درس «چرا در برخی از فرهنگ‌ها کمردرد وجود ندارد»

این تاپیک برای بحث و بررسی درس چرا در برخی از فرهنگ‌ها کمردرد وجود ندارد ساخته شده است. لطفا ابتدا این نوشته را بخوانید و سپس اگر سوالی دارید یا مطلبی را می‌خواهید اضافه کنید، در اینجا بنویسید.
برای مشاهده‌ی این درس در برنامه زبانشناس به دوره «داستان های کوتاه» فصل «کمردرد» مراجعه بفرمایید.
https://zabanshenas.com/back-pain/

3 پسندیده

کیا مثل من زیاد پشت کامپیوتر میشینن؟ :cry: یکی از معضلات کارای اینترنتی همینه دیگه که مدت زیادی پشت میز باید بشینی و این کار بعد از مدتی به کمردرد و انواع مریضی ها ممکنه تبدیل بشه. البته من قبلا کوهنوردی زیاد میرفتم و غمی نبود :grinning: اما اخیرا که دیگه خیلی تنبل شدم چاره ی کار رو در این دیدم که یه تردمیل بگیرم و روزی حداقل سه نوبت ورزش و پیاده روی کنم (رو تردمیل جلو کولر از بس هوا گرمه :joy::muscle:)

در ویدئوی زیر هم این خانومه داره نحوه ی نشستن مناسب رو نشون میده. اگر شما هم زیاد پشت کامپیوتر میشینین حتما این موارد رو رعایت کنین.

https://streamable.com/pui16

راستی از تجربه ی خودتون هم بگین در این رابطه.

6 پسندیده

سلام، من قبلا هم چشمام خیلی درد میگرفت و هم کمرم، بعد از اینکه استفاده از گوشی و کامپیوتر رو کم کردم دیگه درد نمیکنه، البته این نکته رو اضافه کنم اگه کسی تو شب می خواد با کامپیوتر کار کنه برنامه flux و برنامه ی Twilight رو برای اندروید دانلود کنه این دو تا برنامه یه فیلتر قرمز رنگ میندازه رو نمایشگر که جلوی نور مضر برای چشم رو میگیره :eyeglasses: :sunglasses:
برای کمر درد هم تشک طبی خوبه :slight_smile: :bed:

5 پسندیده

سلام جالب بود… همیشه پیشگیری بهتر از درمانه،عضلات بدن رو باید قوی نگه داشت…دو ورزش بدنسازی💪وشنا🏊 درکنار هم خ موثره و میتونه از این قضیه پیشگیری کنه من که خودم با این که ص تا ظهر پشت میز میشینم با انجام مداوم این دو ورزش خ نتیجه گرفتم وهمیشه تو راس برنامه زندگیم هستند و خوشبختانه تاحالا مشکل کمردرد نداشتم…

3 پسندیده

سلام تو متن فارسی که ترجمه کردید نام خانم رو گوخال نوشتید در صورتی که گوینده متن، نام ایشون رو استر گُکُلِی میگه آیا دلیل خاصی داشته؟

1 پسندیده

خیر چون اسم فامیلی هست و تاثیری در فرایند یادگیری نداره، اسمی نوشتیم که خوندنش راحت باشه.

1 پسندیده

همونطور که خودتون اشاره داشتید ورزش یکی از راه هاییه که میتونه از کمر درد جلوگیری کنه. من تا پارسال که بدنسازی کار میکردم از حرکاتی واسه فیله استفاده میکردم که کمری قوی داشته باشم. البته خود بدنسازی اگه ایمن انجام نشه ممکنه آسیب های زیادی به بدن بزنه واسه همین از اجزای ایمن باید استفاده می کردم.
الان یه سالی میشه کلا کم ورزش میکنم و گاهی فقط میرم پارک میدوئم که با توجه به مشغله و استرسی که کارم بهم وارد کرده وقت کافی واسه ورزش ندارم
ولی اون حالت اس رو همیشه سعی میکردم تو زندگیم حفظ کنم که الان این خانوم میگن همونم ضرره :joy:
یه سوال الان این شیوه ای که این خانوم میگنو کسی میتونه انجام بده؟
من خیلی سعی کردم نمیشه چرا :joy: فک کنم تکیه گاه صندلیم خیلی بلنده.

5 پسندیده

اصلا منم میخواستم همینو بپرسم. زیاد متوجه نمیشم این J با S چه حالتیه. این اسی که شما میگی تو حالت نشسته و ایستاده الان چطوری میشه؟ میشه نقاشیشو بکشی؟
بعد من این J رو هم بد فهمیدم فکر کردم نشیمنگاه باید بیاد جلوتر ولی الان دوباره نگاه کردم مثل اینکه باید عقبتر از کمر باشه. آخه چجوری میشه؟ :grinning:

2 پسندیده

من چون بیشتر حالت اس رو انجام میدادم فقط همون اس رو میتونم توضیح بدم
حالت اس تو نشستن راست واستادن سینه بالا، شونه عقب، باسن هم چسبیده به تهه صندلی

پ.ن: من طراحی فیگور هنوز کار نکردم بد شد ببخشید :joy:

3 پسندیده

خوب پس الان این خانومه میگه اون بالای اس رو صاف کنیم بشه شبیه J؟ یه همچین چیزی فکر کنم مد نظرشه.

1 پسندیده

از شیوه نشستنش میشه فهمید که شونه هارو جا زورگی عقب دادن میگه کمرو بدیم بالا شونه رو ولو کنیم رو تکیه گاه صندلی.
بیشتر تاکیدش رو وسط ستون فقراته ولی شیوه نشستنش اصلا به J نمیخوره.
فک کنم کله منظورش کشیدن کمر به سمته بالا و ایجاد یه حالت ریلکسه
چون تو حالت S ما خودمون شونه و میدیم عقب و سعی می کنیم راست واستیم این شیوه نشستن خانومه انگار توش زور زدنی وجود نداره و ریلکسه

3 پسندیده

image
این عکس تفاوت اصلی میاناون دوتارو بیان میکنه بیشتر رو زاویه کمره
جی کشیده میشه به سمته بالا ولی اس به داخل فشار داده میشه

3 پسندیده

سلام و وقت بخیر :tulip::blossom::blossom::sunflower::hibiscus::hibiscus::rose::cherry_blossom::bouquet:چقدر جالب و تامل برانگیز :tulip::blossom::blossom::hibiscus::hibiscus::rose::cherry_blossom::bouquet: