چالش تا پایان شهریور- شروع دوباره من در زبان انگلیسی

ممنونم از تلاشهای تیم زبانشناس و شما.
بسیار خوشحالم که عضوی از گروه زبانشناس هستم. تجربه من در استفاده از اپ زبانشناس از فروردین 97 شروع شد. من برای امتحان آیلتس نیاز به تمرین داشتم و دنبال منبع جذاب و مفیدی به غیر از منابع متداول زبان بودم که نتیجه خاصی هم در بلند مدت ازشون نگرفته بودم.
از دوره داستانهای واقعی شروع کردم و مطابق روال پیشنهادی زبانشناس جلو رفتم. از تکنیک های سایه و سایر تکنیک ها به صورت مستمر استفاده کردم. بعد از اتمام اون دوره، سراغ دوره “به انگلیسی گوش بده” رفتم تا تمرین لیسنینگ بیشتری داشته باشم. طریقه استفاده ام از هر درس هم به این صورت بود که اول 2 الی 3 بار به متن گوش میکردم، بعد همزمان با شنیدن از روی متن میخوندم و در آخر با استفاده از تکنیک سایه همزمان با شنیدن، تکرار میکردم.
همینطور که به زمان امتحان آیلتس نزدیک تر میشدم استرس بیشتری برای صحبت کردن داشتم چون به صورت جدی برنامه خاصی نداشتم و نمیدونستم چیکار کنم تا شروع به استفاده از بسته “انگلیسی قدرت” کردم. واقعا فوق العاده بودند و اعتماد به نفس من رو برای صحبت کردن به شدت افزایش دادند طوریکه من در امتحان آیلتس جنرال و آکادمیک از قسمت اسپیکینگ نمره 7 رو گرفتم اونم فقط با استفاده مستمر 6 ماهه از زبانشناس که فقط 3 ماهش مربوط به تمرینات اسپیکینگ بود .
خوشبختانه بعد از امتحان آیلتس روند مطالعه ام رو ادامه دادم و سراغ دوره های بعدی رفتم. برای ایجاد تنوع به صورت ترکیبی از بسته ها استفاده میکردم برای مثال برای تمرین مستمر لیسنینگ از دوره های “کتاب گویا” و “راه زبانشناس” به صورت هر روز یک درس استفاده میکردم. برای تمرین اسپیکینگ هم از دوره “انگلیسی واقعی” و “برنامه VIP ای جی " استفاده کردم و میکنم. در پایان سال 97 به سطحی رسیدم که تونستم در 3 مصاحبه کاری مجازی در ایرلند و انگلیس شرکت کنم و در 2 مورد عملکرد واقعا خوبی داشتم طوریکه واقعا از نتایج حاصله در عرض کمتر از یکسال شگفت زده بودم و به عملکرد خودم افتخار میکردم.
جدیدا هم بنا به هدفی که دارم بسته " انگلیسی 6 دقیقه ای BBC” رو شروع کردم تا با لهجه انگلیسی بهتر آشنا بشم.
مثل معروفی وجود داره که میگه" وقتی شاگرد آماده باشه استاد هم حاضره". من زبانشناس رو به همه دوستان و آشنایان معرفی کردم و مهمترین نکته زبانشناس از نظر من" نجات دادن زبان آموزان از نفرین منابع" هست. همه دوستان حتما تجربه استفاده از منابع متعدد و خسته کننده آموزشی رو دارند که بعد از مدتی کار کردن و نتیجه نگرفتن، ترک مسیر میکنند. در تلاشی دوباره دنبال منبع جدید آموزشی جدید میگردند و این سیکل پایانی جز ترک دایم مسیر زبان آموزی نداره.
من به شخصه فقط با تمرکز روی زبانشناس تونستم سد عدم یادگیری زبان انگلیسی رو برای خودم بشکنم و خوشحالم که تیم زبانشناس هم پویایی لازم رو برای به روز نگهداشتن منابع انجام میده.
جدیدا برای ارتقای مهارت خواندن و نوشتن، استفاده از “اپ زیبوک” هم شروع کردم و به همه دوستان استفاده از اون رو توصیه میکنم.
از چالش جدید تابستانه هم به شدت استقبال میکنم چرا که مروری بر خاطرات خوش همراهی با زبانشناس و دستاوردهایی هست که داشتم.
برای کامبیز عزیز و تیم زبانشناس هم آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

