اردوی کاربران زبانشناس

دوستان عزیزم سلام. :rose::rose::rose:
یکی از بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی قرار گرفتن در محیطی است که زبان پایه در آن انگلیسی باشد، یعنی اینکه مثلاً به کشوری انگلیسی زبان سفر کنیم و خود را در معرض دائمی زبان انگلیسی قرار دهیم و ناچار به استفاده از انگلیسی برای رتق و فتق امور روزمره خود باشیم. البته عملاً اینکار برای خیلی ها امکانپذیر نیست و ناچار باید به فکر راههای جایگزین باشیم.
تصور می کنم در جمع هزاران نفره کاربران زبانشناس پتانسیل عظیمی برای ایجاد یک راه جایگزین وجود دارد. در طی دو سال گذشته همه با هم رشد کردیم و این پتانسیل را در خودمان ایجاد کردیم که بتوانیم جامعه مجازی کوچکی بسازیم که مدعی است می تواند انگلیسی را بنویسد و بخواند و صحبت کند. چالش های مختلف نوشتن و خواندن و صحبت کردن و اشتیاق و پیشرفت روزافزون کاربران موید همین موضوع است.
با وجود این همه کاربران مشتاق و فعال و با عنایت به عدم امکان حضور در یک کشور انگلیسی زبان برای بسیاری از این کاربران، چرا ما برای ایجاد جامعه کوچک انگلیسی زبان خودمان پیشقدم نشویم؟ و چرا به فکر ایجاد فضایی شبیه به یک جامعه انگلیسی زبان نباشیم؟ چرا جامعه موفق مجازیمان را به نوع موفق حقیقی آن تبدیل نکنیم؟ چرا در جاهای دیگر به دنبال پارتنری برای مکالمه انگلیسی بگردیم؟
دوستان عزیزم مایلم پیشنهادی را با شما در میان بگذارم. می توانیم به اردویی مثلا پنج روزه در مکانی زیبا و مناسب با حضور کاربران مشتاق زبانشناس فکر کنیم که در آن زبان انگلیسی به عنوان زبان پایه در نظر گرفته شود. حتی این اردو می تواند در سطوح مختلف زبان آموزان جداگانه تصور شود. پنج روز یا کمتر و یا بیشتر، فارغ از مسائل روز، و در یک مسافرت چند منظوره، فقط و فقط انگلیسی صحبت کنیم و خود را در معرض امتحان قرار دهیم. در تفریح و در سرگرمی و در مباحث اجتماعی و فرهنگی و هنری و … فقط از انگلیسی استفاده کنیم.
تصور می کنم می توانیم صدها نکته مثبت در برقراری چنین فضایی ببینیم، ترس از صحبت در جمع، ترس از صحبت انگلیسی، ترس از ارائه مطلب به زبان انگلیسی و بسیاری از ترس های دیگر را دور بریزیم و تولد جامعه حقیقی انگلیسی زبانمان را جشن بگیریم.
انجام این اردو می تواند با مقدماتی همراه باشد، اینکه هر نفر متناسب با علایق شخصی، موضوعی را برای ارائه ای کوتاه به زبان انگلیسی آماده کند، اینکه کارگاههایی آموزشی و پژوهشی پیش بینی شود و …

صدها ایده جذاب میتوانند به پربارتر شدن این پیشنهاد کمک کنند.
مشتاق دیدن و شنیدن نظرات و پیشنهادات شما در این مورد هستم.
:rose::face_with_monocle:

18 پسندیده

بسیار ایده جالب و جذابی هست :heart_eyes:

4 پسندیده

سلام.
این فصل بیایین خوزستان در خدمت‌تون باشیم؛ آب‌وهوای بهاری مناسب گردشگری داریم :slight_smile:
البته هر وقت اومدین، قدم‌تون رو چشم :slight_smile:

