انگلیسی قدرت یا دروس Vip؛ کدامیک مناسب تر است؟

در واقع به این دلیل که مهارت speaking ام رو پیشرفت بدم انگلیسی قدرت رو شروع کردم و در جواب باید بگم که چندان تعریفی نیست. فکر میکنم ۲۰ درصد مواقع اشتباهات گرامری دارم.

به عنوان مثال:
درس بیست پنجم: ۶ کلمه = 98.5
درس بیست نهم: ۴ کلمه = 99
درس سی ام: ۲ کلمه = 99.9

2 پسندیده

خب ببینید خود Aj (خالق این سیستم) تو درس اول انگلیسی قدرت میگه حتی اگه تمام درس ها براتون آسونه و همه چیز رو متوجه میشی باز هم برای هر درس یک هفته وقت بذار (حالا اگه تونستم بعدا متن انگلیسیش رو براتون میفرستم)

و نکته ی دوم: هدف از دوره ی انگلیسی قدرت ساخت هسته ی زبانه و شما با تکمیل این دوره می تونید بدون تلاش به انگلیسی صحبت کنید. پس بهتون پیشنهاد می کنم انگلیسی قدرت رو ادامه بدید و هر درس رو به مدت یک هفته بخونید.

پ.ن: این نظر شخصی منه، نظر دوستان دیگه رو هم نقض نمی کنم، حالا شما منتظر راهنمایی های @YoKambiz هم بمونید

9 پسندیده

بله این متن رو قبلا خوندم ولی دلیلش رو نمیفهمم. فقط اینکه برای ساخت هسته‌‌ی زبان حتما باید دروس قدرت رو خوند؟ مگه انگلیسی قدرت چی داره که Vip نداره؟

و چه اشکالی داره که با دروس Vip هم دایره لغات ام رو افزایش بدم و هم هسته‌ی زبان رو بسازم.
خیلی از پاسخگوییتون متشکرم :nerd_face:

3 پسندیده

من تا جاییکه میدونم این سیستم درصد گیری بیشتر برای کتاب داستانه .یعنی تعیین سطح اینکه چ کتاب داستانی رو با توجه به دامنه لغاتمون بخونیم

4 پسندیده

بله خودم در جریان هستم اما چون آقای ناصری پیشنهاد دادن من انجام دادم.

3 پسندیده

سلام
انگلیسی قدرت و وی آی پی یه سری تفاوت هایی دارند.

  1. اینکه آیتم هاشون متفاوته یعنی وی آی پی ایتم هایی علاوه بر اونایی که تو قدرت هست داره مثلا برای بهبود تلفظ دروس اینتر اکتیو 3 داره، برای بهبود درک انگلیسی واقعی دروس conversation داره برای توضیحات بیشتر درباره موضوع درس دروس commentary داره.
  2. سطوح اینا کاملا با هم متفاوته. یعنی قدرت خیلی آسونتره. وی آی پی هم زیاد متفاوت با قدرت نیست ولی یکمی بابت بعضی از آیتم هاش سخت تره
  3. آیتم ها اسمی شبیه همند ولی ذاتا نه. مثلا شما تو وی آی پی هر آیتمی یه لغت خاص و متفاوت با دروس دیگه رو بهتون آموزش میده. ولی تو قدرت تمام دروس برحسب یه سری لغاتی که در درس اصلی دیدید تدریس میشن.

از اونجایی که درصد بالایی از دروس رو متوجه میشید بهتره که وی آی پی رو بخونید چون 99% یعنی تقریبا مسلط بر درس.
درباره گرامر ناخودآگاه و دروس روانشناسی و… نگران نباشید تو دروس وی آی پی همه این موارد تعبیه شدند و وجود دارند.
چون خودم هم وی آی پی رو مدتیه دارم کار میکنم پیشنهاد من اینه شروع کنید. البته وی آی پی ترتیب خاصی نداره برید توش هر موضوعی که براتون جذابه رو شروع کنید. یه توضیحی درباره دروس هم در تاپیک زیر دادم. میتونید از اون توضیحات استفاده کنید. بهتره این دروس رو بیشتر از یه هفته براشون وقت بزارید چون آیتماشون خیلی بیشتر از قدرته و باید تمرکز بیشتری داشته باشید.

