تفاوت think of و think about چیست؟

سلام وقت بخیر. ممکنه در مورد تفاوت و فرق think of و think about توضیح بدین؟ تفاوت این دو و کاربردشون چیه؟

1 پسندیده

سلام

1 پسندیده

دو عبارت think of و think about هر دو معنای تقریبا مشابهی دارند و به معنای «فکر کردن به چیزی» استفاده می‌شوند. ولی همان طور که می‌بینید، با دو حرف اضافه‌ی مختلف استفاده می‌شوند. برای اینکه تفاوت بسیار اندک این دو عبارت را بهتر تشخیص دهید لازم است که معنی هر عبارت را جدا بررسی کنیم و چند مثال از هر کدام ببینیم با بهتر بتوانیم متوجه تفاوت آن‌ها شویم.

عبارت Think Of به چه معناست؟

از این عبارت معمولا برای یادآوری چیزی استفاده می‌کنند. در واقع از آن زمانی استفاده می‌شود که شما بخواهید از چیزی که به خاطرتان آمده صحبت کنید. برای درک بهتر به مثال‌های زیر توجه کنید:

I think of my car when I watch the races.

وقتی مسابقات را تماشا می‌کنم به ماشینم فکر می‌کنم. (ماشینم را به خاطر می‌آورم)

He thinks of his award whenever he sees another getting one.

او هر وقت می‌بیند که فرد دیگری جایزه می‌گیرد، به جایزه‌ی خودش فکر می‌کند. (به یاد جایزه‌ی خودش می‌افتد.)

در هر دو مثال بالا، از عبارت think of برای بیان یک یادآوری استفاده شده است. در مورد اول، فردی وقتی مسابقه‌ای می‌بیند، به یاد ماشینش می‌افتد و در مورد دوم فرد وقتی جایزه گرفتن کسی را می‌بیند، به یاد جایزه‌ی خودش می‌افتد.

یک نکته‌ی دیگر در مورد این عبارت این است که در این مورد، فکر کردن به چیزی که از آن نام برده شده، بسیار موقت و کوتاه‌مدت است. دیدن یک مسابقه و به یاد ماشین افتادن معمولا برای چند لحظه است و مدت زیادی طول نمی‌کشد.

عبارت Think About به چه معناست؟

این عبارت می‌تواند دو معنای مختلف داشته باشد. یکی به فکر عمیق فرو رفتن در مورد چیزی و اینکه فکر کردن از سر علاقه و توجه. به این دو مثال توجه کنید:

I think about my sister whenever I see her.

هر وقت خواهرم را می‌بینم به او فکر می‌کنم. (در مورد او به فکر فرو می‌روم.)

He thinks about his home when he is away from it.

وقتی از خانه‌اش دور است به آن فکر می‌کند. (از روی علاقه و دلتنگی به خانه فکر می‌کند.)

در هر دو عبارت نوعی توجه و علاقه وجود دارد. یکی باعث به فکر فرو رفتن در مورد فرد می‌شود و دیگری فکر کردن به خانه‌ای است که به آن علاقه دارد و نوعی دلتنگی در آن نهفته است.

در این عبارت معمولا مدت زمان این فکر کردن، بلندتر از به یاد آوردن لحظه‌ای است. فردی ممکن است ساعت‌ها به کسی که برایش مهم است فکر کند. این فکر به ذهن می‌رسد و برای مدتی طولانی ادامه پیدا می‌کند.

عبارت think on هم معنای مشابه think about دارد و می‌توانید این دو را به‌جای هم استفاده کنید.

جمع‌بندی

به طور خلاصه اگر بخواهیم برای فکر کردن به چیزی وقت بگذاریم و در مورد جنبه‌های مختلف آن تفکر کنیم و این فکر کردن برای مدتی طول بکشد از دو عبارت think on و think about استفاده می‌کنیم. اما اگر صحبت از «به خاطر آوردن» و یادآوری کردن کسی برای مدت کوتاهی باشد از عبارت Think of استفاده می‌کنیم.

3 پسندیده