24 پسندیده

با سلام و وقت بخیر
ممنونم که لطف کردیدو تجربه تون رو در این مورد به اشتراک گذاشتید.
در مورد آزمون آیلتس گفتیدو نمره تون تو اسپیکینگ…امکانش هست تو بقیه ی اسکیل ها هم نمره تون رو بفرمایید…و البته عوامل دست یابی به اون نمرات و پیشنهادات تون
خود منم آزمون آیلتس دارمو دغدغه نمره بالا و مصاحبه اساتید خارجی.
با تشکر

2 پسندیده

سلام، روزتون بخیر
من تونستم نمره کل 7 بگیرم. اسپیکینگ 7، لیسنینگ 7.5، ریدینگ 7 و رایتینگ 6.5.
برای رایتینگ کلاس خصوصی گرفتم و با ویدیوهای یک مدرس کانادایی تمرین کردم. در مورد بقیه بخش ها منابعم زبانشناس، کتابهای تمرین آیلتس مثل کمبریج آیلتس تست ها بودند.
برای لیسنینگ و اسپیکینگ تا میتونید از زبانشناس استفاده کنید. بسته انگلیسی قدرت برای ایجاد اعتماد به نفس و یادگیری اصطلاحات و کلمات مهم خیلی ضروریه. البته برای اسپیکینگ نمونه پاسخ های آماده ای هم وجود داره که با سوالات و نحوه پاسخگویی آشنا بشید. اگر بتونید به واژگان و اصطلاحات بسته Power English و Real English مجهز بشید قطعا نتیجه خوبی میگیرید. به روش پیشنهادی خود بسته ها عمل کنید. صبور باشید و هر درس رو بین 5 روز تا یک هفته تکرار کنید (داستانهای کوتاه رو).
حداقل روزی 30 دقیقه برای تمرین اسپیکینگ و 30 دقیقه برای تمرین لیسنینگ وقت بزارید جدا از وقتی که برای تمرین تست زدن اختصاص میدید. اگر بتونید وقت بیشتری بزارید که بهتر میشه. برای اینکه در طی این مدت فشار و استرس امتحان رو هم طاقت بیارید میتونید سریال های مورد علاقتون رو ببینید تا هم زنگ تفریح باشه و هم آموزش.
اگر اهل ورزش هم هستید ویدیوهای تمرینات خانگی به زبان انگلیسی میتونه جذاب و مفرح باشه.
نکته ای که خودم بهش رسیدم اینه که باید ذهنیت نتیجه گرایی رو رها کنم و به یادگیری زبان به چشم یک فرآیند طول عمری نگاه کنم که فارغ از نتیجه باید طی کنم. پکیج “راه زبانشناس” سرگذشت کسی هست که به بیش از 17 زبان دنیا تسلط پیدا کرده و نکات و تجربیاتش رو بیان میکنه. این پکیج برای من خیلی الهام بخش بود.
به تازگی خوندن کتاب قانون 5 ثانیه رو از زیبوک شروع کردم و اطمینان دارم اگر این کتاب رو پارسال میخوندم نتیجه بهتری میگرفتم. اگر تونستید این کتاب رو حتما بخونید.
البته من خودم رو هنوز در ابتدای راه میدونم و کار مهمی که تونستم انجام بدم این بود که یادگیری زبان رو به بخشی از عادات ضروری روزانه ام تبدیل کردم طوریکه گاهی وقت ها مهمترین چالش روزم پیدا کردن حداقل نیم ساعت وقت برای انجام تمریناتم هست.
بعد از نوشتن این پست، مطلب جدید مربی رو با عنوان " 10 پارامتر مهم در یادگیری موثر زبان" در تالار دیدم. 10 فاکتور پیشنهادی برای یادگیری موثر در زبان انگلیسی توسط لوکا لامپارلو
حتما بخونید. تجربه شخصی دوستان عزیز دیگر و خود من هم کاملا با این بحث مطابقت داره.

امیدوارم موفق باشید.

25 پسندیده

دست مریزاد به شما. چه داستان و تجربه ی خواندنی ای.

