درخواست کمک برای انتخاب منابع و نحوه مطالعه (دانش‌آموز دبیرستانی)

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت تمامی دست‌اندرکاران و کاربران گرامی تالار زبانشناس،
بنده دانش‌آموز پایه دهم هستم. خوشبختانه انگلیسی‌ام رو بدون رفتن به کلاس و به صورت خودآموز تقویت کردم. سطحم بالاتر از مطالب کتاب درسی است و به راحتی واژه‌ها و بخش عمده گرامر کتاب‌های زبان مدرسه رو تا سال دوازدهم بلدم. چند وقت پیش در یک وب‌سایت تست دادم و سطحم تقریبا B1 هست. (البته نمی‌دونم چقدر دقیقه؛ شاید بیشتر یا کمتر باشه.) اینها رو گفتم که بدونید در چه سطحی هستم.
بنده قصد دارم تا دو یا سه سال آینده آزمون آیلتس بدم یا اگر هم نشد حداقل بتونم به یه سطحی نزدیک به این آزمون برسم و مسیر خودم رو در دانشگاه هموارتر کنم. با توجه به شرایطی که دارم به نظر شما چه منابعی باید مطالعه کنم تا سطح زبان رو به مرور بالاتر ببرم؟ یه مدتی خیلی خوب مطالعه می‌کردم هر روز 5 کلمه می‌خوندم و جمله حفظ می‌کردم و حتی کتاب‌های آموزشی هم می‌خوندم. اما الان متاسفانه در انتخاب منبع به شدت مشکل دارم. هدفم هم از خوندن زبان در درجه اول مباحث آکادمیک هست و در درجه دوم مباحث عمومی‌تر و روزمره. همچنین این رو هم بگم که ریدینگ و لیسنینگم به مراتب قوی‌تر از اسپیکینگ و رایتینگم هست اما قصد دارم همه رو با هم تقویت کنم.
داستان‌های داخل اپلیکیشن رو نگاه کردم؛ سطحشون برای من کمی پایینه و همچنین اونقدر وقت ندارم که طبق متدی که اینجا بیان شده روی داستان‌ها کار کنم.
با تشکر فراوان
پیوست:‌ Test Your Vocabulary - Result

7 پسندیده

سلام به تالار زبانشناس خوش آمدید
تاپیک زیر میتونه براتون کمک کننده باشه

6 پسندیده