روز دوازدهم امروز 3ساعت مطالعه زبان

سه ساعت زبان خوندم و ۱ ونیم درس دیگه ام همین:sweat_smile::sweat_smile:

ای کاش می دونستم چطوری زیاد زیاد مطالعه می کننن اگه میدونید بگید ممنون؟:melting_face::melting_face::melting_face::melting_face::melting_face:

2 پسندیده

تو حالت عادی، پلن مطالعه روزانه من به این صورته:

  • ۲ ساعت تو زبانشناس

  • ۱ ساعت دیدن سریال تو یه اپلیکیشن ارائه دهنده فیلم و سریال همراه با آزمون

  • ۹۰ دقیقه یا بیشتر تو هلوتاک و صبحت کردن با نیتیوها

  • ۳ ساعت استفاده از سایر اپلیکیشن های مطرح آموزش زبان + هوش مصنوعی

  • ۳ ساعت مطالعه منابع کنکور ارشد مترجمی

5 پسندیده

وااای عالیه :clap::clap::clap::clap::clap:

ببخشید یه سوال خیلی خیلی ممنون میشم راهنمایی کنید بنظرتون برنامه های هوگ بهتره یا انگلیسی کامل ؟نظر شما چیه بنظرتون روش هوگ مناسبه؟بین این دو کدوم رو پیشنهاد میدید؟

2 پسندیده

من خودم رو وابسته به یکی دوتا منبع نمیکنم. روش intensive با توجه به هدف من که مترجمی همزمان هستش، خیلی بازدهی نداره. تو حوزه کاری مترجمی، ما مجبوریم دایره لغات به شدت بالایی داشته باشیم و همزمان هم یک حوزه ی تخصصی رو انتخاب کنیم و به لغات تخصصی اون حوزه هم مسلط بشیم. مثلاً پزشکی.

روش دکتر هوگ و متدهایی مثل اون که مبتنی بر تکرار زیاد یک درس هستش باعث میشه دایره لغات و اصطلاحات چندان افزایش پیدا نکنه. با چنین روش هایی ما تا ۱۰ سال دیگه هم نمیتونیم به مترجمی همزمان برسیم! فقط یکی از منابعی که تکرار رو به صورت بهینه شده در کنار محتوای جدید وارد مغز میکنه، دوره «دولینگوی فارسی» هستش.

منم نمیدونم شما سطحت چیه ولی بعد از یادگیری یک سری اصول و قواعد پایه، خیلی نباید درگیر انتخاب منبع شد. فقط باید شروع کرد. با روش immersion یادگیری خود به خود اتفاق میفته.

4 پسندیده

خیلی مممنون :melting_face::melting_face::melting_face::melting_face::melting_face::melting_face::melting_face:

2 پسندیده

بستگی به هدف و سطحتون داره اگ هدفتون مکالمس مثل من دوره های ای جی هوگ عالیه ولی اگ مثل علی آقا سطحتون بالاس که خوشبحالش :grin:و بقولی مثل ایشون زبونتون باز شده گسترده خوانی عالیه.
ولی شما اگ میخواین هردورو کنار هم تقویت کنین یعنی هنوز به مکالمه نرسیدین و لغاتتم میخوای بره بالا کنار فشرده خوانی ک میشه دوره های ای جی گسترده خوانی هم داشته باشین ک اینم باید منبع درست انتخاب کنین یک موضوع براتون جذاب باشه دو هشتاد الی نود درصدشو متوجه بشین و بخونین بره اگ سطحتون پایینه انیمیش مخصوصا پپا اگ بالاس فیلم

3 پسندیده

چقدر هدفمند و عالی موفق باشید:clap::clap::clap:

1 پسندیده

سلامت باشید.

2 پسندیده

امکان نداره

1 پسندیده

چی امکان نداره؟:thinking::thinking::thinking:روش بهتری بلدین؟

1 پسندیده

سلام دوست عزیز وقتتون بخیر

به به این پلن مطالعاتی بی عیب و نقص عه عالیههه

Unbeatable هستش

واقعا دمتون گرم من که خیلی لذت بردم از این پلن مطالعاتی فقط حس میکنم خیلی فشرده و سنگینه نه ؟

فقط خواستم بگم خسته نباشی پسر :slight_smile:

3 پسندیده

سلامت باشی.

بله خیلی سنگینه، ولی هیچ چیز به اندازه یه هدف روشن به آدم انگیزه نمیده. هدف که باشه همه چی پیش میره.

2 پسندیده

:face_holding_back_tears::face_holding_back_tears::face_holding_back_tears::face_holding_back_tears:عالیه

2 پسندیده

هدفتون چیه اگ دوسداشتی بگو

1 پسندیده

Simultaneous Interpreting

2 پسندیده

مرسییی علی آقای گُل اگرچه همو خیلی نمیشناسیم ولی خب اینو میدونم ک توی گیم و زبان مثل همیم، البته شما حرفه ایی تر و با تجربه تر از بنده :blush::slightly_smiling_face:

آرزوی موفقیت روز افزون برای شما دوست خوبم

2 پسندیده

قربانت:grin: من اینجا پیش شما و خیلی دیگه از دوستان دارم درس پس میدم.

موفق باشی.

1 پسندیده