سلام
دیدم خیلیها توی انجمنها درباره نحوه استفاده از لایتنر سوال میپرسن. منم خواستم تجربم رو بگم تا ببینید چطور تا اینجا لغات یاد گرفتم و مکالمهم بهتر شده:
۱. خیلیها میگن از فیلم یاد بگیر، ولی من بیشتر پادکست گوش میدم و لغات جدیدش رو به لایتنر اضافه میکنم. (با فیلم ارتباط برقرار نمیکنم، نمیدونم چرا!)
۲. چون تعداد لغات لایتنرم زیاد شده بود، تصمیم گرفتم روزی فقط ۱۰ تا کار کنم. دیگه دنبال حذف لغت یا کم کردنش نیستم؛ به جای کمیت، روی کیفیت تمرکز کردم.
۳. سعی میکنم با لغات جدید، جملاتی با گرامرهای خودم بسازم و به هوش مصنوعی بدم تا نظرش رو بگه و اشتباهاتم رو اصلاح کنه. مثلاً بعد از رفتن به موزه قبل جنگ، راجع به اون تجربه نوشتم.
۴. با همین لغات موضوعهای جدید میسازم. قبلاً که اینترنت کار میکرد و پارتنر ندارم، با هوش مصنوعی یا برنامه speak pal مکالمه میکردم. (الان با هوش مصنوعی زبان شناس )الانم وقتی میرم بیرون، توی خیابون یا جاهای دیگه، انگلیسی با خودم یا بابام حرف میزنم.(هر چند یه نمه خجالتیم)
الان احساس میکنم دایره لغاتم هنوز به اون سطحی که انتظار داشتم نرسیده، ولی توی این مدت مکالمهم خیلی بهتر شده.»
این روشیه که دارم لغت یاد میگیرم و خوشحال میشم نظرتون یا اگه پیشنهادی دارید که بهم کمک کنه بشنوم