این گرامر حال استمراری دقیقا چه جوریه ؟

Has been cooking a big dinner

تو جاهای دیگه فعل چه تغییر هایی میکنه؟


این تاپیک مربوط به داستان« داستان 31- رزی برای شام به نزد دوستش می رود. » در نرم‌افزار «زبانشناس» است. دوره: « نیمچه داستان‌ها »

12 پسندیده

این مثالی که زدین البته حال استمراری نیست. سوالتون این مثاله یا کلامیخواین بدونین این زمان با حال استمراری چه تفاوتی داره؟ یا کلا در مورد زمان ها سوال دارین؟

8 پسندیده

پس اینجا has been talking چی میشه از نظر گرامری ؟ در کل گرامر حال استمراری چیه ؟

7 پسندیده

حدسی که شما زدین نزدیک بوده، اما به این جمله میگیم حال کامل استمراری یا present perfect continuous
برای اینکه با هم اشتباه نشه سعی میکنم جدا جدا بگم( البته توی تالار هم سرچ کنین راجع بهشون خیلی مطلب مفید هست):

۱- یک حال استمراری داریم، یا present continuous
فرمولش هست فعل to be یا am/is/are به علاوه ی فعل ing ، که برای عملی که در حال حاضر در حال انجامه استفاده میکنیم یا برای عمل برنامه ریزی شده ای در آینده. اینم مثالش:

Jack is talking to his friend on the phone.
یعنی همین الان داره با تلفن حرف میزنه

۲- یک حال کامل داریم، یا present perfect که همون کاریه که در گذشته انجام شده و تا حال هم اثری داره یا ادامه داره (البته شرایط استفاده ش از این مفصل تره ولی این خلاصشه)
فرمولشم have یا has به علاوه ی شکل سوم فعل یا past participle هست. اینم مثالش:
They have talked to their boss
آنها با رئیسشان صحبت کرده اند. ( میخوایم در مورد نتیجه این صحبت در زمان حال یا ربطی که به زمان حال داره حرف بزنیم، یا اینکه نشون بدیم این عمل در گذشته تموم نشده، یا اینکه چند بار در گذشته تکرار شده)

۳- یه حال کامل استمراری داریم، که میشه present perfect continuous، که اون جمله ای بود که سوال اول شما بود. فرمولش یه فرق کوچولو با حال کامل داره، اونم اینکه been بهش اضافه میشه، و فعلش هم ing میگیره، مثل حال استمراری. برا همین ممکنه با اون دوتا اشتباه بشه.
فرمولش میشه have یا has، به علاوه ی been، به علاوه ی فعل به صورت ing:
She has been talking
She has been cooking

معنای این آخری خیلی شبیه شماره ۲ هست، بعضی وقتا به جای همدیگه هم استفاده میشن.در مورد تفاوت معناشون هم خیلی توضیحات میدن، اما تفاوت ریزشون اینه که وقتی میگی
She has talked
بیشتر روی نتیجه ی عملش تمرکز میکنی، حرف زده شده و حالا در نتیجه ای اون حرف زدن یه اتفاقی افتاده اما
She has been talking
بیشتر روی خود عمل و اینکه چقدر طول کشیده تمرکز داریم. میخوایم بگیم حرف زده و این حرف زدن برای مدتی ادامه داشته، حالا بعدش خیلی منتظر نیستیم گوینده بگه نتیجه ی حرف زدن چی شد

همونطور که میبینین شماره ۲ و ۳ از نظر استفاده و معنایی خیلی ربطی به شماره ۱ که همون حال استمراری هست ندارن. اگه اسمای انگلیسیشون رو هم حفظ کنین شاید کمتر با هم اشتباه بشن :rose:

41 پسندیده

وای مرسی مربی
من چندین وقت سر گرامر ۲ و۳ گیر داشتم
الان کامل فهمیدم
دستتون درد نکنه
:green_heart::purple_heart::purple_heart::hibiscus::heart::blue_heart::sparkling_heart::orange_heart:

