در رابطه با واقعیات دنیای امروز

چی شد!
البته موافقم که باید optimistic بود. ولی realism رو هم نباید با pessitism اشتباه گرفت.
البته تصویر دردناک بود ولی حقایقیه که در دنیا مدام در حال رخ دادنه متاسفانه و ای کاش با پاک کردن تصویر میشد خود واقعه رو هم پاک کرد.
به فکر نوشتن یه متن به انگلیسی درباره تعصبات مذهبی بودم که چه طور اخیرا باعث جنگهای بزرگی در خاورمیانه شده و احتمالا بخشهای ناراحت کننده ای هم درش میبود، ولی ظاهرا جو طوری نیست که بشه درباره “وقایع تلخچ روز” صحبت بشه والا پرچم باران میشیم.
به نظرم یک مقداری باید خودمان رو قوی کنیم چون پلیدیها به تباه کردن ذات انسانی ادامه خواهند داد، خواه از طرف ما نادیده گرفته بشند و خواه نه.

فرمایش شما متین
شما درست میفرمایین
ضمنا صحبت کردن با عکس زمییین تاآسمون فرق داره

من خودم ب شخصه هییییچوقت اخبار نمیبینم ک همچین تصاویری نبینم
تو هیچ کانال خبری عضو نیستم که همچین عکسایی رو نبینم

اما بنظرتون اگ مااین عکسا رو ببینیم همه چی رو ب راه میشه؟؟؟
جز اینه که گریه مون میگیره و کل روز از فکرش هیچ کاری نمیتونیم کنیم و حتی آب خوردنمون هم با ناراحتی میشه ؟؟!!!

اینارو کسایی که باااااید ببینن نمیبینن
یعنی چشماشونو میبندن که نبینن

5 پسندیده

:clap::clap::clap::clap::clap: دقیقا موافقم

جناب این تعصبات مذهبی نیست که باعث ایجاد جنگ شده این طمع ورزی و کینه امریکا و کشورایی هست که نسبت به مسلمونا دارن.

دقیقا

3 پسندیده

با تک تک جملاتت موافقم
منم 2-3 ساله اخبار دیدن رو گذاشتم کنار، چون همش دارن زشتی های دنیا رو به خورد ذهنمون میدن
به قول شما ما فقط با دیدن یک عکس چه کاری از دستمون میتونه بربیاد؟
اونایی که از دستشون بر میاد و هیچ کاری نمیکنن، اونا باید روز و شب این جور اخبار و عکس ها رو جلوی چشم خودشون داشته باشن تا یکم وجدانشون به رحم بیاد

به قول بیل گیتس:

4 پسندیده

با احترام به نظریات دوستان، من با این صحبتها برای آینده جامعه احساس خطر میکنم. نسلی که علاقه ای به آگاهی درباره رخدادهای اطرافش نداره، به جای اینکه تصمیم سازی کنه براش تصمیم سازی خواهند کرد.

البته این دلرحمی شما هست که نمیتونید این گرفتاریها رو ببینید ولی به عنوان نمونه دختران کرد در سوریه همچنان درگیر جنگ با داعش هستند در حالی که کاملا داعش رو از مناطق کردنشین بیرون کردند ولی همچنان در حال کمکبه عربها هستند، فکرش رو بکنید اگر کردها میگفتن ما که بیرونشون کردیم پس دیگه نمیخوایم با این بدیها روبه رو بشیم و به ما ربطی نداره.فکرش رو بکنید اگه همه همچین فکری میداشتند چه قدر اوضاع بدتر میبود.

متاسفانه اکثر نسل ما علاقه ای به بحث و به چالش کشیده شدن افکارش نداره، آنچه که در اکثر کشورهای دنیا با عنوان تفکر انتقادی در مدارس داره یاد داده میشه، به ما آموزش داده نمیشه! به عنوان مثال من سری برنامه هایی دیدم که دانش آموزان نوجوان آلمانی در خصوص دلایل تشکیل حزب نازی و جنگهای اول و دوم، شکست آلمان در جنگ دوم،تبدیل دنیا به دو بلوک شرق و غرب با جنگ سرد بین امریکا و شوروی، تاثیرات انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ شوروی که بلشویکها به رهبری لنین اتحاد جماهیر شوروی رو تشکیل دادند روی جنگ اول، و …
با زیرنویس انگلیسی، اونقدر اطلاعاتشان بالا بود و با تسلط اظهار نظر میکردند که من حیرت میکردم و اطلاعات خوبی ازش گرفتم.
ولی متاسفانه این افتخار به بی خبری از دنیای اطراف در نسل ما ناراحت کننده و هشدار دهنده هست، نتیجشم میشه الگو قرار گرفتن افرادی مثل تتلو(که کلا قید همه چیز رو زده)و سحر قریشی(که الگویی شده برای افتخار به عدم آگاهی از وقایع جامعه) و رفتار عجیب نوجوانها و جوانها و علاقه هاشون در شبکه های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام که انسان از این همه بیخیالی مخش سوت میکشه.