6 پسندیده

ایده ی جالبیه.
الان من خودم این روزهای احساس میکنم که باید مکالمه کنم نیاز به مکالمه دارم. حدااقل روزی نیم ساعت هم باشه میتونه برام مفید باشه. دایره لغاتام به اندازه ی هست که بتونم مکالمات معمولی داشته باشم از این به بعد بزرگ شدن دایره لغات برام باید کمک به مکالمه هم باشه نه صرفن انبار کردنشون در گوشه ای از ذهن که بعضی هاشون هم به مرور به دلیل استفاده نکردن و یا نشنیدنشون در مطالب تبدیل به لغات غیر فعال میشن.
بنظرم بیشتر جمع کردن لغات کمک آنچنانی به مکالمه روان نمیتونه بکنه ما هر روز نیاز داریم که واقعا یه نیم ساعت یا ساعتی مکالمه داشته باشیم. من خودم دوستانی دارم که سطح انگلیسی شون بهتر از منه ولی متاسفانه اونا هم به دلیل مشغله هایی که دارن نمیتونم بهشون پیشنهاد مکالمه بدم. پس به نوعی ناچار می مونم.
چند روز پیش داشتم در مورد موضوعی تو گوگل سرچ میکردم که به لینک جالب برخوردم و مقاله نوشته شده را در سایت را مطالعه کردم. یه پسری به اسم ارشاد که از تجریباتش در رابطه با یادگیری زبان انگلیسی نوشته بود که چطور تونسته بدون رفتن به کلاس های زبان انگلیسی رو یاد بگیره.
http://sizdahom.com/متفرقه/چگونه-زبان-انگلیسی-من-اینقدر-خوب-شد-بدو
و سایت کوچ سرفینگ را توضیح داده که چطور تونسته از طریق این سایت دوستانی در سراسر دنیا پیدا کنه و به خونشون بره یا اونارو دعوت کنه به خونشون عوض اینکه به فلان هتل برن. و در واقع از این طریق مکالمه با خارجیا زبان انگلیسیش رو تونسته بهبود ببخشه
http://sizdahom.com/یادگرفتنی‌ها/همه‌چیز-درباره‌ی-کوچ‌سرفینگ
اشاره کنم که سایت کوچ سرفینگ در ایران ف-ی-ل-ت-ر-ه

10 پسندیده

خیلی جالبه و ایده خوبیه:ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 پسندیده

ممنونم آقا منصور. :rose::pray::rose:
یه تجربه خوب تو این زمینه اردوهای موسسه های آموزشی کنکور هست که معمولا چند روز قبل از کنکور بچه ها را به محیطی می برند که تمام و کمال ذهنشون درگیر درس و کنکور و تست باشه.
فکرشو بکنید چند روز دربست ذهنمون رو متمرکز کنیم روی زبان چقدر میتونه موثر باشه.

ممنونم مریم خانم.
@maryyam.m

3 پسندیده

مرسی آقا محمود گل. :rose::pray::rose:
ممنونم از مشارکتتون و ممنونم از لطف و محبت شما. در میهمان نوازی همه ایرانیها و بخصوص جنوبی ها کسی شکی نداره.

3 پسندیده

درود دوست عزیز. همه ما همین حس رو داریم. دوست داریم توی یک محیط واقعی بتونیم خودمون رو بسنجیم. البته قبول دارم که توی فضای مجازی هم امکان این کار هست ولی من معتقدم واقعیتی که توی ارتباط کلامی مستقیم هست، هیچ وقت با صدای ضبط شده قابل مقایسه نیست.

این واقعا ایده جذابیه. ممنونم. :rose::pray::rose:حتما بررسی می کنم.

2 پسندیده

سلام ایده خوبیه واقعاً

البته بنده همچین ایده ای رو داشتم ولی به شکل آنلاین. یعنی دوستان فعال و مشتاق زبانشناس جمع شیم چند وقت یه بار بریم اسکایپ گپ بزنیم.

البته فعلا وقت نشد انجامش بدیم. ولی در آینده حتما اینکارو میکنیم.

بد شانسی اینجاست که نمیشه اردو زد بیرون. چون خیلیا 1. حاضر نیستن بیان
2. اینکه همه از جاهای مختلف ایرانیم. نمیشه یه نقطه مشترک گذاشت.

واسه همین سخت میشه اینکارو کرد. مگر اینکه بخوایم تور مسافرتی در نظر بگیریم. بگیم سالی چند بار پاشیم بریم فلان جا بعد مثلا بچه های اهواز آماده باشن ما داریم اونجا یا …

که خب این هزینه بره :)))

در حال حاضر تیم زبانشناس با وضعیت دلار درگیر تهیه یه سرور خوب برای کتاب های پرحجم تره، اردو جای خود :joy:

15 پسندیده

I’m in :slight_smile: :blush:

4 پسندیده

درود کامبیز عزیزم. ممنونم از لطفت و مشارکتت توی این تاپیک. :rose::pray::rose:

ممکنه ولی می تونیم امتحان کنیم. ما تعدادمون خیلی زیاده. حدس می زنم اونقدر هستن افرادی که مایل باشن خودشون رو توی این فضا قرار بدن اگه بدونن چه مزایایی داره.
فکر کن مثلا بگیم یک ماه دیگه می خوایم سه روز فلان جا باشیم و فقط انگلیسی صحبت کنیم. این یک ماه میشه آتشفشان هیجان و تلاش برای اینکه اونجا حرفی برای گفتن داشته باشیم

می تونیم. شرکتهای مختلفی هستند که این کار رو با هزینه های معقول و با کیفیت عالی انجام میدن. جای خوب رزرو می کنن. غذای خوب میدن و برنامه ریزی خوب می کنن. من خودم یک دوره سه روزه در مجتمع آهوان چابکسر شبیه به این دوره رو تجربه کردم. فوق العاده است.

