برای کم شدن وسواس و افزایش روحیه توی یادگیری پیشنهاد بدین

سلام دوستان گل :tulip::tulip:
من چند وقتی هست که یاد گیری رو شروع کردم اوایل واقعا هیچ بودم ولی الان خیلی بهتر شدم
یه مشکل فوق بزرگی که دارم اینه که هر چی رو که میخونم یادم میره و وقتی که میرم تو یه درس دیگه درس قبلی رو کلا فراموش میکنم خیلی هم حالم بده روحیه ام رو از دست دادم پر از استرسم یه فکری که چند وقته مثل خورهدافتده به جونم اینه که هیچ وقت نمیتونم زبان رو کامل یاد بگیرم در صورتی که الان هم تقریبا درسی رو که بلدم مشکلی توش ندارم روزی یک ساعت زبان میخونم و هر پنج استراتژی رو انجام میدم ولی هر بار که صدام رو ضبط میکنم فکر میکنم اصلا خوب نیست و خیلی وسواسی ام در صورتی که درس رو با دقت زیاد مطالعه میکنم .
لطفا
کمککککککککک:frowning::frowning::frowning::frowning::frowning::frowning:


این تاپیک مربوط به داستان« داستان 13- کیمی به یک قرار ملاقات با سائول می رود » در نرم‌افزار «زبانشناس» است. دوره: « نیمچه داستان‌ها »

12 پسندیده

سلام دوست عزیز لطفا این تاپیک رو مطالعه کنین

ماهم از اینطور مشکل ها داشتیم و داریم ولی باید باهاشون کنار بیاییم
موفق باشین

11 پسندیده

راستی این ویدیو حالتونو خیلی عالییی میکنه
خودم هرموقع حالم خرابه این ویدیو رو نگاه میکنم

11 پسندیده

سلام دوست گرامی من بر اساس تجربم برای شما ویس ضبط کردم یکم طولانی شد. اما امیدوارم مفید باشه :tulip:

30 پسندیده

سلام و خسته نباشین امید وارم حال دلتون عالییی باشه.
خیلی خیلی عالییی بود خیلی خوشحالم که تونستم ویس شما رو بشنوم واقعا راه های عالیی بود صدای شما خیلی عالییههه
صداتون و راه هایی که بهمون نشون دادین خیلی بهم انرژی داد
امید‌ وارم همیشه پیروز باشین

11 پسندیده

سلام بر شما خواهش میکنم. خوشحالم که براتون سودمند بوده. موفق باشید :rose::rose:

9 پسندیده

هیچ کس یه روزه نمیتونه زبان یاد بگیره.استرس داره، وسواس باید داشته باشه. ولی بیش از حد آسیب میرسونه.
وقتی یه درس میری جلو درس های قبلی رو رها نکن به عنوان مثال میگم اگر من درس دختر زیرک رو خواندم وتموم کردم و رفتم درس بعد باید قبل از شروع درس جدید هرروز درس دخترزیرک رو بخواندم تا داخل ذهن بمونه لازم نیست نگران باشی این ها طبیعیه.
قرار نیست تو بتونی مثل یه آمریکایی اصیل صحبت کنی چرا.؟ چون اون زبان مادری ولی برای تو یه زبان جدید
فقط فقط به زمان نیاز داری

8 پسندیده

خیلی ممنون خانم بیانی خیلی روحیه دادین خیلی حالم خوبه الان من تا حالا توی تالار ویس نزاشتم ولی الان دلم میخواد بزارم:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

7 پسندیده

به به چه خبر خوش حال کننده ای :heart_eyes:
براوووو. حتما اینکارو بکن. و اینو بدون مهم فقط و فقط پیشرفت خودت و رضایت خودت از خودته نه واکنش دیگران.
حسابی موفق عزیزم :rose::rose:

7 پسندیده

مثل همیشه عالی…انگار حرفِ دل تک تک ما تازه کار هاست…دستتون درد نکنه…

8 پسندیده

ممنون از لطفتون :rose::rose:

5 پسندیده

درود ، بنده هم به تازگی شروع کردم حدود ده روزی میشه . میخواستم بدونم این ریکورد کردن صدامون باید به چه نحوی باشه؟ منظورم اینه که از روی داستان ها بخونیم و یا اینکه نه خلاصه داستان رو از حفظ بیان کنیم و یا حتی نه حملات غی البداهه ای که به ذهنمون خطور میکنه و مرتبط بهم هم نباشن باشه؟ کدوم یکی از اینها که گفتم باید باشه؟ممنون میشم پاسخ بدین🌹