این نظر شماهم که من باهاش مخالفم میتونست در قالب یه تاپیک که من میزدم درباره تعصبات مذهبی وربطشان به جنگهای خانمان سوز در منطقه بحث بشه.

2 پسندیده

سلام آقای ناصری
من هیچ تمایلی ب ادامه ی این بحث ندارم
خواهش میکنم منو ریمو کنید

1 پسندیده

@hnaseri فرصت خوبی شد یه موضوعی رو بگم.
اوایل تشکیل انجمن مطالب مفید زیاد بود و من همه تاپیکهارو میخوندم. متاسفانه چندین ماهه عده ای از دوستان تالار آموزش زبان رو با تالار chat اشتباه گرفتن و باند درست کردند. الآن من تقریبا هیچ تاپیکی رو نمیخونم مگر سوالی باشه که ببینم اگه بلدم جواب بدم اگر هم نه از پاسخ بقیه استفاده کنم.
من پیشنهاد میدم یه قالب و سیستم سنتی انجمن بزارید و توش دسته بندی کنید، مثلا بخش پرسش و پاسخ، یا برای این عده از دوستا بخش سلام احوال پرسی و chat چون واقعا حجم تاپیکها و نوشته های spam که باعث آزار بقیه میشه خیلی زیاد شده و به نظرم در حدیه که پاک کردنشون امکان پذیر نیست.
یکی مثل خود من که تعداد موضوعات و نوشته هام مشخصه، سعی کردم یا مطلبی بزارم یا به سوالی جواب بدم یا توی یه بحث درباره بعضی جملات ابهام آور شرکت کنم.

اگر قرارتون این هست که عده ای اینجا به دلیل عدم درک صحیح از ابزارهای انجمن مزاحم بقیه باشند و ابزار پرچم رو به عنوان اسباب بازی ببینن که لطف کنید امکان بستن حساب کاربری رو بگذارید تا دوستانی که تمایل به ادامه ماندن ندارند بتونن انجمن رو ترک کنند.

این نوشته یکی از دوستان هست که به حق به chat و spam زیاد اشاره کرده.
دوستانی هستن که میتونن اطلاعات خوبی منتقل کنن و هروقت من اسمشون رو در یه تاپیک میبینم حتما میخونمش چون میدونم قراره چیز جدیدی ازشون یاد بگیرم و با spam روبه رو نمیشم.
از این دوستان درخواست میکنم مطالب آموزشی بیشتری بزارن که این جو spam بازی مقداری تعدیل بشه.
دوستانی مثل @ala @mostafa.mohammadrezaee
@Nobleman @Reza.m.1001 و چند نفر دیگه که آی دیشون یادم نیست. من نمیدونم دلیل این دوستان برای کمرنگ ماندن و عدم ارایه اطلاعات خوبشان چیه ولی خود من شخصا به دلایلی که گفتم رغبتی به مشارکت بیشتر ندارم هرچند هر روز تالار رو باز میکنم که اگه مطلب خوبی بتونم پیدا کنم ازش استفاده کنم.
کار خوبی کردید نوشته ها رو منتقل کردید، ای کاش chat و spam این دوستان در کل انجمن هم به اندازه ای میبود که بشه مثل این مورد پاکش کرد و در آینده هم یه تذکری بهشان بدید برای عدم تکرار مزاحمت برای باقی اعضای تالار.
و نکته آخر، آقای ناصری اگر انجمن به همین منوال میخواد پیش بره و یه عده حق باقی رو ضایع کنن و بدهکار هم باشن یه امکانی هم بذارید لطفا برای پاک کردن کل حساب کاربری چون من چشمم آب نمیخوره این باندبازی تمام بشه. من نمیدونم دلیل اینکه این امکان رو نزاشتید چه هست! ولی فکر کنم اعضا حق داشته باشن هر زمان که حس کردن تالار نمیتونه براشون مفید باشه اینجا رو ترک کنن.

3 پسندیده

حامد خان @sardarekord اینجوری هم که شما فکر میکنید نیست. اینجا باند خاصی تشکیل نشده. فقط یه جمع دوستانه هستیم که من برای تک تک افراد احترام قائل هستم و دوست دارم همیشه این جمع صمیمانه بمونه.

