بریتیش یا امریکن

سلام وقت بخیر
خیلی درمورد این دو لهجه صحبت شد ولی فکر میکنم نتیجه گیری تا بحال نداشته
و خیلی ها مثل من سر در گم هستن که چه لهجه ای کار کنند
اگر کسی دقیق اطلاعات داره ممنون میشم راهنمایی کنه
انگلیسی زبان بین المللی هست ولی با کدام لهجه؟
کدام لهجه رسمیت بیشتری دارد

5 پسندیده

لهجه آمریکایی : اگر به این لهجه صحبت کنید ، انگلیسی زبانان شما را خواهند فهمید . در صورت یادگیری این لهجه می توانید به منظور تمرین و روان گویی در این بخش به منابع بسیاری همچون ماهواره ها ، فیلم ها و موسیقی دسترسی داشته باشید .قسمت اعظمی از مقالات موجود در فضای مجازی به لهجه آمریکایی است و در واقع تعداد افرادی که به لهجه آمریکایی تکلم می کنند ۱۰ برابر آنانی است که به لهجه بریتانیایی صحبت می کنند . پس در صورتی که شما از لحاظ تلفظ مشکلی داشتید ، منابع بیشتری در اختیار خواهید داشت ولی مردم در انگلیس نسبت به لهجه آمریکایی بی توجه هستند .

لهجه بریتانیایی : بهترین فرهنگهای لغت در جهان به این لهجه نوشته شده اند . مردم آمریکا لهجه بریتانیایی را دوست دارند و هنگامی که فردی به این لهجه سخن می گوید ، آمریکایی ها او را به عنوان فردی دانا خطاب می کنند .این مساله حتی در خصوص مسائل اجتماعی مانند رابطه مردان و زنان با یکدیگر نیز دخالت دارد .

انگلیسی بريتانيايی تمايل دارد که املای بسياری از کلماتی که ريشه فرانسوی دارد را حفظ کند ، در حاليکه آمريکایی‌ها بيشتر سعی می‌کنند کلمات را همانطور که تلفظ می‌کنند بنويسند . علاوه بر اين ، آنها حروفی را که مورد نياز نيست ، حذف مي‌کنند . اگر چه هر دو نسخه‌ی آمريکايی و بريتانيايی زبان انگلیسی صحيح هستند ، اما املای آمريکايی معمولاً ساده‌تر است . بنابراين بهتر است بطور کلی از املای آمريکايی استفاده کنيد ، مگر اينکه بخواهيد برای خوانندگان بريتانيايی چيزی بنويسيد .

8 پسندیده

به نظرم از هر لحاظ آمریکن ترجیح داره. چون هم روون تره و هم فهمش برای مخاطب راحت تره و هم توی دنیا رایج تره. فکر میکنم به لحاظ نوع تلفظ و مخارج حروف هم آمریکن برای فارسی زبونها شیرین تر و ساده تر باشه.

5 پسندیده

به قول اقای ای جی هوگ تو یکی از پادکستاش به این موضوع کامل اشاره کرده.که واقعا کدوم بهتره.بعدش میگه چرا همه میگن دوتا لهجه پس استرالیایی ها کجان بدبختا و در اصل میگه که استرالیایی ها هم لهجه خاص خودشون رو دارن پس میشه سه لهجه مختلف انگلیسی. در اخرم میاد میگه بابا بیخیال اینا اصلا مهم نیست.کمی از هر سه تاش رو یاد بگیرید و به این اهمیت ندید که چی مهمه و بهتره.همشون انگلیسی هستن و قابل فهم برای تمام انگلیسی زبانان.ببینید کدوم براتون راهت تره.
ببخشید که زیاد حرف زدم.تا الان زیادی بیدار موندم.از برنامه خوابم جا موندم.شب بر همگی خوش

6 پسندیده

تشکر میکنم از شما پاسختون بسیار جامع بود

اصلی ترین مشوق بنده اپ زبان شناس برای یادگیری زبان بوده، آقا کامبیز @YoKambiz در جریان هستن.الان تقرییا ۲۰ روزه اشتراک یک ساله خریداری کردم. به نظرم پیشرفتم طی این مدت فوق العاده بوده. جا دارد از جناب ناصری @hnaseri و دیگر دوستانی که این اپ را تهیه نمونده اند تشکر و خداقوت عرض کنم.

به عنوان یک مشترک این اپ یک انتقاد هم دارم؛ همینجور که اشاره کردن لهجه اصلی امریکن هست، سوای این مطالبی که @masi عزیز و دیگر دوستان اشاره کردند فکر میکنم هریک از مشترکین این اپ باید حق انتخاب داشته باشند که لهجه دلخواه خودشان را انتخاب و با اون لهجه یادگیری داشته باشند.به عقیده بنده این که بعضی قسمت ها بریتیش بعضی قسمت ها امریکنه نشان بی نظمی هست.
حداقل ابتدای هر درس باید نوع لهجه ذکر شده باشد.
پیشنهادم این هست که این اقدامات صورت بگیرد تا سطح کیفیت این اپ بی نظیر بالاتر رود.

باز هم تشکر میکنم از عزیزانی که این فضای بسیار عالی و این اپ فوق العاده را تهیه و تولید کرده اند.

6 پسندیده

من خودم نظرم اینه:
با گوش دادن هر دو لهجه، حس بهتری با لهجه امریکن پیدا می کنم و خودم ترجیح میدم لهجه غالبم! اون باشه. شاید به خاطر تلفظایی که داره (به خصوص برا حرف (r) و البته به قول @masi23 ، "آمريکایی‌ها بيشتر سعی می‌کنند کلمات را همانطور که تلفظ می‌کنند بنويسند " و برا من نوعی، خیلی سبب سردرگمی تو رایتینگ هم نمی شه…برا گوش من!، یه جورایی خشک صحبت با لهجه بریتیش، حس میشه
شاید اگه روزی قصد داشتم برم UK، تمایل پیدا کنم به اون لهجه ولی در حال حاضر، نه
البته برا آزمونای بین المللی، باید گوش تون خیلی بیشتر با لهجه بریتیش (برا آزمون آیلتس) آشنا باشه و در هر حال، مجبورید حتی اگه لهجه امریکن رو انتخاب کردید، گوش تون با این لهجه هم آشنا باشه.
البته برا اسپیکینگ/رایتینگ ش، ضعف محسوب میشه بخواید گفتار/نوشتارتون میکس هر دو باشه و باید از یه لهجه واحد استفاده کنید.
می تونید این تجربه رو هم بخونید…Mr Bitter

3 پسندیده