره پارتنر خود من بشه، یا در یک حرفه همکاری داشته باشیم، فقط و فقط از طریق پروفایلم بهم پیام بده و سطح مکالمه‌ش و کمی از تجربیاتش رو برام بفرسته.

سپاسگزارم

26 پسندیده

ممنون که تجربتون رو با ما به اشتراک گذاشتین دوست خوبم عالی بود :ok_hand::ok_hand::rose::rose: یادگیری زبان با بازی فوق‌العاده اس. تجربه ای که خودم همیشه از بچگی داشتم و دقیقا روی بازیهای ماجرایی پیادش میکردم. توصیه میکنم اگه علاقه داشتین بازی detroit که ورژن پی سی هم داره رو اگر بازی نکردین بازی کنین. چون خیلی بازی معرکه ایه و در عین حال با هر تصمیم گیمر، ١٠٠ پایان متفاوت داره :heart_eyes::heart_eyes:

12 پسندیده

خواهش، خوشحالم لذت بردین.
بازی های David Cage همشون عالین و تجربه کردم. بازی قبلیش Heavy Rain هم فوق العاده بود.

7 پسندیده

دقیقا heavy rain هم تو همین سبک بود و فوق العاده. البته بازی جدیدی که ساخته رو زیاد نپسندیدم و منتظرم ببینم بازم از این سبکهای زندگی روزمره میسازن یا نه :grin::grin:

8 پسندیده

من یه مدته دوست دارم یه سری بازی های کژوال Co-op رو با یه نفر بازی کنم و انگلیسی صحبت کنیم حتی اگه بشه ویدیو هم ازش ریکورد کنیم. برای اینکار توی کامیونیتی های خارجی هم فعالیت می کنم اما متاسفانه اصولا از نظر زمانی و موقعیت جغرافیایی، ساعاتی که ما خواب هستیم یا از نیمه شب گذشته، تایم بازی کردن خارجیا یا اوقات فراغتشونه. به همین دلیل تابحال این شانس رو نداشتم.

6 پسندیده

سلام
بازی heavy rain و beyond فوق العاده بودن ولی detroit رو خیلی دوست نداشتم از دیوید کیج بعید بود! در مقایسه با بازی های قبلیش واقعا ضعیف تر بود الخصوص داستان گویی و شخصیت پردازیش

8 پسندیده

بابت اشتراک گذاری تجربیاتتون متشکرم ولی من به شخصه معتقدم بدون پارتنر هم میشه به سطوح بالایی رسید و پیشرفت کرد و همچنین صحبت کردن با خودمون هم واقعا تاثیر گذاره مثلا من خودمو جای اون خبرنگار یا بازیگر و… میزارم و صحبت میکنم؛شاید اطرافیان ببینن بخندن ولی مطمئن باش نتیجه خوبی میده و من با همین روش اسپیکنیگم رو خیلی قوی تر کردم البته هر کس یه نظری داره و نظر شما هم قابل احترامه ولی من خودم با یادگیری انگلیسی با پارتنر خیلی موافق نیستم مثلا:اگه اون فرد بیشتر بلد باشه یا پیشرفت کنه همین شاید باعث ناامیدی بشه که چرا من نتونستم پیشرفت کنم و…(البته این نظر شخصیه منه)

10 پسندیده

سلام و درود بر شما. بینهایت ممنونم که تجربتون رو با ما به اشتراک گذاشتین. خیلی لذت بردم.
در مورد پارتنر هم تجربه من میگه خیلی مفید به شرط استمرار و ادامه که متأسفانه بیشتر اوقات مقدور نیست.
موفق باشین :rose: :seedling:

10 پسندیده

سلام ب همه ی دوستان عزیز امید وارم حالتون خوبه خوب باشه

خیلی ممنون بابت تجربه زیباتون خیلی عالی بود خسته نباشین پرفکت :grinning::slightly_smiling_face:

خوده منم یکی از مهم ترین دلیل های یادگیری زبان انگلیسی ام بازیهای ویدیویی بود و هست میخواستم بدونم داستان بازی چیه کاراکتر ها چی میگن داستان چیه ما باید چیکار کنیم ماموریت های بازی داستانشون چیه و خیلی چیزای دیگه

اینو بدون شک میگم که اگه من ب بازی های ویدیو ای علاقه نداشتم قطعا نمیتونستم زبان رو مستمر و اینطوری بخونم و پیش ببرم باید ب زور میخوندم ولی وقتی زبان رو ب علاقت ربط بدی ی معجزه ای میشه
امید وارم منطورم رو خوب رسونده باشم :sweat_smile::grin:

من عاشق video games هستم ب خصوص بازی های مخصوص پلتفرم PC مثل
Defense of the ancients که معروفه ب Dota
یا
World of warcraft که معروفه ب Wow

و کلی بازی دیگه مثل
assasins creed
Call of duty
Need for speed
The walking dead
Csgo
Rainbow six siege
Gta
Dota
World of warcraft
Tomb rider
Resident evil

و خیلی بازی دیگه من کلا بعد مدرسه ۲ ساعت زبانم رو میخونم دیگه بقیه شو پای dota هستم :sweat_smile:

وقتی پای بحث گیم بیاد وسط من نمیتونم حرف نزنم پیاما تونو دیدم شما هم فک کنم ب بازی های ویدیو ایی علاقه داشتین