نکته ای که باعث این مسائل و بروز اختلافات شده این هست که هرچند شما هم بگید اون عکسی که گذاشتین واقعیت هست و بقیه باید بدونن. اما این رو هم حتما قبول دارین که هر نکته بایستی در جای خودش و در شرایط خودش بیان بشه.

مطلبی که شما گذاشتین در حداقل شرایط نه جملات زیبا یود نه سخنان بزرگان. بلکه یک واقعیت تلخ از اجتماع بود. بنابراین جاش اونجا نبود و میشد جاهای دیگه قرار داد. بنابراین خیلی ها پرچم خارج از بحث زدن. از طرف دیگه در رابطه با خود عکس هم من تا حد زیادی حق رو به افرادی که گزارش کردن میدم. خود عکس هم به نظر من مشکل دار هست. ببینین عکس با مطلب فرق میکنه. یه زمانی هست شما یک مطلب رو با مقدمه و موخره تحلیل میکنین اون فرق داره. کسی خوشش نیاد نمیخونه. ولی عکس رو فرد یکبار ببینه ممکنه تا ابد الدهر در ذهنش بمونه. برای همین هست که اگر دقت کنین معمولا خبرگذاری ها و کلا جاهای حرفه ای، این نوع عکسها رو یا نمیذارن یا اگر بذارن با هزار اخطار و … میذارن که فرد فرصت پیدا کنه که تصمیم بگیره آیا عکس رو ببینه یا نه. اما این مورد در باره ی عکس شما صادق نبود.

در رابطه با چت هایی که فرمودین ، به هر حال من این رو به فال نیک میگیرم. نباید به دید بدبینانه نگاه کرد. اینجا یک محیط شدیدا صمیمانه تشکیل شده. بنابراین بایستی این موارد رو هم بپذیریم. گرچند خودم به شخصه مواردی رو که ببینم اضافی هست و خللی در بحث ایجاد نمیکنه بعد مدتی منتقل میکنم. خود افراد هم گاها پاک میکنن . که از این بابت ممنون هستم

باز هم تاکید میکنم که من برای شما احترام بالایی قائلم چون خیلی به دیگران کمک میکنین و شما رو انسان فرهیخته ای میدونم. و اگر اجازه دست من باشه هیچوقت اجازه نمیدادم که شما گروه رو ترک کنین ولی به هر حال صلاح مملکت خویش خسروان دانند. شما که خودتون به انتقاد کردن و انتقاد پذیری اهمیت زیادی میدین، به نظرم اولین فردی که باید پذیرای این انتقادات بعضا به حق هم باشه بایستی خود شما باشین و به این زودی جا نزنین :blush:

5 پسندیده

ممنونم از جوابتان، به قول شما صلاح مملکت خویش خسروان دانند، بحث یک عکس نیست. اینکه شما میگید جو دوستانه متاسفانه به دلیل حجم بالای chat و اینکه من حضوری درش ندارم برای من چیز مفیدی نیست. حالا این عده از افراد ناراحت هم میشن ولی بدونن که این spams باعث آزار و سردرگمی باثی اعضا برای پیدا کردن اطلاعاتی که میخوان میشه.
این بهانه ای بود برای عنوان موضوعی که خیلی وقت بود میخواستم بگم. من بازم میگم خیلی از بحثهای افرادی که توی تاپیکها هست بی ربط به موضوع و spam ولی من چیزی رو پرچم نمیزنم هیچوقت ولی حداقل انتظار میره شما به عنوان مدیریت همونطوری که به درستی اون تصویر رو برداشتید به سیل عظیم spam هم توجه کنید که متاسفانه اینطور نیست و نمیدانم دلیلش چه هست.
نظرم رو هم گفتم یه تاپیکی جداگانه بزنید با عنوان بحثهای دوستانه و هرکی میخواد اونجا باهم چاق سلامتی بکنن، ولی اینکه همش باهم قاتیه واقعا ایجاد مشکل میکنه. دقیقا همون مطلبی که از اون تاپیک به درستی منتقل کردید باید برای چندصد پیام spam دیگه هم انجام بدید.
البته از شما انتظار نمیرفت یک طرفه به قاضی برید. حقیقتش chat اضافه مانع کار و استفاده من نوعی از تالار میشه که چون روال شما همینه من خدمتتان هم گفتم ترجیح میدم در تالارهای دیگه حضور داشته باشم که آرامش باشه.
من قبلا با آقای محمدرضایی یه بحث آموزشی داشتیم که یه کم بالا گرفت ولی ایشان با تجربه بیشترش اومد زیر تاپیک من حضور پیدا کرد و این غیرمستقیم درس خوبی بود برای من و تشکر میکنم ازش، این بحثم شخصی نیست چون من وارد این چتهای بقیه باهم نشدم هیچوقت و کار خودم رو انجام میدم، فقط به نظرم ادامه حضور کمکی به ارتقای زبانم نمیکنه. بنابراین از شما درخواست کردم که اکانتم رو پاک کنید، تو تلگرامم گفتم امیدوارم این حق رو به اعضا بدید که همونطوری که به دلخواه خودشان اینجا اومدن این امکان رو هم داشته باشن که بتونن تمام اطلاعات رو از سرور شما پاک کنن.
برای همگی هم آرزوی موفقیت دارم.

