تجربیات آزمون های بین المللی

سلام بر همگی…میشه اگه کسی تجربه ی شرکت در این آزمون…البته تجربه موفق و مسیر رسیدن به اون…داره رو تا جایی که امکانش هست بیان کنه تا بتونیم از تجربیات شون استفاده کنیم…متشکرم

من خودم اولین تجربه رو می ذارم…تجربه ای که تو یکی از کانالا خوندمو این شد که با دوره افرتلس و بعد از اون زبانشناس آشنا شدم

6 پسندیده

Mr Bitter

  • L 8.5, R 7.5, W 7, S 8
  • Result Date: 11/29/2016
    General Training

دارین داستان موفقیت کسی رو می خونین که یه کلمه در مورد گرامر نمی دونه، به اندازه تعداد انگشت های دستش هم کلاس زبان نرفته، تنها کتاب های زبانی هم که خونده، کتاب های تست آیلتس کمبریج بوده، پس اگه فکر می کنید دونستن گرامر و خوندن کتاب و کلاس زبان رو نمیشه کنار گذاشت، این داستان مال شما نیست، وقت خودتون و با خوندنش تلف نکنید. اگه فکر می کنید بدون تلاش و پشتکار و تو مدت کم میشه نمره بالا گرفت بازم این داستان کمکی به شما نخواهد کرد. اما اگه واقعا می خواین زبان انگلیسی رو عمیق درک کنید و توی این زبان فکر کنید و به خوبی یه انگلیسی زبان حرف بزنید، این داستان رو از دست ندین.

اول سال 92 بود که تصمیم گرفتم انگلیسی یاد بگیرم. به جز چند تا کلمه که نمی تونستم درست تلفظشون کنم، چیزی از این زبان نمی دونستم. به توصیه یه دوست با مجموعه فوق العاده نصرت شروع کردم که گرامر انگلیسی رو به صورت ضمنی و intuitive یاد داد. بعدش برگشتم اول و دوباره از نو انجامش دادم چون نمی دونستم باید چی بخونم. بعد از کلی پرسش و جو بالاخره یه دوست اینترنتی من و با یه معلم آمریکایی افسانه ای به نام AJ Hoge آشنا کرد. من مرید ایشون هستم و روشی که استفاده می کنم به تقلید از گفته های ایشونه که تعمیمش دادم برای همه مهارت ها.

ایشون ازتون می خواد که کتاب هاتون و آتیش بزنین و گرامر رو فراموش کنید، تنها چیزی که از شما می خواد گوش دادن هست، اونم نه یه بار و دو بار، حداقل 7 بار گوش دادن به هر متریالی که کار می کنید. دنبال تموم کردن درس ها نباشین، کار کردن یه درس به مدت یه ماه بارها و بارها بهتر از اینه که یه درس یکی دو بار کار کنید و برید درس بعد. به این روش میگن Deep Learning. پس اگه می خواین بتونین از کلمات و عباراتی که مطالعه می کنید تو حرف زدن و نوشتنتون استفاده کنید، عمیق یاد بگیرید، نه یه بار و دو بار و بوم، درس بعد.

روش مهم بعدی ایشون روش Listening First هستش، گوش دادن اول. حرف زدن از گوش دادن میاد و نوشتن از خوندن، اما من میگم همه از گوش دادن میان. گوش بدین و نگران حرف زدن نباشید، گوش بدین و نگران خواندن و نوشتن نباشین. گوش دادن اولین مهارتیه که هر کودک یاد می گیره و بعد، حرف زدن به صورت خودکار اتفاق می افته. بعد به مدرسه میره و خوندن و نوشتن و یاد می گیره. شما هم فقط گوش کنین، حرف زنتون خودکار شروع خواهد شد. خوندن و نوشتن رو هم قبلا تو مدرسه و دانشگاه یاد گرفتین، پس نگران یادگیری در مورد محتوایی باشین که قراره بنویسید و بخونید، این محتوا و کلمات و عبارات و ساختار ها در همون پادکست هایی هست که گوش میدین.

بعد از تقریبا 6 ماه اولین کورس AJ، که اسمش Original Course هستش رو تموم کردم و شروع کردم به حرف زدن. کورس دومش یعنی Power English رو در مدت کمتری تموم کردم. بعد از اون به خاطر علاقه شدیدی که به لهجه آمریکای شمالی دارم کورس Real English Conversations رو شروع کردم، اما متاسفانه از اوایل پاییز 93 زبان رو رها کردم و تا بهار امسال جز دیدن سریال کاری با زبان نداشتم. در این مدت سریال How I Met Your Mother رو بیشتر از 10 بار دیدم که خیلی ازش یاد گرفتم. از بهار امسال کارم رو با ادامه کورس Real English Conversations از سر گرفتم تا اول تابستون که با این گروه آشنا شدم و شروع کردم به خوندن برای آیلتس.
الان دیگه باید بدونید که لیسنینگ من باید چقدر قوی بوده باشه اما یادتون نره که من لهجه بریتیش رو بلد نبودم و هنوز حرفی برای گفتن در آیلتس نداشتم. با یکم جستجو تو اینترنت پادکست های بریتیش کانسیل رو پیدا کردم و کورس اولش یعنی Elementary رو انجام دادم. بعد کورس Articles رو شروع کردم که تا قبل از امتحان نصفش و انجام دادم. بعد از انجام این کورس دیگه با سکشن 4 لیسنینگ مشکلی نداشتم. در حین انجام این کورس های صوتی، سریال Coupling رو هم چند بار دیدم که کمک بزرگی به فهمم لهجه بریتیش کرد.

