نحوه یاد گرفتن کلمات

سلاام وقت همه دوستان بخیر بنده سوالی از دوستان با تجربه دارم اینکه بهترین راه. یادگیری کلمات چیه من خودم کلمات رو در قالب داستان ها دارم یاد میگیرم و از لیست کلمات دوری میکنم و همینطور که میدونید وقتی متنی می‌خونیم ممکنه بعضی از کلمات رو ندونیم سوالی که دارم کدوم روش بهتر عه اینکه همون موقع به دنبال معنی کلمات برم یا بعد اینکه متن رو تموم کردم کلمات برم یاد بگیرم؟

6 پسندیده

سلام به شما. یادگرفتن کلمات در قالب جمله ها تأثیر بیشتری داره. هم لغت مدت زمان طولانی در حافظه شما موندگار میشه هم سرعت یادگیریتون بالاتر میره.
اگر در متن یا داستانی که مطالعه میکنین معنی لغتی رو نمیدونین سعی کنین معنی لغت رو حدس بزنین بعد به دیکشنری مراجعه کنین ببینین درست حدس زدین یا نه. با این روش سریعتر یاد میگیرین و با تکرار دیگه فراموش نمیکنین.

6 پسندیده

جواب رو به صورت وویس گذاشتم و یکم پر حرفی کردم

9 پسندیده

بسیار متشکرم دوست عزیزم بابت راهنمایی شما :pray:

2 پسندیده

بسیار متشکرم دوست عزیز حتما از روشی که گفتید استفاده میکنیم بله متاسفانه گاهی اوقات به دلیل استرس و اینکه نکنه زمان کمی داشته باشم ممکنه در ذهنم این باشد که سریع یک متنی رو بخونم و عبور کنم و ولی به نظرم عمیق یه متنی رو بخونم خیلی بهتر از اینکه ده تا متن بخونم اما عمیق نخونم هست

2 پسندیده

ممنون
از کجا معنی کلمات رو انگلیسی به انگلیسی پیدا کنیم

ببخشید خیلی دیر جواب میدم
انواع دیکشنری‌های سطح بندی شده وجود دارن که همین اپ زبانشاس هم به تعدادیشون رو داخل خود برنامه ساپورت می‌کنه و نشون میده

1 پسندیده