سلام دوستان یه سوالی برام پیش اومد بعضیا میبینم روزی چند ساعت زبان میخونن چطوری میتونید بخونید؟ براتون خسته کننده نیست؟
سلام. هدف داشته باشی نه اصلا نیس.
هرچقدم علاقه داشته باشی هدف داشته باشی بازم خسته میشی
هدفت روشن باشه خسته نمیشی.
من قبل این قطعیا روزی ۱۰ ساعت زبان میخوندم.
من خودم وقتی به محتوا بیشتر از یادگیری زبان اهمیت دادم این خستگیه دیگه نیومد سراغم یعنی اگه به عنوان رفع تکلیف بهش نگاه بکنی دائم میخوای فرار بکنی ازش ولی وقتی بیشتر دنبال اون محتواعه یا درگیری شخصیت باشی و در قالب زبان انگلیسی دنبالش بکنی برعکس برات شیرین میشه مثلاً توی یوتیوب من همیشه ویدیو های دو سه تا بلاگر رو به انگلیسی میدیم و کیف میکردم همون دریچه من شد برای فهم زبان کم کم فهمم رفت بالا نسبت به زبان
من عاشق گوش دادن به محتوای انگلیسی ام ، روزانه ۴ ساعت از زبانشناس گوش میدم ولی قبل از قطعی اینترنت علاوه بر زبانشناس ، از یوتیوب هم ویدیوهای مورد علاقم در مورد موضوعات انگیزشی و روانشناسی میدیدم
اگر بخوام با کتاب و دفتر بخونم چرا خسته کنندس ولی وقتایی که سریال میدیدم یا یوتیوب گردی میکردم برام اسون تر بود.
البته من نهایتا تا ۴ ساعتو تونستم بخونم نه بیشتر.
![]()
میتونید بگید هدف شما چیه
خب دانستن این ساعت مطالعه برای من شخصا به خاطر اینکه جدای از حرفه شغلی پیگیریش میکنم و طبیعتاً نمیتونم وقت زیادی برای زبان بگذارم طوری نشه که نتونم پیشرفت قابل ملاحظه ای بدست بیارم
کنکور ارشد پیش رو و در نهایت ترجمه شفاهی همزمان
برای هر درس، فصل، برنامه یا هر منبعی که هست زمان مشخص تعیین کنید. پچیده نیس به نظرم.
با روزی ۴۵ دقیقه هم میشه زبان یاد گرفت فقط چون تایم محدودتری میذاری باید تمرکز و منبع و هدفت دقیق مشخص باشه
درس اصلیم ک باهاش یادمیگیرم ۱ ساعته . ما بقی ساعاتی ک زبان گوش میدم همش منابعیه که بهش علاقه زیاد دارم ( پس خیلی راحت میشه ساعت ها گوش کرد ) . البته خیلی موقع ها هم تایم زبان خوندن رو توی روز تقسیم میکنم ( صبح ی ساعت ظهر یه ساعت ، عصر ، اخر شبا )
منبع خوب انتخاب کن ![]()
تشکر![]()
بله صد در صد در دراز مدت خسته کننده هست هر کس هم که میگه نه حرف دور از آبادی میزنه! باید آهسته و پیوسته جلو رفت به طور پیوسته با بیشینه نیم تا یک ساعت در روز به طور اصولی بعد شش ماه خودتون تغییر قابل توجه رو احساس میکنید. ما قرار نیست کار و زندگی و تفریح و معاشرت با خانواده رو بذاریم کنار، زبان باید بشه جزئی از سبک زندگی
خیلی عالی
خیلی درسته موافقم
احتمالا شما درگیر مقاطع عالی نبودید تا ببینید با روزی نیم ساعت تو بی لول ترین دانشگاه ایرانم نمیشه پذیرش گرفت. حالا شروع تحصیل بماند.
دوره ی دانشگاه تموم شده
یعنی چی تموم شده