ارزیابی و بیان تجربه کاربران زبانشناس از دوره ی داستانهای بچه گانه

سلام
بنده وقتی پارسال عید زبانشناس رو نصب کردم با همین داستان ها شروع کردم. این پکیج رو حتی به دوستان سطح بالاتر هم توصیه میکنم و نمره ی من به این پکیج نمره ی بیست هستش.
اونموقع که داستان های بچه گانه رو میخوندم خیلی وقتم آزاد بود و هر روز سه تا داستانش رو میخوندم. اون موقع بسته ی پنجم هنوز تو اپلیکیشن نیومده بود و کلا چهار تا بسته بود. چون اوایل راهم بود و راه درست و لذت بخشو پیدا کرده بودم بسیار با شور و اشتیاق میخوندم و به خاطر همین کمی عجله هم میکردم که زودتر تمومشون کنم.
روشم به این شکل بود که داستان رو اولین بار گوش میدادم و به متن هم نگاه میکردم و لغاتی که بلد نبودم رو وارد لاینتر میکردم تا بعدا مرورشون کنم. بعد چندبار دیگه گوش میدادم تا اینکه قانع بشم که دیگه درسو به اندازه ی کافی (نه کامل) بلدم و میرفتم درس بعد. اون موفع دغدغه ام مکالمه و تلفظ و … نبود و زود میخاستم لغاتو جمع کنم و برم دوره های بعدی.
به نظرم استراتژی های پنجگانه ی مکالمه مثل سایه زدن و … نیاز نیست. کسی که این داستان هارو میخونه معمولا در سطح مبتدیه و این ها در اولویت بعدی هستند. با همین بینش زیاد وسواس به خرج نمیدادم. داستانی رو که بیشترین بار گوش دادم داستان بالشت پری بود که 42 بار گوش دادم. برخی از دروس هم زیر ده بار گوش میدادم. ولی میانگینم بیست و خورده ای بار بود.
داستان های بچه گانه خیلی رو پایه ی من قبل از ورود به دوره های دیگه تاثیر گذاشت. دوره ی پنجمش رو (که قبلا دوره ی سوم بود) از همه بیشتر دوست دارم اونی که موسیقی هم داره. داستان عنکبوت در موزه وای که چه قدر دوستش داشتم.

نقاط قوت :
جذابیت منحصر به فرد، کوتاهی داستانها که میشه بیشتر تکرار کرد، راوی و در کل صوت داشتن برای لیسنینگ و تلفظ درست، انیمیشنی بودن و …

نقاط ضعف:
چون اکثر داستان ها لهجشون بریتیشه شاید این یه خورده اوایل کارو سخت کنه.
قبلا صوت خالی (بدون انیمیشن) هم داشت که نمیدونم چرا برش داشتن.
یه خورده سرعت زیاد داشتن راوی تو برخی داستانها مثل داستان کنین و بالشت پری. برخی داستان ها هم سطحشون یه خورده شاید بالا باشه. به دوستانی که خیلی مبتدی هستند توصیه میکنم قبل این دوره یا به صورت همزمان داستان های مصور صوتی یا حتی داستان های واقعی رو بخونن.

تقریبا یک ماه طول کشید چهار بسته تموم شد.

شاید یکی از اشتباهاتم عجله بود ولی پشیمون نیستم.
پیشنهادم به دوستان اینه که زیاد تو یه داستان نمونن که به حد از حفظ خوندن و سایه زدن برسن، گل های این باغ رو بچینن و برن سراغ دوره هایی مثل دوره های ای جی.
این دوره انتظارات من به عنوان یک تازه وارد رو به صورت کامل پاسخ داد و با این دوره آماده ی ورود به دوره های جدی تر بودم.
روشم رو هم در ابتدا توضیح دادم.

امیدوارم این توضیحات مفید بوده باشن.
با تشکر از دوستان مخصوصا خانم نیکنام بابت ایجاد این تاپیک مفید.

16 پسندیده