در کنار دروس وی آی پی اگه بتونید کتاب های گوس بامبز و یا هری پاتر رو هم بخونید دیگه میشه نور علی نور

11 پسندیده

نه این سیستم تو همه چیزایی که میخواید بخونید صادقه
اگه یادتون باشه لوکا تو یکی از راهنماییاش به این موضوع پرداخته بود که اگه میخواید درسی رو بخونید باید اون رو بفهمید. واسه همین 85 تا 95 درصد هر چیزی که می خونید رو باید بفهمید.
مگر اینکه بخواید مثلا انگلیسی رو سوپر متمرکز بخونید که بهش میگن intensive. تو این حالت مثلا یه فیلم رو بر میدارید 5 دقیقشو جدا می کنید و معنیاشو در میارید و بار ها و بارها بهش گوش میدید تا لغات نا آشنا تبدیل به آشنا بشن.
تو حالت intensive باید منابع کوتاه باشند چون به شدت فشارش زیاده و اگه زیاد طولانی باشه هم بازده کمی خواهد داشت و هم استرس زیادی به همراه داره.
همون بهتره که از سیستم دکتر استفن کرشن استفاده کنیم که همون comprehensible input هستش. هم از مطلبی که می خونیم لذت می بریم و هم با کمترین استرس انگلیسی یاد میگیریم :grin:

7 پسندیده

اسم همه دکترارو قاطی کردم :joy::joy: اول نوشتم آشر اون جمز آشر بود ببخشید :grin:

3 پسندیده

پس من vip رو شروع میکنم.
با تشکر از راهنمایی های جامع و خوبتون.

3 پسندیده

خواهش می کنم
اگه سوالی بود من در خدمتم.

3 پسندیده

فقط سوال آخر این که Aj چرا اینو گفته:

2 پسندیده

واسه یادگیری عمیق میگه.
ای جی یه جورایی اینجا استعاره به کار برده.
مثلا بعضیا هستند یه سری لغاتشون غیر فعاله یعنی ممکنه یه جا بخونن و معنیشو بدونن ولی موقع استفاده نمی تونن به خاطر بیارند.
واسه اینکه منظورش رو بهتر برسونه گفته آقا جان شمایی که فکر می کنید بلدی باشه خیلی خب بازم بخون تا عمیق تر بشه ( در نتیجه تبدیل به لغت فعال بشه)

ای جی تو یکی از پادکستاش به سوال یه نفر دیگه هم پاسخ داد در این باره.
پرسیده بودند چرا یه هفته باید خوند؟
گفت 1 هفته معیار خاصی نیست ممکنه یه نفر 5 روزه عمیق بخونه و یه نفر 1 ماهه.
این یه معیاریه که حدودی برای اکثریت کارسازه ولی معیاری دقیق نیست.

حالا سوال اینجاست اگه شما دروس ای جی رو باز می کنید میبینید مثلا conspicuous رو بلدید استفاده کنید تو حرفاتون پس عمیق بلدید.
در کل بازم میگم همه چی بر میگرده به شما. چون هیچ کس جز شما نمیدونه چقدر یه موضوع رو بلده.
باید ببینید در چه حالتی هستید اگه واقعا حس می کنید عمیق بلدید به نظر من نیازی نیست وقتتون رو برای power هدر بدید. چرا که اگه بلد باشید بر میگرده به یکی از نقل قول های استیو کافمن که میگه بعضی از زبان آموزا زیادی تو منابع آسون میموند. وقتی یه منبع زیادی آسون باشه شما رو به چالش نمیکشه و تنبلتون میکنه.

8 پسندیده

سلام،من هم روزهای اول همین مشکل رو داشتم، تا اینکه به یه خاطره از شاگردهای ای جی رسیدم. کسی که توی کشور خودش زبان رو در سطح پیشرفته خونده بود و حتی مدرس زبانش هم این باور رو داشته که اون در سطح عالی هست ولی وقتی به کشور دیگری برای تحصیل میره میبینه هیچی از صحبتها رو متوجع نمیشه، سرعت لهجه و اصطلاحات زیاد ، شرایطی که گاها من هم دچارش میشدم و این مثال و صحبت اینکه حتی اگر متنها آسون باشه برای فعال کردن ذهن مثل زبان مادری باید یک هفته وقت گذاشت و همچنین سبک ای جی در بسته قدرت من رو به این سمت کشاند. البته در کنار منابع قبلی خودم. نمیدونم امیدوارم هر کس هر تصمیم و شروع رو که پیش رو داره با نتیجه خوب به پایان برسونه.

6 پسندیده

بله این مطلب رو خودم تو کتابش ترجمه کرده بودم، آخه وی آی پی و قدرت سیستمشون یکیه. دایره لغات این دوستمون مثله اینکه خیلی بالاست. والا پیش زمینه ایشون رو نمیدونم، نمیدونم چطور به این درصد از دایره لغات رسیدند ولی با وی آی پی هم دقیقا سیستم زبان مادری پیاده شدست. با گوش دادن فراوان و استفاده از دروس بشنو و پاسخ بده و…
همه اینا توش تهویه شده.
البته میشه از هر منبعی برای بهبود در زبان استفاده کرد. نیازی نیست حتما از دروس ای جی استفاده شه. مثلا کافیه از یه پادکست یا یه فیلم یا یه استند آپ با سیستم 7 قانون استفاده شه.
کل انگلیسی یاد گرفتن تمرین و تمرین و تمرین به شکل درسته.
حالا یکی ممکنه با new method بیاد سطوح بالا یکی با قدرت یکی با وی آی پی و فیلم و…
راه های زیادی هستش.
بدترین راه ممکن برای رسیدن به سطوح پیشرفته استفاده از کتاب های درسیه. که اون خاطره ای که بهش اشاره کرده بودید اون دانش آموز با سیستم درسی به اون سطح رسیده بود نه سیستم مهارتی.
خداروشکر این دوستمون تصمیم داره از سیستم مهارتی استفاده کنه.

6 پسندیده

بله من هم همه صحبتهای شما رو قبول دارم. فقط خواستم بگم این مشکل رو داشتم. ولی چون نمیخواستم مثل تجربه قبلم برای رسیدن به هدف پرش در پله ها داشته باشم( بخاطر خصلت عجول بودن خودم) این بار میخوام که آهسته و با تمرکز، بدون هیچ شتابی به هدف نهاییم برسم گفتم با بسته راحت تر شروع کنم. حالا تصمیم نهایی به عهده خودشون هست بسته به هدفشون، و وقتی که برای زبان میذارند.

7 پسندیده

زیاد وسواس به خرج نده ، یکیو که بیشتر باهاش حال میکنی انتخاب کن بعد مثل تراکتور برو جلو :stuck_out_tongue_winking_eye:

8 پسندیده

بفرما :joy: بعد به من میگی چقدر خلاصه نویسی میکنی

4 پسندیده

@Ali0
البته یه نکته ی دیگه رو هم که باید به فرمایشات دوستم کامبیز اضافه کنم و خدمتتون بگم
اینه که فقط دونستن کلمات شرط نیست
هدف یادگیری ناخودآگاه گرامر جواب دادن به سوالات مینی استوری ها بدون مکث و با حداکثر سرعت Respond ه

شما باید این رو هم مد نظر قرار بدید تا متوجه بشید که سطحتون برای جواب دادن به سولات سخت تر از انگلیسی قدرت مناسبه یا نه

4 پسندیده

تازه فهمیدم جوابهای کوتاه تاثیرگذارترن :smiley::stuck_out_tongue_winking_eye:

3 پسندیده

خخخ
بالاخره پی بردی

کم گوی و گزیده گوی چون در ------------------ تا ز اندک تو جهان شود پر

5 پسندیده