نظرتون در مورد نحوه یادگیری لغت من؟

سلام

دیدم خیلی‌ها توی انجمن‌ها درباره نحوه استفاده از لایتنر سوال می‌پرسن. منم خواستم تجربم رو بگم تا ببینید چطور تا اینجا لغات یاد گرفتم و مکالمه‌م بهتر شده:

۱. خیلی‌ها میگن از فیلم یاد بگیر، ولی من بیشتر پادکست گوش میدم و لغات جدیدش رو به لایتنر اضافه می‌کنم. (با فیلم ارتباط برقرار نمی‌کنم، نمیدونم چرا!)

۲. چون تعداد لغات لایتنرم زیاد شده بود، تصمیم گرفتم روزی فقط ۱۰ تا کار کنم. دیگه دنبال حذف لغت یا کم کردنش نیستم؛ به جای کمیت، روی کیفیت تمرکز کردم.

۳. سعی می‌کنم با لغات جدید، جملاتی با گرامرهای خودم بسازم و به هوش مصنوعی بدم تا نظرش رو بگه و اشتباهاتم رو اصلاح کنه. مثلاً بعد از رفتن به موزه قبل جنگ، راجع به اون تجربه نوشتم.

۴. با همین لغات موضوع‌های جدید می‌سازم. قبلاً که اینترنت کار می‌کرد و پارتنر ندارم، با هوش مصنوعی یا برنامه speak pal مکالمه می‌کردم. (الان با هوش مصنوعی زبان شناس )الانم وقتی میرم بیرون، توی خیابون یا جاهای دیگه، انگلیسی با خودم یا بابام حرف می‌زنم.(هر چند یه نمه خجالتیم)

الان احساس می‌کنم دایره لغاتم هنوز به اون سطحی که انتظار داشتم نرسیده، ولی توی این مدت مکالمه‌م خیلی بهتر شده.»

این روشیه که دارم لغت یاد میگیرم و خوشحال میشم نظرتون یا اگه پیشنهادی دارید که بهم کمک کنه بشنوم

7 پسندیده

روشت عالیه فقط به موضوعی روزی ده لغت جدید یا مرور ده کارت اگه روزی ده لغته که آفرین به شما ولی اگه ده فلش کارت رو مرور می‌کنید خب کمه و باعث فراموشی لغت دیگر در لایتنر میشه آدم باید لغات لایتنر هر روز رو همون موقع مرور کنه و اگه تعداد زیادی لغت دارید که همشون رو نمی‌تونید مرور کنید بهتره دیگه لغت اضافه نکنید و هر روز چند مرحله مرور کنید و بعد چند روز که حجم کارت ها کم شد دوباره لغت اضافه کنید من خودم 120 کارت داشتم که طفره میرفتم ولی بالاخره با چند مرحله مرور تموم شد

2 پسندیده