5 پسندیده

به نظرم یک نرم افزار ارتباط و مکالمه مثل waike رو نصب کن و سعی کن وارد مکالمه واقعی بشی

4 پسندیده

منم تقریبا تازه کارم . از زمستون ک زبانشناسو نصب کردم امروز دیگه تصمیم گرفتم از داستانهای کودکانه وارد نیمچه داستانها بشم و تنوع داشته باشم .
خب منم همه کلمات یادم نموندن اما قصد دارم اون درسای قبلی رو یکی یکی برای خودم و بزبان خودم بازنویسی کنم .
یادمه جوجه اردک زشت رو داشتم برای دخترم ک زبانش قویه بازگویی میکردم جونم دراومد تا تموم شد :smile::smile: کلمه ها ازذهنم می رفت . ای بابا فلان چیز چی میشششششششد .
خلاصه با مطالعه تالار هر درس هم سعی میکنم با مشکلات و نظرات دیگرانم اشنا بشم .
راستی وقتی فیلم زبان اصلی تو خونه پخش میشه من با اینکه دوست ندارمشا ولی چند تا از کلماتشو ناگهانی تشخیص میدم و مث کلاس اولیا بلند میگم و ذوق میکنم :grin::grin::grin: اینجوری خودمو تشویق میکنم و ب بقیه خونواده میگم ک ینی آره من چند تارو تشخیص دادم . خیلی باحاله
و از آقای کشاورز بخاطر کلیپی ک برای انگیزه تهیه کردن تشکر میکنم . کلیپاتون بامزس و ی خنده ای هم بر لب میاره و مایه امیده . :rose::rose::rose:

2 پسندیده

سلام. صوت شما خیلی برام آشناست. شما از اعضای تیم همکاران زبانشناس هستید؟

سلام
یک نکته واضح و مشخص که اکثرا بهش توجه نمیکنن اینه که مطلبی که یاد میگیرید فردای آن روز 90 درصدش فراموش میشه. برای بار دوم که مرور میکنین و میزارین کنار، 80 درصدش فراموش میشه. وقتی برای بار سوم تکرار میشه و اگر بزارید کنار 70 درصدش فراموش میشه. بار چهارم که همون مطالب رو تکرار کنید و بزارید کنار 50 درصدش فراموش میشه. و اگه برای بار پنجم مرورش کنید و بزاریدش کنار 40 درصدش فراموش میشه.
برای بار ششم همون مطلب رو تکرار کنید و بزارید کنار 20 درصدش فراموش میشه.
برای بار هفتم بخونین و بزارید کنار 10 درصدش فراموش میشه.
نتیجه این که با توجه به قواعد یادگیری و فراموشی و این اعداد و ارقام دست کم هر مطلب باید 7 بار در طول هفته خوانده و تمرین شود.
با این وجود دیدید که هنوز 10 درصد فراموشی باقیمونده و فقط با تکرار در فواصل زمانی مختلف و بطور دائم میشه به 1 درصد رسوندش.
با انرژی و نگاهی مثبت همراه با صبر خیلی زیاد در حد صبر ایوب گام های کوچولو بردارید. هرچه نگاهتون خوشبینانه تر و با اراده و پشتکار درونی خودتون باشه، سرعت و لذت یادگیری تون بالاتر میره.
راستی یه چیزی. شنیدین به کسی که میخواد لاغر بشه میگن یه عکس قبل از لاغری از خودت جلو آیینه بگیر و هر از چند گاهی در طول برنامه لاغری دوباره از خودتون عکس بگیرین و با قبلی مقایسه کنید تا بهتر متوجه تغییراتتون بشین.
شما همین کار رو با صوتتون انجام بدین.
یعنی همین الان یه مطلب انتخاب کنید و بخونین و اینجا در تالار بزارین. اصلا هم نترسین ما که نمیخواییم اینجا تو مسابقه خوانندگی شرکت کنیم پس چرا باید نگران صوتمون باشیم. بعد هر از چند گاهی مثلا هفته ای یکبار همون مطلب رو دوباره بخونین و صوتش رو اینجا بزارین. بعد از یه مدت خودتون متوجه میشین چقدر تلفظ ها و درستی کلمات و غیره بهتر شده.
موفق باشید

3 پسندیده

عالی عالی . واقعا اگر نیاز ب انگیزه و یا حتی تجدید روحیه دارید بسم ا… :100::boom::100:

3 پسندیده