دمتون گرم انصافا. حتما به این روند ادامه بدید. این ذهنیت شما واقعاً تحسین برانگیزه :clap::clap::clap::clap:

5 پسندیده

کاملا موافقم. هم فال و هم تماشا

بی‌شک کتاب فوق‌العاده‌ایه. منم خوندنشو پیشنهاد می‌کنم

6 پسندیده

سلام @a.pourrostami

وقت تون به خیر و خیلی خیلی ممنونم از اینکه وقت گذاشتیدو با حوصله پاسخگو بودید. لطف تون مستدام :100: :pray: :pray:

هدف من نمره بالاتر از 8 هست تو آیلتس و به خاطر مسایل مهم تر از آزمون، نیاز دارم به درک و فهم بیشتر برای ایجاد ارتباطی بهتر با انگلیسی زبانان بومی

راستش، من برخلاف شما صرفا با دوره افرتلس شروع کردم و آشنایی من با زبانشناس و این دوره، برمیگرده به خوندن این تجربه

پس، امیدوار باشیم وویس هاتون رو تو تالار بشنویم و نتیجه تلاش تون رو ما هم ببینیم.

:trophy:من دوره انگلیسی بدون تلاش (پایین ترین سطح دوره افرتلس) رو شروع کردم. سطح اولش رو خیلی خوب به پایان رسوندمو الان سطح دومشم (درس دوم). البته با درسای main سطح دومش مشکل دارم ولی خب، سعی می کنم با تکرار، سختیش از بین بره…ولی با مینی استوریاش و بقیه بخشاش، مشکلی ندارم.
:trophy: در کنار این، از بسته انگلیسی قدرت هم استفاده می کنمو الان درس چهارش هستم…خیلی برام راحت تره فهمیدنش نسبت به “انگلیسی بدون تلاش”!!..تقریبا همه چی رو راحت توش متوجه میشم و راحت با مینی استوریاش کار می کنم…و خداروشکر خیلی خوب پیش می رم با این بخش.
:trophy: دوره تلفظ آقای Aj Hoge

ممنونم از پیشنهادتون.
می خواستم کتاب خوندن رو هم به برنامه م اضافه کنم. تو یکی از تاپیکا، در مورد “هری پاتر” خوندم ولی همون قسمت اولش، برام کلی واژه ی ناآشنا داشتو تو این مرحله از خوندنش دست کشیدم…مناسب سطح من نبود.
ولی، حتما این دو تا کتاب پیشنهادی شما رو می ذارم تو برنامه م. امیدوارم بتونم از پس خوندنشون بربیام و انتخاب خوبی باشه.

اسپیکینگ من در حد صفره…بدون اغراق…مغزم قفل میشه و بدجور هنگ می کنه و فکر کنم هنوز باید به همون مینی استوریا اکتفا کنم.

برا این کار “داستان های کودکانه” رو آووردم تو برنامه م…هم سبکه و هم یه کوچولو دامنه واژگانم رو افزایش میده
و در مورد دیدن فیلم، Games of thrones رو همین چند روز پیش تموم کردم . با سطح من، نمیشه اصلا بدون زیرنویس (فارسی :joy: ) متوجه شد. فقط تنها کار مفیدم این بود که هر دو زیرنویس رو با هم فعال می کردمو یه جاهایی که علاقه مند بودم، یه نیم نگاهی هم به زیرنویس انگلیسی می نداختم و سعی می کردم یه سری جملات کاربردیش رو هم یادداشت کنم.
امیدوارم بتونم بعد از این هم از تجربیات ارزشمندتون بیشتر استفاده کنم.

و باز، ممنونم از به اشتراک گذاشتن تجربه تون. در پناه خدای بخشنده و مهربان

6 پسندیده

من هری پاتر رو برای پیشرفت در سطوح متوسط هم پیشنهاد نمی‌کنم. چون کتاب سنگینیه و بریتیش هم هست، پر از اصطلاحات و عبارات ناآشنا. برای کسایی خوبه که بخوان در سطح بالا رایتینگ بخونن

باید شروع به حرف زدن کنید تا این قفل بشکنه. حتی یکی دو جمله‌. اون چیزهایی رو که می‌خونید با صدای بلند روخونی کنید. کم کم جملاتی رو که حفظ می‌شید بدون نگاه کردن به متن با خودتون تکرار کنید. باید زبونتون (منظورم اندام زبانه) عادت کنه به انگلیسی حرف زدن. باید تمرینش بدین. الان مشکل شما دانش زبانیتون نیست، چون چند مدتی هست که خوندن رو شروع کردید، بلکه مشکلتون برمیگرده به اندام‌های گفتاری. بهترین تمرین برای به کار انداختن اندام‌های گفتاری، روخوانیه. یکی دو هفته به این شیوه تمرین کنید بعد نتیجه رو همینحا گزارش کنید.

