معرفی کتابهای زیبوک، بخشنده (The giver)

با سلام حضور دوستان زبانشناس
در این تاپیک با شما هستم با معرفی یکی دیگر از کتابهای خواندنی زیبوک به نام Giver یا بخشنده. شما دوستان میتونید این کتاب را در قسمت مجموعه داستان های زیبوک با نام چهارگانه بخشنده مطالعه کنید.
نام کتاب: The giver
نویسنده: Lois Lowry
تاریخ انتشار اولیه: 1993

3636

داستان این کتاب در جامعه‌ای که در ابتدا به عنوان جامعه‌ای آرمانشهری ارائه می‌شود و تدریجاً بیشتر و بیشتر پادآرمانشهری به نظر می‌رسد می‌گذرد. رمان پسری به نام جوناس را در دوازدهمین سال زندگیش پی می‌گیرد. جامعه درد و نزاع را با تبدیل به «همسانی» محو کرده‌است، برنامه‌ای که عمق احساسی را از زندگی‌ها زدوده‌است. در این جامعه هر شخص برای وظیفه ای انتخاب میشود. شخصیت اصلی رمان یعنی جوناس هم به شغل بسیار خاص گیرنده (receiver) گماشته میشود. وظیفه ی او این است که خاطرات (memory) و دانش گذشتگان را از شخص پیری به نام بخشنده (giver) اخذ کند. اما این کار به آسانی پیش نمیرود و جوناس با اطلاع از دانش گذشتگان که از جامعه ی او گرفته شده دچار سوالات و ابهامات فراوانی میشود…

با وجود مناقشه و انتقاد که محتوای کتاب برای بچه‌ها نامناسب است، بخشنده برنده مدال نیوبری شد و بیش از ۵٫۳ میلیون نسخه به فروش رفت.
این رمان چهارگانه‌ای را تشکیل می‌دهد. اما سه کتاب بعدی به اندازه ی کتاب اول (بخشنده) معروف نیستند. همچنین در سال 2014 فیلمی به همبن نام با اقتباس از این کتاب ساخته شد.

بخشنده رمان کوتاهی است و سطح زبان آنهم نسبتا آسان و مناسب برای یادگیری زبان میباشد.

امیدوارم از خواندن این کتاب لذت ببرید.
موفق باشید. :pray:

لينك مرتبط: 9 رمان فوق العاده که انگلیسی شما را تقویت میکند

11 پسندیده