Reading
تنها متریالی که برای این مهارت کار کردم، دیدن مجموعه سایمون بود و فکر می کنم بعد از دیدنش فقط کافیه چند تا تست بزنید. هرچند برای گرفتن نمرات عالی، نیم ساعت خوندن در روز توصیه میشه.

Writing
گوش دادن به پادکست های کورس Articles در کنار خوندن نمونه نوشته های رایان از یه طرف و دیدن مجموعه ویدیویی رایان از طرف دیگه بیشترین تاثیر رو روی من داشت. دیدن ویدیو ها باعث شد با ساختار انشا و پاراگراف آشنا بشم و گوش دادن به پادکست های کورس Articles و خوندن نمونه های رایان باعث شد که محتوای خوبی برای نوشتن یاد بگیرم. بچه های گروه رایتینگ نظرات خوبی روی نوشته هام داشتن که باعث ارتقا این مهارت شد.

Speaking
برام مثه آب خوردن بود و هیچ مشکلی نداشتم. کیوان جان مهربانی کرد و چند آزمون به صورت تلفنی ازم گرفت. روز آزمون خیلی غیر رسمی و با لهجه حرف زدم. خیلی راحت و کژوال بودم و از اصطلاحات دوستانه و روزمره استفاده کردم و بارها موجب خنده ممتحن شدم و خیلی خوشحال بود از برخورد صمیمی من.

در آخر رمز موفقیت خودم رو پشت کار می دونم، شاید باورتون نشه که من خیلی از روز ها 8 ساعت انگلیسی گوش می کردم طوری که اطرافیان بهم می گفتن تو خواب انگلیسی حرف میزنی. نمره آیلتس رو هم معیار مناسبی برای سنجش سطح زبان کسی نمی دونم و از آزمون دادن تنفر دارم. مهم اینه که شما بتونید در دنیای واقعی و با مردم انگلیسی زبان در ارتباط باشید.
پیروز و سربلند باشید.
داریوش ملک
آقای تلخ
https://t.me/IELTSSuperPack

29 پسندیده

ممنون بابت مطالب مفیدتون
میتونم بدونم Orginal Courseرا از کجا میتونم تهیه کنم؟

3 پسندیده

سلام. خواهش. همان دو سطح اول دوره افرتلس

/بدون سطح های قبلی effortless english میشه انگلیسی قدرت شروع کرد؟

کورس original که میشه flow و new method

power english

VIP و سایرین.

اورجینال از همه آسون تره.

انگلیسی قدرت یکم از اون سخت تره

و وی آی پی و real English از همه این دوره ها سخت تره.

اگرم قصد دارید تجارت یاد بگیرید تجارت تو همه اینا سخت تر محسوب میشه

3 پسندیده

بسیار بجا بود ممنون :rose::rose::rose::rose::bouquet::bouquet::bouquet::bouquet:

3 پسندیده

از بابت مطلبی که گذاشتید بسیار ممنونم، باید همه روش نوزاد تازه بدنیا آمده را بازی کنند دقیقا نوزاد فقط و فقط صدا ها را می شنود، نوزاد به این که در کجا بدنیا آمده کاری نداره فقط و فقط گوش نوزاد می شنود و همه ما ها این مراحل را پشت سر گذاشتیم که حداقل زبان مادری را یاد گرفتیم پس کسی که می خواهد زبان یاد بگیرد می بایست فقط گوش کند

7 پسندیده

خیلی ممنون بابت مطلبی که گذاشته بودین :sunflower:
تاریخ پستتون برای چند ماه پیشه ولی من امروز دیدم
آره واقعا لیسنینگ خییییلی مهمه که البته من خودم با اینکه روزی ۲، ۳ ساعت زبان کار میکنم ولی بازم خیلی وقتا موقع سر کار رفتن، دانشگاه رفتن و … وقت خالی دارم که موزیک گوش میکنم و الکی هدر میره تایمم
از امروز که این مطلبو خوندم تصمیم گرفتم که این زمان های خالی ام هدفون تو گوشم باشه فایل گوش کنم
فکر کنم با این روش روزانه بتونم در کل نزدیک ۴، ۵ ساعت فایل گوش کنم که عالیه

اتفاقا دیروز داشتم تو یوتیوب ویدویی که تازه aj آپلود کرده بود رو گوش میکردم
یه نیم ساعتی بود که داشتم میشنیدم یهو به خودم اومدم گفتم پسر ببین چقدر لیسنینگم و دایره لغتم خوب شده با اینکه متن نداره ولی من اینقدر راحت و کامل حرفاشو متوجه میشم که اصن انگار داره به زبون خودم صحبت میکنه
به قول ای جی پیشرفت معتاد کنندس
وقتی میبینی داری پیشرفت میکنی دیگه نمیتونی انجامش ندی
واقعا ترکیب صحبت های ای جی و زبانشناس که این بَستر رو برای ما فراهم کرده عاااالیه و هر چی که تو این مدت پیشرفت کردم مدیون این ۲ تا چیزه
بازم مرسی بابت این مطلب عالی

7 پسندیده

سلام وقت بخیر منابع رایتینگ رو میشه به انگلیسی بنویسید و لینک بدید

2 پسندیده