تاثیر منفی کشسانی زمان در یادگیری زبان انگلیسی

سلام و ادب خدمت همراهان زبانشناس
در زمان اجرای پروژه های مهندسی نرم افزار قانونی داریم تحت عنوان " کشسانی زمان " که بر روی deadline پروژه اثر معکوس رو به همراه داره .
به این معنی هست که شما خودتون رو موظف می کنید پروژه تعیین شده رو در زمان معیین و حتی زودتر از موعد مقرر به اتمام برسونید .
خب این حرف چه ربطی به یادگیری زبان داره ؟
ذات آدمی تنبلی و در 90 درصد آدم های روی کره زمین این چنین ویژگی وجود داره اما چه زمانی این قضیه بیخ پیدا می کنه و شما رو از روند یادگیری دور میکنه یا به اصطلاح شما رو نا امید می کنه ؟

تعریف کشسانی زمان :
بازه زمانی تعیین شده بر روی یادگیری شما تاثیر صد در صدی داشته و در صورتی که شما زمان را خارج یا فراتر از ظرف تعیین شده در نظر بگیرید اصطلاحا می گویند زمان را کش داده اید .

در یادگیری زبان شما هر چقدر یادگیری زبان رو به طولانی مدت بکشید یادگیری شما کم کیفیت ، همراه با تنبلی و نا امیدی خواهد بود . به طور مثال : اگر زمان یادگیری خودتون رو بین 6 ماه تا یکسال قرار بدید مطمئنا برای یادگیری زبان برنامه ریزی کرده تا در مدت زمان تعیین شده یادگیری خود را به اتمام برسانید و از طرف مخالف اگر برای یادگیری زمانی تعیین نکرده باشید یادگیری شما به درازا کشیده شده و به حاشیه کشانده خواهید شد .

چگونه بازه زمانی یادگیری را تعیین کنید ؟
کمیت همرا با کیفیت !
کمیت در مقیاس عددی سنجیده شده در واقع نشانه ای از آمار و احتمالات را به همراه داشته .
کیفیت با توجه به کمیت سنجیده میشود ، یعنی هر چقدر شما کمیت بهتری را در نظر بگیرید روند یاد گیری شما با کیفیت بیشتری همراه خواهد بود .
بنابراین تا بدین جای کار اگر زمان تعیین شده با توجه به توانایی شما باشد ، یادگیری شما با کیفیت بهتری همراه خواهد بود .
بازم متوجه نشدم ! اشکالی نداره به ادامه بحث دقت کنید .
در اینجا ما کمیت را زمانی که شما برای یادگیری زبان انگلیسی در اختیار دارید در نظر گرفته و کیفیت را با توجه به زمان مفید مطالعه و انجام تمارین می سنجیم . بنابراین برای جلوگیری از تنبلی و کشسانی زمان شما باید بازه ی زمانی یادگیری را با توجه به زمان مفید برای یادگیری در هر روز در نظر بگیرید و نیز در بازه زمانی تعیین شده تمارینی را که به عنوان دستور العمل تعیین کریده اید ( مانند : تکنیک سایه زدن و … ) به عنوان کیفیت در نظر گرفته و در آخر هر ماه کیفیت یادگیری خود را سنجیده تا به درستی و نادرستی آن پی ببرید .

سوال ) چگونگی اطمینان از روند پیشرفت ؟
جواب این سوال به صورت automatic برگشت داده میشود و رضایت قلبی را از درون پیدا خواهید کرد ، زمانی که شما روند یادگیری خود را به صورت روزانه پیگیری می کنید. فرض کنید می خواهید به صورت هفتگی یا با فاصله چند روز پادکست مورد علاقه خود را گوش دهید ، برای اینکار ابتدا بایستی تا 5 بار به فایل صوتی مورد نظر گوش داده و نسبت به درکی که از صوت داشته اقدام به سنجیدن خود کنید . همانند روش یادگیری زبان شناس که آقای ناصری به آن اشاره کرده اند .

بنابراین اگر قصد یادگیری زبان در حداقل زمان ممکن را دارید باید برای آن بازه زمانی تعیین کرده تا خود را در چهارچوب تعیین شده ای قرار داده تا بر روند یادگیری خود متعهد شوید .

کشسانی زمان = تنبلی = شک کردن به خود = مایوس شدن = کناره گیری از یادگیری = نرسیدن به هدف = کنار گذاشتن هدف

26 پسندیده

چه تحلیل جالبی :ok_hand:
کلا انتخاب ددلاین برای هر کاری مفیده چون ی نظم و جدیت خاص به آدم میده
مرسی از شما :rose::rose:

7 پسندیده

خیلی جالب بود ممنون از شما :rose:

1 پسندیده