@aFsaneh_boroumand
@erfansakkaki

الان گیمی بازی میکنین ؟

11 پسندیده

یسسس منم از بچگی گیم بازی میکردم و به شدت به ویدیو گیم علاقه دارم. سبک adventure خیلی دوس دارم و بازی میکنم. بازیایی مثل tomb raider, assassin creed, call of duty, gta, red dead redemption, uncharted, the last of us, mirror edge و کلی بازی دیگه تو این سبک، موردعلاقه های منه. detroit یکم سلیقه ایه ولی من واقعا با خط داستانیش کیف کردم چون چیزیه که در آینده نزدیک اتفاق می‌افته و همینش جذابش میکرد. من ps4 دارم ولی این چند وقته به خاطر زبانشناس جانم :grin: خیلی نتونستم بازی کنم. ولی اگه تو این سبک بازی خوبی پیدا کنم حتما میخرم یا اکانت هکی براش میخرم :joy:

8 پسندیده

گفته بودم نظرتون رو آزادانه بیان کنید.
خیالت راحت دلخوری پیش نمیاد.
دمتم داغ
ممنون که نظرت رو به اشتراک گذاشتی

7 پسندیده

قبول دارم‌‌.
دو نفر باید جدی بخوان و براش برنامه ریزی کنن وگرنه ممکنه نشه. سپاس بابت نظرتون

7 پسندیده

شاید براتون خنده دار باشه اما دنیای بازی‌های من با دنیای بازی‌های اغلب مردم فرق می‌کنه. درسته یه سری بازی‌های تاپ و برتر رو بازی کردم اما سالهای زیادیه که رو آوردم به بازی‌های پلتفورمر، پیکسلی، گاها کشاورزی، رنگ و وارنگ و … یه جورایی بازی‌هایی محیطشون جنگی نیست بیشتر بهم می‌چسبه. بازی‌های آنلاین و خصوصا Free to play یا بتل رویل دیگه برام جذابیت ندارن چون اگه ببازی یا ناعادلانه کشته بشی، فقط اعصابت خورد میشه.

چون از سال ۱۹۹۵ بازی می‌کنم و یه Retro gamer به حساب میام، خوب متوجه میشم که هدف اصلی بازی‌ها در ابتدا خالی کردن استرس آدما و آرامش اعصاب بود اما الان بنظرم بازی‌های جدید و بزرگ مثل سری اساسینز، یا کال آو دیوتی، بتلفیلد و … خلاف اینن ضمن اینکه اون طعم شیرین بازی‌های قدیم یا نسخه‌های اولیه‌شون رو ندارن و شرکت فقط برای جیب خودش نسخه جدید میده. بازی‌هاشون دیگه روح نداره اما اگه بازیی مثل It takes two رو که بازی سال هم شد بازی کنید، واقعا وارد دنیای جدیدی می‌شید و شاید دیدگاهتون عوض بشه.

امروزه خیلیا رو می‌بینیم که سر باختن در یه بازی آنلاین دسته یا موس و کیبورد می‌شکونن یا در و دیوار رو گاز می‌گیرن. این دیگه اسمش بازی نیست! اگه قراره وقت ادم با بازی کردن تلف بشه بهتره حداقل یا یه چیز مفید بهمون یاد بده یا آرامش و شادی تزریق کنه.

14 پسندیده

سلام به شما وهمه دوستان که واقعا میخواهند درمحیط انگلیسی قراربگیرند وراه دیگری در دسترس ندارند پیشنهاد میکنم اپلیکشن تاندوم نصب کنید اونجا تمام شب وروز میتوانی با افراد خارجی درگونه ایی مختلف متن صوت تصویری هرطریقی که دوست دارید مکالمه کنید البته اپلیکشن هوتالک فک کنم درست تلفظ کرده باشم هم خیلی خوبه

8 پسندیده

سلام
تجربیات کاربردی و کارآمدی بود. ممنون از اشتراک گذاریتون.
بنظرم پارتنر خیلی لازمه. و اما صد البته پارتنر«جنس موافق و هم سن و سال» بهتره.
چون:
۱_ دایره موضوعاتی که باهم دیگه صحبت میکنیم گسترده‌تره و به پیروی از اون واژگان بیشتر و دستور زبان بیشر
۲_ موضوعات جذابتر هستن و خسته کننده و کلیشه ای نمیشن
۳_ این نوع گفتگو ها کاربردی و پرتکرارتر هستن توی ارتباطات روزمره
۴_احتمال اینکه با پارتنر جنس مخالف از هدف اصلی (یادگیری و تسلط بر زبان) دور بشیم بیشتره.

4 پسندیده

بستگی داره به طرف مقابل و پلنش برای آینده. من حقیقتا با دوستان هم جنسم نتونستیم خیلی خوب انگلیسی یاد بگیریم چون یکم بعد از شروع دیسکاشن، مسخره بازی شروع میشه و کلا از هدف دور میشیم اما یکی دوتا پارتنر غیر هم‌جنس که چند سال پیش داشتم، به دلیل رقابت دیسکاشن های خوبی داشتیم.

پس میشه گفت یه چیز کاملا نسبیه و مطلق نیست.
موافقم با بیشتر حرفاتون.

4 پسندیده

خیلی ارزشمند بود متن شما متشکرمممممم خ اق ت

3 پسندیده

YW :v:

4 پسندیده

درود مخفف چه کلماتی است؟

2 پسندیده

You’re Welcome :blush:

3 پسندیده