چرا در جمله‌ی Would the girl talk to him از would استفاده کرده و معنی would و زمان جمله در این درس چیه ؟

Would the girl talk to him?معنی و زمان این جمله چیه چرا از would استفاده شده ؟

چرا به این صورت سوال نشده :arrow_right:Did the girl talk to him ? ایا دختر با او صحبت کرد


این تاپیک مربوط به درس «داستان کوتاه قسمت ب» در اپلیکیشن «زبانشناس» است. دوره «دروس پایه‌ی انگلیسی بدون تلاش»، فصل «دخترک زیرک»

1 پسندیده

سلام دوست عزیز
یکی از کاربردهای would برای بیان میل یا توانایی انجام کاری تو گذشته هستش.
اینجا هم به همین ترتیبه،
و معنیش می‌شه: آیا اون دختر باهاش صحبت کرد؟
برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی کاربردهای کلمه‌ی would میتونید لینک زیر رو ببینید.

1 پسندیده

ایا اگر به صورت did the girl talk to him بیان شده بود همین معنی ایا دختر با او صحبت کرد رو نمیداد ؟

چرا ولی همون طور که گفتم اینجا از would برای بیان میل به انجام کاری استفاده شده، ولی اگه از did استفاده میکرد احتمال انجام کار بیشتر بوده.
پیشنهاد میکنم گرامر would رو حتما بخونید.

1 پسندیده

دوست عزیز زمان این جمله چی میشه ؟
Would the girl talk to him?

زمانش گذشته هستش

منظورتون اینده در گذشته هست ؟

با درود
برای توضيح بيشتر:
در کل، استفاده از ساختار شرطی با فعل کمکی would، این امکان را فراهم می‌کند که در مورد یک شرط فرضی در آینده صحبت کنیم و نتایجی که ممکن است در صورت برقراری آن شرط به وجود بیاید را بیان کنیم.
در جمله “Would the girl talk to him?”، شرط فرضی این است که دختر با او صحبت کند. در صورتی که این شرط برقرار شود، مثلا: نتیجه آن خوشحالی فرد دیگر است. بنابراین، این جمله به صورت سوالی برای پرسیدن در مورد احتمال برقراری این شرط فرضی استفاده شده است.

استفاده از ساختار شرطی (conditional) در این جمله بیانگر این است که شرطی وجود دارد که در صورت برقراری آن، نتیجه‌ای بوجود می‌آید. بنابراین، استفاده از ساختار شرطی (conditional) در این جمله بیانگر این است که احتمال برقراری شرط وجود دارد و نتیجه‌ای نیز وجود خواهد داشت.
اگر از ساختار سوالی “Did the girl talk to him?” استفاده کنیم، سوال فقط در مورد وقوع یا عدم وقوع اتفاقی در گذشته است و بیانگر هیچ گونه احتمالی در آینده نیست. به عبارت دیگر، این سوال احتمال برقراری شرطی در آینده را نمی‌رساند و فقط در مورد وقوع یا عدم وقوع اتفاقی در گذشته است.
بنابراین، اگر بخواهیم بیان کنیم که آیا دختر با فرد دیگری صحبت کرده است یا نه و در عین حال بیانگر احتمال وقوع یک شرط در آینده باشیم، بهتر است از ساختار شرطی (conditional) استفاده کنیم و به صورت زیر بپرسیم:
“Would the girl talk to him? (ایا دختر با او صحبت خواهد کرد؟)”

3 پسندیده