سلام وقت بخیر
سطح زبانی من حدودا B1-B2هست. قبلا انگلیسی قدرت رو تموم کردم و دوره هایی مثل مگاداستانها و زیبوک رو مطالعه کردم.
بعد از چند سال دوباره میخام خوندن کتاب رو شروع کنم
چند تا کتاب انتخاب کردم ولی مشکلم باهاشون اینه که تعداد کلماتی که توشون نمیدونم خیلی زیاده
داخل هر جمله چندین کلمه جدید داره
مثلا کتابهای:
ببینید در کل دوست گرامی برای انتخاب هر منبعی ( کتاب، پادکست، دوره، فیلم و…) همیشه باید در نظر داشته باشید که منبعی انتخاب بشه که شما بتونید تا حدود زیادی متوجهش بشید.
منبع انتخابی شما باید نه خیلی سخت باشه و نه خیلی آسون، در عوض یه منبع قابل فهم باشه ولی یه کوچولو شما رو به تلاش بندازه.
به طور کلی بهتره که ۸۵ الی ۹۰ درصد منبع انتخابی رو متوجه بشین.
اینجوری ذهن شما به بهترین شیوه ممکن میتونه با مطلب ارتباط بگیره و پیشرفتتون سریعتر اتفاق میوفته.
اگر شما مدت زیادی هست از یادگیری زبان فاصله گرفتین نباید ملاک رو بزارین روی همون سطح قبلی، باید اول یک تعیین سطح بشین طبق سطح فعلی شاید لازم باشه یکسری منابع مجدد مرور کنید