کمک در روند یادگیری با زبانشناس

سلام
من تازه برنامه رو خریداری کردم و برنامه خیلی خوبی است که همه اون رو می پسندند. اما من یک مشکلی در رابطه با یادگیری دارم. استرس دارم و تمرکزم پایینه همیشه اینطوری بودم وقتی یک کتاب یا مطلبی رو میخونم نمیتونم تمرکز کنم و موضوع اصلی رو نمیفهمم. یک بار از پشتیبانی سوال کردم که چجوری یادگیری رو شروع کنم ایشون چند مرحله به من توصیه کردندت که بایستی آنرا اجرا کنم.

  1. درک مطلب. اینکه متن رو همراه با ترجمه بخونم و منظور متن رو متوجه بشم و اگر کلمه ای رو متوجه نشدم اون رو زرد کنم.
  2. فهم داستان بدون کمک گرفتن از متن: یعنی اینکه به متن نگاه نکنم و فقط از طریق گوش دادن بتونم مطالب رو درک کنم.
  3. تکرار تلفظ همراه با صوت: یعنی اینکه به تلفظ گوش بدم بعد اون رو متوقف کرده و تکرار کنم همراه با متن. تا جایی که تلفظم شبیه به تلفظ گوینده شود.
  4. تکرار تلفظ بدون متن.
  5. تکرار تلفظ همراه با صدای گوینده و متن بدون توقف صوت.
  6. تکرار تلفظ همراه با صدای گوینده بدون متن و بدون توقف.

تقریبا میشه گفت این 6 مرحله همون تکنین سایه است و اضافه کردند که ممکن است این 6 مرحله در مورد هر یک از داستان ها میتونه تا چندین روز طول بکشه اما تاثیرش رو خواهیم دید.
اما من مشکل تمرکز دارم .
یعنی احساس میکنم رفتن به کلاس آموزشی میتونه موثر تر از این برنامه واسه من باشه. چون آدم خود به خود متعهد به یادگیری میشه چون چند میلیون پول میدی و استاد ازت نتیجه میخواد و این باعث میشه آدم خود به خود در یادگیری محکم تر باشه اما با یک برنامه آن هم در منزل که هیچ کسی رو ندارم که انگلیسی بدونه و ازم تحویل بگیره کمی کار رو واسم سخت میکنه البته آدم پشتکاری هستم و میدونم که یه روزی موفق میشم تا کاملا زبان رو یاد بگیرم. اما این سرعت یادگیری خیلی مهمه. و باید این تعهد نسبت به یادگیری در من ایجاد بشه برا همین خواستم از شما کمک بگیرم.
کاش زبانشناس در برنامه و سایت خود سیستم امتحان آنلاین با ارائه نتایج قرار بدهد به این شکل که افراد بیان اونجا و برنامه از اون ها امتحان بگیره و اسم و عکس افراد در سایت نشون داده بشن. فکر میکنم که این انگیزه زبان آموز ها رو کمی افزایش میده. همچنین در برنامه به هر یک از افراد امتیازی بر اساس این آزمون ها داده بشه و افراد رده بندی بشن
خب لطفا مرا راهنمایی کنید
به نظر شما من از کجا باید شروع کنم؟

4 پسندیده

سلام وقت بخیر
شما میتونید یه پارتنر هم سطح خودتون ویا کمی بالاتر برای خودتون انتخاب کنید و با پارتنرتون تمرین کنید و در مورد امتحان گرفتن درون برنامه من هم با نظر شما موافقم ، اینجوری با انگیزه و هدف بیشتری مطالعه میکنیم .به پست پایین هم که براتون میزارم سری بزنید :point_down::point_down::point_down:
موفق باشید

2 پسندیده