8 پسندیده

چقدر خوشحالم که اینجوری بوده زینب جان :heart_eyes: :ok_hand: :rose: مرسی ازت

8 پسندیده

ممنون استاد عزیز واقعا توضیحاتتون کامل بود و برام مرور شد و تونستم ایراد گرامرم رو پیدا کنم:innocent::blue_heart::innocent:

7 پسندیده

ممنونم از محبتت عزیزم خیلی خوشحالم که می‌شنوم اینجوری بوده و کمکی کرده :heart_eyes::heart_eyes::pray:t2::heart::tulip::rose:

7 پسندیده

سلام سرکار خانم علوی عزیز و گرامی
خیلی از اینکه میتونم توی این تالار از راهنمایی های دلسوزانه و توضیحات کامل و جامع شما در پاسخ به سوالات دوستان دیگر بهره ببرم، خوشحالم و از شما سپاسگزارم.
همواره بهروز و سلامت و شاد و برفراز قله موفقیت باشید.
:pray::pray::pray::pray::pray::pray::pray::pray::pray::pray::pray::pray::pray::pray::pray::pray::pray::pray::pray::pray::pray:
:hibiscus::hibiscus::hibiscus::hibiscus::hibiscus::hibiscus::hibiscus::hibiscus::hibiscus::hibiscus::hibiscus::hibiscus::hibiscus::hibiscus::hibiscus::hibiscus::hibiscus::hibiscus::hibiscus::hibiscus::hibiscus:
:four_leaf_clover::four_leaf_clover::four_leaf_clover::four_leaf_clover::four_leaf_clover::four_leaf_clover::four_leaf_clover::four_leaf_clover::four_leaf_clover::four_leaf_clover::four_leaf_clover::four_leaf_clover::four_leaf_clover::four_leaf_clover::four_leaf_clover::four_leaf_clover::four_leaf_clover::four_leaf_clover::four_leaf_clover::four_leaf_clover::four_leaf_clover:

5 پسندیده

@H_rad
مهدیه جان این تاپیک رو بخون
:rose:

3 پسندیده

سلام به شما دوست خوب و عزیزم.
منم که خوشحالم که دوست عزیزی مثل شما مطالب رو میخونن و بعدش اینجوری اظهار لطف میکنن و انرژی مثبت فوق العاده ای بهم میدن. :rose::rose::rose::heart::heart::heart::blossom::blossom: لذت‌بخش ترین حسه واقعا.
و بازم خوشحالم که اگر کمک کوچیکی از دستم برمیومده درست انجامش دادم و مفید بوده باشه.
خیلی با ارزشه برام که این لطف رو بهم دارین و این وقت رو میذارین که این حس خوب رو منتقل کنین :heart_eyes::heart_eyes::heart::heart::pray:t2::pray:t2:
امیدوارم شما هم همیشه موفق و موفق تر باشین :four_leaf_clover::rose::four_leaf_clover:

6 پسندیده

سلام به روی ماهتون استاد مهربان و دلسوز🥰

الهی شکر :pray::hibiscus::four_leaf_clover::heart::rose::smiling_face_with_three_hearts:

شما وقت می گذارید و دانش تون رو که مشخصه براش سالها زحمت کشیدید بی هیچ منت و چشمداشتی ، با این همه شفافیت و مهربانی و کامل در اختیار همه ما می گذارید، این کار بسیار بزرگ و سخاوتمندانه ایه و حقیقتا ستودنی :four_leaf_clover:

محبت دارید:pray::smiling_face_with_three_hearts: به بزرگواری خودتون ببخشید که راه بهتری برای بیان سپاسگزاری از شما در حال حاضر ندارم. :four_leaf_clover::rose::hibiscus::pray:
تنها میتونم از خداوند براتون زندگی شادمانه و سعادتمندانه و سرشار از عشق و سلامتی آرزو کنم.:pray:

یک دنیا ممنون و سپاسگزارم😍

3 پسندیده

چقدر توضیحاتتون کامله ممنون واقعا:tulip::tulip::tulip:

3 پسندیده

ممنونم از لطف و توجهتون و خیلی خوشحالم که میبینم براتون مفیده :heart_eyes: :rose: :cherry_blossom:

4 پسندیده

ی توضیح کوتاه مختصر مفید :heart_eyes::heart_eyes:

1 پسندیده