من خودم برای آلمانی همین کار رو می‌کنم. از نتیجه‌ش کاملا راضی‌ام

14 پسندیده

شما خیلی خیلی خیلی، عزیزید.
کلا نوشته های شما، حس خوبی به آدم می ده…به من، بیشتر :star_struck: :revolving_hearts:
ممنونم که همیشه، هستیدو حضور گرم تون ما رو دل گرم تر می کنه و به راه تر
خدا قوت و دست مریزاد…حتما حتما حتما

7 پسندیده

خواهش می‌کنم شما لطف دارید. :pray:

6 پسندیده

عهههههه به به جدی؟ :heart_eyes:
اخه من یکی از شیفتگان این زبان هستم، با اینکه جزو زبانای سازمان ملل نیس ولی حتما یادش میگیرم. قبل از انگلیسی ،مقدماتی آلمانی کار کردم یادش بخیر. ولی تو اینستاگرام یدونه آلمانی زبان فالو کردم تو استوریاش همش حرف میزنه میبینم لذت میبرم با اینکه نمیفهمم :sweat_smile:
پری جان شما به دلیل هدف شغلی این زبانو یاد می گیرید یا تفریحی و درسی؟

8 پسندیده

اره جدی :grinning:
این تابستون رو باید فشرده روش کار کنم

عزیزم، اگه شرایطش جور بشه برای تحصیل میخوام برم. البته فعلا با این وضع دلار هیچ چیزی قطعی نیست. هرکی هر نقشه‌ای داشته تحت تاثیر نوسانات اخیر، نقش بر آب شده. فعلا نقشه‌ی منم نقش بر آبه :joy: ولی خب محض احتیاط حالا که وقت هست، زبانش رو یاد بگیرم شاید تغییراتی رخ بده (شکلک امید واهی) :grimacing:

8 پسندیده

خوشـــبختانه تو دنیای ما اغلب ۲*۲ ← ۴ نمیشه!
خیلیا ازین بی قانونی شاکی ان! …ولی منم مثه شما امیــــــــــــدوارم!
به اینکه حاصل زحماتم یه هو تصاعدی بره بالا! :heart_eyes:

#مورد_داشتیم :grin::v: (شکلکِ امیدِ لایتناهی )

5 پسندیده

صد البته که هدف از ایجاد چنین شرایطی، جلوگیری از فرار مغزهاست :wink:

8 پسندیده

:rofl::rofl::rofl::joy:

6 پسندیده

راه زبانشناس و real English تو کدوم پکیج هستین؟

3 پسندیده

در اشتراک حرفه ای هستن، در صفحه اصلی بر روی همه کلیک کنید، همه دوره ها فعال میشه و میتونید پیدا کنید
@DaniyalKalhor47

4 پسندیده

سلام روز بخیر
من تازه کار لا نرم افزارو شروع کردم
به طور کل این چالش هارو باید از کجا ببینم؟

4 پسندیده

سلام دوست عزیز @maria2
به تالار زبانشناس خوش اومدین، چالش در حال انجام :point_down::point_down::point_down:

3 پسندیده

سلام. @maria2
به طور کلی

تو دسته بندی صفحه ی اصلی
معمولا رسته های مربوط به “باانگیزه ها”، و " مشارکت" چنین اهدافی رو دنبال می کنن.

3 پسندیده

سلام تبریک بهتون.
یه سوال
من راستش از اول لهجه امریکن کار کردم، الان سر کار با زبان شناس که داستان هاش رو گوش میکنم با لحجه بریتیش هم اشنایی کمی پیدا کردم. اکثر فیلم ها اصلا مشکلی توی فهمیدن ندارم ولی خوب حرف زدن،اصلااا حرف نزدم به بریتیش. با اینکه داستان هارو هم تکرار میکنم ولی با لهجه امریکن میگم.و همچنان علاقمند به تافل هستم. شش ماه هم هستش که دارم روزی پنج ساعت با زبان شناس زبان کار میکنم. البته پنج شنبه جمعه استراحت میکنم و فقط گوش میکنم. دوره ی انگلیسی قدرت رو تا یه ماه دیگه تموم میکنم. و مبخوام دوره های تافل یا ایلتس رو شروع کنم،اما دو دل شدم که تافل یا ایلتس…اخه همه جا مردم دارن برا ایلتس میخونن. حالا به نظرتون دوره ی تافل بخونم یا ایلتس؟؟؟

2 پسندیده