مخلص تیم زبانشناس هم هستیم. ولی منظور من هزینه از جیب خودمونه. باور کن هزینه زیادی هم نداره. مخصوصا رو تعداد. ولی نتیجه اش فوق العاده است. خیلی از ما حتی تصور نمی تونیم بکنیم چند روز در یک جمع دوستانه فقط انگلیسی صحبت کردن و مقدماتش و آمادگی برای حضور در اون و … چقدر می تونه هیجان انگیز و مفید باشه

5 پسندیده

سلام آقای همدم
پیشنهاد جالبیه :ok_hand:
اگه بخواد عملی بشه من برای شروع دعوتتون میکنم اهواز :blush:

بچه های اهواز آماده باشن کلا :joy::joy:

نه اهواز اومدین فلافل هست که ارزونه :joy::joy::joy:
کلا هزینه سفرتون میشه بلیط فقط :joy:

10 پسندیده

مرسی خانم دوستی @fdoosti

:rose::pray::rose: و ممنونم از شما که تو این بحث مشارکت کردین.

ممنون از دعوتتون. مهمون نوازی جنوبی ها شهره عام و خاصه و شکی توش نیست.
چشم ما هم دعوتتون رو قبول می کنیم و به عنوان اولین مقصد اهواز رو با اون فلافل های باحالش انتخاب می کنیم.
بشرط اینکه قول بدین مقصد بعدی به دعوت من نیشابور باشه. شهر خیام و عطار.

image

فکر کنم آقای @jackiran16 هم دعوت منو بپذیرن.

9 پسندیده

متقابلا منم از دعوت شما ممنونم :rose::rose::rose::rose:

2 پسندیده

خواهش می‌کنم آقای همدم عزیز :sunflower::sunflower::sunflower:
امیدوارم این برنامه مفید عملی بشه و شما و بقیه دوستان رو از نزدیک ملاقات کنیم و مطمئنا انگیزه برای یادگیری زبان بیشتر می‌شه. چون ما برنامه‌ها و اردوهای عکاسی جمعی داشتیم و از نزدیک شاهد پیشرفت و چندبرابر شدن انگیزه دوستامون بودم :tulip::tulip:

2 پسندیده

درود بر همه دوستان:blush:ایده بسیار جالبیه و من هم سالها پیش به موسسات زبان پیشنهاد میکردم ولی میگفتن عملی نییت!! ولی خواستن همیشه توانستنه و جوینده همیشه یابنده است. یک ماهی هست که بطور جدی شروع کردم با نرم افزار زبانشناس دارم کار میکنم البته داخل پرانتز باید بگم متاسفانه یکسالی هست که این تیم خیلی باحال رو میشناسم و حتی با آقای ناصری مکالماتی جهت مشاوره داشتم و ایشون بسیار بسیار متواضعانه منو راهنمایی کردن و منم یه زنجیره 40 روزه خوب داشتم و بعدش دوباره جسته گریخته و خلاصه اینکه در یک کلمه تنبلی و بی ارادگی کردم و از قافله هم عقب موندم:joy::sweat::sweat::sweat::sweat: به نظر من مدیر و مربیان عزیز این وب سایت اگه زحمت بکشن بچه های هر شهر رو به هم بشناسونن مثلا از طریق یه جدول آماری، ما همو پیدا کنیم و بدون هزینه هر کسی توی شهر خودش با اعضای زبانشناس ارتباط بگیرن و پارک و… قرار بذارن و بیشتر تمرین کنن! این ایده تقریبا بدون هزینه هم هست! ممنونم

11 پسندیده

شدنیه فقط کافیه قدم اول برداشته شده اما اگه در رابطه با این موضوع از کسانی که قبلاً این کار رو کردن تجربه بگیریم بهتره

3 پسندیده

به نظر من بهترین گزینه درحال حاضر :
صحبت با اسکایپ با هم به صورت گروهی هست. البته سر یک تایم مشخص.
هم وقت کمی از ما می گیره و هم هزینه نداره.
و چیزی از پیش تعیین شده نیست و مجبوریم همون لحظه به ذهنمون فشار بیاریم تا منظورمون رو برسونیم.

6 پسندیده

سلام
تصویب شد. عملی شد :blush:
البته با محدودیت :grin:

2 پسندیده