سلام من میخواستم بپرسم که چطوری میتونیم متوجه بشیم چه زمانی سطحمون به معلم شدن رسیده؟
و فکر میکنین کسی که سلف استادی میخونه میتونه بعدا با اعتماد به نفس زبان رو تدریس کنه؟
خوشحال میشم تجربه هاتونو بشنوم.
سلام من میخواستم بپرسم که چطوری میتونیم متوجه بشیم چه زمانی سطحمون به معلم شدن رسیده؟
و فکر میکنین کسی که سلف استادی میخونه میتونه بعدا با اعتماد به نفس زبان رو تدریس کنه؟
خوشحال میشم تجربه هاتونو بشنوم.
سلام دوباره.
چه جالب،خب من میخواستم تاپیک دیگه ای تجربه خودمو تو این مورد باشتراک بذارم،حالا که سوال شما رو دیدم فعلا همینجا توضیح میدم.
من از اون دسته زبان آموزانیم که موقع شروع یادگیری زبان به یکی از سلولهای مغزم خطور نمیکرد یروزی بتونم اینقدر پیشرفت کنم که حتی اجازه ی فکر تدریس زبانو داشته باشم،اما دنیا گاهی اوقات بیش از اونی که انتظار داریم شگفتانگیز میشه![]()
اوایل میخواستم زبان یاد بگیرم کتابهای بدون سانسور بخونم.چندماهیم کلاس زبان رفتم که شاید برای شروع بدنبودن،اما بیشترش تلف کردن وقت ،انرژی وپول بود،۹۵ درصد زبانو سلف استادی خواندم وبعدازچندسال،چند ماه پیش رفتم یه آموزشگاه معتبر توشهرخودم از رییس اموزشگاه مشورت بگیرم چطور میتونم از زبان برای درآمدزایی استفاده کنم،ایشون تواون تایم مدرس TTC بودن وبمنم پیشنهاد دادن شرکت کنم،بله خلاف انتظارم اون کلاسوباموفقیت گذروندم وایشون خواستن تابستون مدرس آموزشگاهشون باشم،گفتن مدرکش بینالمللی هست وتدریسشون بسیار ماهرانه و خلاقانه با استفاده از بروزترین متدهای روز دنیابود،وجزو هیات علمی دانشگاه هم هستن.
عذر میخواهم طولانی شد،هرگز به خودتون،توانایی هاتون و سلف استادی خوندنتون شک نکنید.
بلافاصله بعد از دوره ی TTC تو همون آموزشگاه دوره ی Free discussion شرکت کردم،تمام همکلاسی هام حداقل ۴/۵ سال کلاس زبان رفته بودن تو همون آموزشگاه ،فقط من زبان آموز سلف استادی بودم،همشونم ازم سالها کوچکتر بودن ،اما خوشبختانه میتونستم گلیم خودمو از آب بکشم بدون نیاز به هیچ کسی،البته که طبیعتاً گاهی اشکالات تلفظی داشتم که اونم بمرور باید برطرفش کنم.
اینکه کی متوجه بشیم سطحمون به معلم شدن رسیده،رو میشه تو آموزشگاهها تعیین کنند،شاید آنلاین بشه فهمید،ولی فکر کنم نزدیک سطح C۱ اوکیه و البته بستگی به نیاز آموزشگاهها یا کلاسهای آنلاین هم داره.ولی هیچ چیزی بهتر از شرکت کردن تو دورههای free discussion نیست،خصوصا جاهایی که زبان آموزان Advanced شرکت میکنند
حالا دوستان باتجربهتر حتما راهنمایی میکنند
عااا چه جالب! میشه بهم بگین توی مسیر زبان آموزیتون چه کارهایی انجام دادین، چقدر زمان گذاشتین و چقدر طول کشید که بتونین به این سطح برسین؟
من اخرین باری که تعیین سطح دادم بهم گفتن میتونم برم امریکن انگلیش فایل ۳ رو بخونم و نمیدونم سطحم تا مرحله تدریس چقدر فاصله داره.
تو پلاتو گیر کردم و احساس پیشرفت نمیکنم.
بطورکلی،بیش از ۵ ساله که مرتب و مستمر دارم کتاب میخونم متناسب سطح و علاقه ام
یوتیوب جزو منابع اصلیم واسه ویدیو و فیلم و هرچیزی که دوست داشته باشم وبفهمم گاهی با زیرنویس ،گاهیم بدون زیرنویس.
با دوستان بین المللی ام تو اپهای مختلف مکالمه دارم،هم صوتی هم چت.هرموقع اونا دردسترس نباشن،کتاب میخونم و واسه خودم مینویسم
و چندماه قبلم تقریباً برای اولین بار توکلاسهای حضوری زبان بطور جدی مکالمه فیس تو فیس داشتم.درواقع روشم ترکیبی از روشهای مختلف سایه زدن،گوش دادن فعالانه و…..بوده.نمیتونم بگم روش خاصی بیشتر از صحبت کردن با سایر زبان آموزان ونیتیوها میتونه بهترباشه،همبن الانم که دارم به شما جواب میدم درحال گوش کردن به یه کتابم.
احساس پیشرفت نداشتن تو این مرحله فکر کنم طبیعی باشه،من خودمو در این حد نمیبینم تخصصی راهنمایی کنم،مطمینا دوستان باتجربهتر بهتون جواب میدن.
شاید من خیلی عجولم چون مستمر ۲ ساله دارم میخونم و رسیدن به سطح پیشرفته زمان بره و ۲ سال شاید براش کافی نیست، با میزان مطالعه ی من البته.
ممنون که همیشه زمان میذارین و برام توضیح میدین.
خواهش میکنم.
همینطور که میدونین و استادان زبانم گفتن نمیشه تایم یا متدخاصی را بعنوان یه روش مفید واسه همه پیشنهاد داد و کاملا واضحه که فاکتورهای مختلف زیادی میتونند موثر باشند،چند سال روزی، چند ساعت و با چه روشی؟
فعالانه یا غیر فعالانه.چیزیکه من با قطع و یقین میتونم بگم اینه که هرکسی اگه بتونه روش خاص و منحصر بفردخودشو پیداکنه،حتما موفق میشه.
روشهای یادگیریم معمولا ترکیبی ان،دوسه تا روش درست و حسابی اگه بطور مستمر پیگیری بشن،بعد از مدتی نتیجه بخشن،مثلا من نمیتونم حتی بهترین مطالب مورد علاقه امو تکراری بخونم،ترجیحم مطالب جدیدی هستند که متنوع وغیر تکراری باشند.
خب عجول بودن که نمیتونه جواب بده طبعا![]()
اما یادمه سه سال پیش با یه هموطنامون تو Lingbe اشنا شدم که سطحشون پیشرفته بود و گفتن که دوسال بطور جدی و مستمر زبان خوندن،اونموقع چهل سال شونم بود،یعنی نوجوونم نبودن.
سلام دوستان
مکالمتونو ب طور اتفاقی پیدا کردم و خوندم
حقیقتش خودمم چندین ساله زبان میخونم و الان تو برنامه سطح c1 هستم ولی میدونم که اطلاعات زیادی میدونم ولی مکالمم روان نیس در واقع با گرامر و تست سروکار داشتم بیشتر
الان دنبال شخصی هستم که قصد جدی برای پیشرفت داشته باشه از نظر سطح متوسط یا پیشرفته تر از من باشه مشکلی نیس و اینکه منظم و استمرار داشته باشه
دوستانی که تمایل دارند خوشحال میشم خبرم کنن
حالا با هم نظری هم برنامه ای میچینیم..