1 پسندیده

جناب آقای حامد خان.

شما چند چیز رو اشتباه متوجه شدین

اولا اینکه میگین بچه ها Spam میکنن. اصلا دیدگاهی که شما نسبت به اسپم دارین اشتباه هست. اسپم یعنی پیغام الکترونیکی نامرتبط

spamming is the use of electronic messaging systems to send an unsolicited message (spam), especially advertising, as well as sending messages repeatedly on the same site.

صحبت هایی که اینجا افراد با هم میکنن مرتبط با موضوع هست و توسط انسان واقعی انجام میشه. زیاد بودنشون دلیلی بر اسپم بودن نیست. در ضمن این تالار قابلیتی داره که در هر تاپیک میتونین فقط موارد مهم رو بخونین. با عنوان خلاصه موضوع

دوم اینکه میگید من هم میتونم پرچم کنم اما نمیکنم.

پرچم کردن به همین راحتی ها نیست و قوانین خاص خودش رو داره :

یا بایستی خارج از موضوع باشه (که مشکل عکس شما این بود)

یا بایستی توهین آمیز و خلاف قوانین وبسایت باشه (نامناسب)

یا تبلیغاتی و خرابکاری باشه (هرزنامه)

مواردی که در ذهن شما هست (صحبت های افراد با هم) در هیچکدوم از این دسته ها جای نمیگیره.

همونطور که به شما گفتم شما به راحتی میتونین از فیلتر خلاصه ی بحث استفاده کنین.

4 پسندیده

اول لازم دونستم بابت اینکه نام بنده هم در لیست خود قرار دادید تشکر کنم. مطمئن باشید اگر بنده بشخصه اطلاعات زیاد قرار نمیدهم چون ترجیح میدهم بر اساس سوالات و نیازهای که هست ارائه خدمت کنم و یکی از اهداف زندگیم نشر علم و دانش هست هر آنچه که فکر میکنم میتواند راهگشایی دیگران باشد. اما در مورد قضیه امروز، من به شخصه با تمام احترامی که برای شما قائل هستم با دیدن عکس آزرده خاطر شدم چون همیشه این تاپیک رو با این هدف باز میکنم که قراره با یه جمله انرژی دریافت کنم اما امروز این طور نبود. باصحبتهای شما هم موافق هستم وقایع روز رو نمیشه نادیده گرفت و ندید، من به عنوان شخص ثالث وقتی صحبت شما، @hnaseri و @mostafa.mohammadrezaee رو خوندم واقعا همه صحبتها بیانگر دارا بودن شخصیت والا و روشنفکر هست. دیدگاهها همه صحیح هست و فقط باید اینجا کمی به خودتان آرامش بدهید و این ناراحتی رو از خودتون دور کنید.

4 پسندیده

ممنونم که توضیح دادید، ولی من بازم نظرم اینه که صحبتهای خارج از بحث خیلی زیاده، دلیلم هم اینه که باعث سردرگمی کسی میشه که بین این صحبتهای غیرمرتبط قراره مطلبی برای یادگیری پیدا کنه. این صحبت ها مصداق مشخص بحث خارج از موضوعه.
مثلا یک تاپیک رو که عنوانش چیز دیگری هست باز میکنی و چندتا در میان باید دنبال مطلب بگردی که chat بین افراد خارج از اون بحث نباشه.
ولی وقتی روال همینه با احترام به زحمتی که شما میکشید من ترجیح میدم کارم رو جای دیگه ای دنبال کنم.

1 پسندیده

منم منظورم همینه، یک پیام در جایی که نباید میبود، منم بارها و بارها با این حالت روبه رو شدم به خاطر چتهای بین افراد که ربطیم به اون مطلب نداشته، فقط عکسی که من گذاشتم چون باعث غلیان حس همدردی میشه به چشم آمد.
امیدوارم در ادامه کار شما مقداری این شلوغی کمتر بشه که جا برای دریافت اطلاعت بیشتر باقی بمانه.

2 پسندیده