مشکل در مکالمه

سلام
من یه مشکل اساسی دارم موقع مکالمه و اونم اینکه خودباوری و اعتماد به نفس ندارم! خب دلیلش هم احتمالا اینکه تاحالا با کسی مکالمه نداشتم! از این مطمئنم که میتونم خوب مکالمه رو انجام بدم اما …!
بنظر شما چیکار باید بکنم برای اینکه این اعتماد به نفس رو برای مکالمه بدست بیارم؟
در ضمن من تکینک سایه رو روی درس های انگلیسی قدرت هم اجرا میکنم و وقتی که تو ذهنم با خودم حرف میزنم راحت میتونم صحبت کنم و مشکلی ندارم!!!

4 پسندیده

باید ذهنتون به ساختارهای انگلیسی عادت کنه. موقع بیان جمله به این فکر نکنید که جمله‌مو چطور بیان کنم که درست باشه. باید این جمله‌ها، این ساختارها تو ذهن ناخودآگاهتون ثبت بشه و موقع صحبت بهشون دسترسی آسان داشته باشید. موقع صحبت کردن کاملا فارسی رو فراموش کنید. فرض بگیریم میخوایم از یکی بپرسیم where are you going?
وقتی بخوایم همچین سوالی رو با اون ساختارهای زبان مادریمون تشریح کنیم و به این فکر کنیم کدوم اول میاد کدوم آخر هیچوقت قادر به بیان یک جمله‌ی ساده نخواهیم بود. اما اگر این ساختارو همونطور که یک بومی زبان بلده، یادش گرفته باشیم به راحتی بیانش می‌کنیم بدون اینکه نیازی به تلاش زیادی باشه. می‌تونیم به راحتی ذهنمونو به زبانمون نزدیک کنیم.
و لازمه‌ی اینکار گوش دادن بیش از حده. گوش دادن به متن‌هایی که درصد بالایی comprehension ازش داریم و بیشتر لغاتش رو بلد باشم.

5 پسندیده

من موقع مکالمه حداقلش با خودم اصلا به ساختار و قاعده های گرامر فکر نمیکنم!
یعنی فقط صحبت میکنم و فقط شاید گاهی اوقات مکث کنم برای اینکه کلمه مورد نظرمو بگم!

2 پسندیده

سلام دوست عزیز،
خوب میدونیم همه مون که جواب در سوال هست برای اینکه راحت بتونی حرف بزنی و اعتماد به نفست بیشتر بشه و همین طور از خودت مطمئن باشی که واقعا بلدی راحت مکالمه کنی، باید مکالمه کنی… همین. البته اگه وقت داری من app ، speaky رو معرفی میکنم با اونایی که خودشون انگلیسی زبان هستند حرف بزن تا واقعا مطمئن بشی که میتونی حرف بزنی راحت و اینکه سعی کن برا خودت یه پارتنر پیدا کنی تا با هم اوکی بشین و مکالمه کنین، موفق باشی

4 پسندیده

سلام ترس از مکالمه تو وجود خیلی از ما هست اما من با بلند خوانی متن درس و تکنیک سایه و استفاده از روش وانمود کردن که با کسی در حال صحبت کردن هستم تا حدودی بر این ترس غلبه کرده ام .موفق باشید

4 پسندیده

جلوی آینه با خودتون صحبت کنید
یا اگه دوست دارید میتونید تو فیسبوک افراد بومی پیدا کنید و باهاشون صحبت کنید
و یا اگه کسی تو خونه و یا فامیل هست که انگلیسی بلده باهاش صحبت کنید

در کل هرچه بیشتر صحبت کنید ، استرستون کمتر میشه

4 پسندیده

سلام به شما
من این مقاله رو توصیه میکنم
حتما جواب میده :relaxed:

4 پسندیده

این کارارو منم انجام دادم اما خب زیاد روگ تاثیر نزاشته :))

3 پسندیده